וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבאלטה על ליאונל מסי: "קשה מאוד שאנשים בארגנטינה מתייחסים אליך כמו ללוזר"

ארגנטינה מתכוננת לרגע האמת מול ניגריה: קאקה מספק אמירה מעניינת על מסי, סבאלטה חושף מה קורה בחדר ההלבשה של הנבחרת ("מדאיג לראות את מסי ככה"), ניגריה רוצה להעיף את מסי ("אין רחמים"), וקרואטיה לא רואה ממטר ("מתעסקים רק בעצמנו"). אז מה יעשה סמפאולי?

עריכת וידאו: מתן חדד

מאמן ארגנטינה חורחה סמפאולי הכחיש אתמול (שני) בתוקף שיש מתחים בין צוות האימון לבין השחקנים, וסבור שנבחרתו תגיע מוכנה למשחק המכריע הערב מול ניגריה (21:00, כאן11). "מחר מתחיל המונדיאל שנו", אמר אתמול סמפאולי, "חייבים למחוק כל מה שקרה עד עכשיו, ומה שעלינו להבין שעכשיו זה המשחק הראשון מבין חמישה גמרים שאנחנו חייבים לנצח כדי לזכות בטורניר".

ואכן, ארגנטינה חייבת ניצחון, ואחר כך היא צריכה לקוות לאחד מהתסריטים הבאים: שאיסלנד לא תנצח את קרואטיה, או שאיסלנד תנצח את קרואטיה בהפרש נמוך מההפרש בו היא ניצחה את ניגריה (לדוגמה: 0:2 של ארגנטינה על ניגריה, 0:1 של איסלנד על קרואטיה).

עוד בנושא
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
הערב ב-21:00: ניגריה - ארגנטינה. סמפאולי טוען: "גרמו לי להרגיש כמו עבריין אחרי ההפסד"
די מריה חושף: נשבר לי הלב כשריאל מדריד מנעה ממני לשחק בגמר מונדיאל 2014
סימאונה: "מסי טוב רק כשיש לידו שחקנים גדולים". בברצלונה מגוננים
קרואטיה עקצה את מסי: "הארגטינאים התבכיינו כמו ילדות קטנות"

ליאונל מסי עם נבחרת ארגנטינה חורחה סמפאולי. רויטרס
מה התוכנית שלך? סמפאולי ומסי/רויטרס

בימים האחרונים בתקשורת הארגנטינאית מדווחים על שורה ארוכה של מתחים פנימיים, "הפיכה" נגד המאמן, ניסיון של השחקנים לכפות את ההרכב, תככים מאחורי הקלעים של בורוצ'אגה, ובאופן כללי, כאוס. ארגנטינה פתחה את הטורניר עם תיקו חלש מול איסלנד, אחר כך הגיעה התבוסה 3:0 מול קרואטיה, וסמפאולי נאלץ להתמודד עם השמועות והסיפורים. הוא כמובן מכחיש. "אני לא יכול להתייחס לדברים שלא קיימים", אמר, "אחרי המשחק הקודם אני לקחתי אחריות. אני המאמן, כך שמיד אחרי המשחק, התחלתי כבר לחשוב על איך מנצחים את המשחק הבא".

סמפאולי מודה ש"אנחנו מגיעים למשחק במצב מאוד עדין", ורומז שלא בטוח שידיח מההרכב את ווילי קבאז'רו, השוער שביצע שגיאה חמורה מול קרואטיה. "בעיניכם יהיה יותר הגיוני לשתף את השחקנים המנוסים יותר מול ניגריה. עבור הרבה אנשים זו אמת מוחלטת, לשחק עם השחקנים עם ההיסטוריה, שיהיו מוכנים לאתגר. אבל מה שחשוב זה שמי שלא ישחק, תהיה לו את המחויבות להותיר על הדשא את טיפת הזיעה האחרונה".

סמפאולי יודע שהוא חייב להוציא מליאונל מסי יותר. "המשחק מול קרואטיה היה מסובך עבור מסי כי המערך של המשחק לא היה לטובתו", אמר המאמן, "הוא לא קיבל הרבה כדורים מהקישור, וננסה לשפר את זה. מסי ייגע בכדור הרבה יותר. נהיה חייבים לשחק עם הרבה לב, עם מערך חזק, ולשחק עם הרבה ביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ליאונל מסי חאבייר מסצ'ראנו עם סרחיו אגוארו נבחרת ארגנטינה. רויטרס
הבעיה: קרואטיה וניגריה ממש לא מתחשבות. ארגנטינה מתאמנת/רויטרס

הבעיה היא שמול ארגנטינה עומדת יריבה לא פשוטה, שהרשימה מאוד בניצחון 0:2 מול איסלנד. ניגריה יודעת שגם תיקו עשוי להספיק לה, אם איסלנד תנצח את קרואטיה. מאמן ניגריה גרנוט רוהר מלא הערכה לליאו מסי, אבל ישמח להדיח אותו מהמונדיאל. "אנחנו אוהבים שחקנים גדולים כמו מסי, כולם אוהבים אותו", אמר, "אבל זה לא עניין שלנו אם זה המונדיאל האחרון שלו או לא, אנחנו לא כאן כדי לצפות בו משחק, אנחנו כאן כדי להביא תוצאות. אנחנו מקצוענים, שמשחקים עבור הצבעים של ניגריה. בכדורגל אין רחמים. כולם רוצים לנצח".

דבר נוסף שאמור להדאיג את ארגנטינה זה העובדה שקרואטיה צפויה לשחק בהרכב שני, לאור העובדה שהבטיחה כבר את ההעפלה. בקרואטיה מדווחים שהנבחרת עשויה לעשות עשרה שינויים בהרכב ולהעניק מנוחה לשחקנים. מאמן קרואטיה זלאטקו שאליץ' אמר אתמול ש"לא אכפת לי מה נבחרות אחרות אומרות, אנחנו מתעסקים רק בעניינים שלנו, מה שאחרים אומרים, זה עניין שלהם. אם קרואטיה הייתה במצב הזה, לאף אחד אחר לא היה אכפת מאיתנו. אז זה גם מה שאנחנו נעשה - נתעסק רק בעניינם שלנו. לא יפה להגיד שיש לנו נבחרת מחליפים. זה הסגל הלאומי של קרואטיה, כל השחקים שלי ישחקו באותה צורה כמו ששיחקנו נגד ניגריה וארגנטינה".

ומה יהיה עם הכושר של מסי? האם הפעם יצליח לקחת פיקוד ולהנהיג? קאקה מנתח את האופי של כוכב ארגנטינה, וסבור שהוא לא מנהיג טבעי. "מסי עובר תקופה קשה בנבחרת, מה שרק מראה את החשיבות של הקבוצתיות בכדורגל", אומר קאקה, "הוא שחקן שיכול לחזק את מי שמסביבו, אבל כשזה לא עובד, גם הוא מתחיל להתקשות. זה מפתיע מאוד שארגנטינה הבינונית עדיין יכולה להעפיל לשלב הבא, אבל נראה מה יקרה".

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה בזמן שירת ההמנון. אתר רשמי
סבאלטה: "ממש ריחמתי עליו". מסי בהמנון/אתר רשמי

פבלו סבאלטה, שחקן נבחרת ארגנטינה לשעבר, מנתח את המצב שבו מסי מגיע למשחק. "ראיתי את מסי הכי שמח כששיחקתי לדו במדי ארגנטינה ב-2012, כשהוא כבש שלושער מול ברזיל, הוא שיחק את כל המשחק בצורה חופשית, עם חיוך על הפנים", אומר סבאלטה, "שפת הגוף שלו מול קרואטיה הייתה ההפך הגמור, וזה מאוד מדאיג, לראות אותו כל כך מתוח ולא מאושר".

סבאלטה כותב: "הוא חבר שלי, חבר לקבוצה לשעבר, וממש ריחמתי עליו. זה מאוד לא שגרתי לראות אותו ככה, וזה רק מסמל מה עובר לו בראש. ברגעים כאלה יש עליו לחץ גדול מאוד כי אנשים מצפים ממנו להמון, שיעשה הכל בנבחרת. לא מפתיע אותי שהוא התקשה. אני יודע איך זה לשחק כשאתה לא נהנה.

"אבל זה לא רק לאו, אלא כל הנבחרת הייתה חלשה. יש לנו מזל שאנחנו עדיין בתמונה, אבל אני ממש לא בטוח שנוכל לנצח את ניגריה. סמפאולי חייב לבוא עם תוכנית משחק נכונה".

סבאלטה מספר על חדר ההלבשה של ארגנטינה: "סרחיו אגוארו הוא זה שמביא את המוזיקה, תמיד מקשיב לקומבאיה, זה מביא שמחה והשחקנים מתים על זה. זה מה שעבד לנו בברזיל ב-2014. בחדר ההלבשה, חאבייר מסצ'ראנו הוא המנהיג. הוא זה שעושה רעש ומדבר עם כולם. ליאו הוא זה שמביא רוגע. ליאו הוא בחור שקט, ואדם שלא מדבר הרבה. אבל, כמובן, הוא מסי. בכל פעם שהסתכלתי סביבי בחדר ההלבשה לפני משחק, ידעתי שיש לי ביטחון כי לצדי השחקן הטוב בעולם. היום, ברגעים שלפני המשחק מול ניגריה, השחקנים הצעירים יסתכלו מסביב ויצטרכו לדעת שיש להם על מי לסמוך.

"זה נהיה קשה עבור מסי לשחק עם ארגנטינה. הוא כבר בן 31, והוא מתבגר, ולפעמים נהיה עייף מנטלית. חלק מזה בגלל ההיסטוריה שלו עם ארגנטינה. הנבחרת הפסידה איתו בשלושה גמרים רצופים, ובארגנטינה זה לא מספיק. להפסיד שלושה גמרים בארבע שנים היה קשה מאוד מנטלית ופסיכולוגית עבור הנבחרת הזאת, במיוחד לליאו. קשה מאוד שאנשים במדינה מתייחסים אליך כמו ללוזר. הם רואים אותו זוכה בתארים עם ברצלונה כל שנה, ומצפים שזה יקרה לו גם בנבחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully