וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לרגע אחד גדול, ליאו: לקראת המשחק הקריטי של הארגנטינאים

מסי הוא אולי השחקן הכי טוב אי פעם, אבל אגדות הענף נמדדות לפי מעשים על הבמה הענקית מכל. וכשמסתכלים על קריירת המונדיאל של מספר 10, קשה למצוא נקודות מפתח. אז כחומר למחשבה והשראה לקראת ניגריה, להלן דירוג משחקי גביע העולם של מסי בארגנטינה. מחכים להרחבת הרשימה

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

טוטו סקילאצ'י.

בכל ויכוח משרדי, חברתי או משפחתי בשאלת "השחקן הגדול בכל הזמנים", זכרו את השם הזה - טוטו סקילאצ'י. שתי מילים קסומות. אתם יכולים להשתמש גם בקלוסה, פודולסקי, וכן, יש עוד כמה שמות שיסייעו בוויכוח, אבל סלבטורה הכי מתאים.

כי מונדיאל 1990 ייזכר בזכות הפנדל של ברמה והדמעות של מראדונה, אבל השם הראשון שעולה לראש הוא אותו טוטו. כי סקילאצ'י בכלל היה מחליף בפתיחת המונדיאל הזה, אבל משנכנס, כבש עבור נבחרת איטליה שישה שערים, מול אוסטריה וצ'כוסלובקיה בבתים, מול אורווגאי בשמינית, מול אירלנד ברבע, מול ארגנטינה בחצי ואפילו שער ניצחון זניח, אבל שער, על המקום השלישי מול אנגליה. ובישול.

(למה לעזאזל לא בעטת בפנדלים מול ארגנטינה בחצי, טוטו, למה?!?!?!)

כל הגולים של סקילאצ'י עשו את ההבדל או הסיפתח מול היריבה, ובראש כל אדם שראה את מונדיאל 1990, עם הגרפיקה המרגשת בייקום - נקודות שעולות מעלה - חרות שמו של טוטו. הוא לא זכה במונדיאל, הוא היה מונדיאל.

עברו השנים, וכל מי שזוכר את סקילאצ'י מהמונדיאל ההוא אבל לא עקב יותר מדי אחרי הקריירה, עלול לחשוב שהוא סמל איטלקי. אבל הבחור, להוציא את אותה שנה, 1990, שיחק במדי האזורי רק 4 פעמים נוספות. פרט למה שעשה במונדיאל ההוא, הוא כבש רק שער אחד נוסף עבור איטליה. בלתי נתפש. אבל זכור ביותר.

למה?

וזה המסר: כי מונדיאל זה יותר מהכל. זה יותר מכל משחק נבחרת אחר, מן הסתם, אבל זה גם הרבה יותר מצ'מפיונס ליג, מליגה מקומית, מהכל. ככה זה. עכברי הכדורגל, במיוחד אלה שלא מפספסים משחקים של בוסטון וקורטונה, אלה שמסתכלים רק על סטטיסטיקות ולא על סיפורים, תמיד יוכלו לטעון אחרת. אבל מה לעשות: הגדולים מכולם, לרוב, הולכים לפי שני דברים: התארים הכי חשובים, ותפיסת הציבור. ואיפה שני אלה מתאחדים? במונדיאלים.

עוד בנושא

סבאלטה על ליאונל מסי: "קשה מאוד שאנשים בארגנטינה מתייחסים אליך כמו ללוזר"
"הפארסה של VAR": למה רונאלדו לא הורחק? "מרפק זה כרטיס אדום"
חדשות המונדיאל: קרואטיה עשויה לערוך עשרה שינויים מול איסלנד, זלאטן מתוסכל

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סלבטורה סקילאצ'י שחקן נבחרת איטליה כובש במונדיאל 1990. Billy Stickland, GettyImages
מונדיאל זה יותר מהכל. סקילאצ'י חוגג ב-1990/GettyImages, Billy Stickland

טוטו סקילאצ'י הוא דוגמה הזויה כדי לתפוס את העין, אבל מן הסתם, הדוגמאות הבולטות הן האגדות הגדולות ביותר, הר ראשמור של הכדורגל. ברשותכם, בגלל שהיום יום חג/אסון עבור ארגנטינה, ניעזר בנציג המקומי.

דייגו ארמנדו מראדונה עשה קריירה קבוצתית נהדרת. הוא הביא לנאפולי אליפות - ואפשר לעצור כאן, כי מה מדהים מזה?

אבל דייגו נמצא איפה שנמצא בתודעה האנושית בגלל מה שעשה במונדיאלים. להוציא, שוב, אוהדי טירוף ועיתונאים שסיקרו את המשחק בשנים האלה, מראדונה רשם את גורלו על הבמה הגדולה ביותר. והוא, באמת, רשם גם רשם.

צמד מול הונגריה ב-1982 כשהוא בן 21, ואז, 1986, גול מול איטליה, ומשחק הכדורגל הכי זכור בעולם (ויסלחו לי כל ילידי 1918, עם כל הכבוד, כמובן). מול אנגליה, ברבע: יד האלוהים שישמור, והסללום. מול היריבה הגדולה, מול 115 אלף איש במקסיקו סיטי, שני הגולים הכי גדולים בתולדות המשחק. הוא הוסיף לזה עוד צמד מול בלגיה - שני צמדים ברציפות; 32 שנה זה לא קרה, עד המונדיאל הנוכחי - והאסיסט לחורחה בורוצ'אגה בגמר. את 1986 הוא סיים עם 5 שערים ו-5 בישולים, וגם ב-1990, פחות סקורר, אבל נתן את האסיסט המפורסם לקאניג'ה (מול ברזיל) בישול שעד היום יש עליו שיר. אפילו במונדיאל 1994, כשהוא נראה שונה ומריח שונה, הוא כבש מול יוון.

בגלל זה הוא כל-כך גדול, בגלל זה הוא מיתוס. בגלל הרגעים האלה במשחקים האלה - רגעים כבדים יותר בכל רזומה. למראדונה, לטוב ולרע, יש שלל זיכרונות מהטורנירים: גולים, בישולים, ידיים, רמאויות, אדומים, תפיסות על סמים.

וליאו? מה נזכור ממנו, אם אכן זה המונדיאל האחרון? עוד לא מסכמים, כי הערב הוא יכול לכתוב פרק חדש ונוצץ, עם טוויסט אדיר בעלילה. ואחרי הכול, הוא פורח נגד ניגריה. אבל עד 21:00, בסנט פטרסבורג, כן אפשר להיזכר בקריירת המונדיאל של מסי, נכון לכתיבת שורות אלו.

אז יאללה, 17 משחקים, 1,444 דקות, 5 גולים, 3 בישולים. דירוג משחקי המונדיאל של מסי בנבחרת ארגנטינה:

אנגליה ארגנטינה רבע גמר מונדיאל 1986 דייגו מראדונה עם הכדור. David Cannon, GettyImages
מראדונה רשם את גורלו על הבמה הגדולה ביותר/GettyImages, David Cannon

1. איראן, שלב הבתים 2014, 0:1

ואולי, אם לא היה כיף להיזכר ולדרג ולהסתכל בווידואים של כל המשחקים האלה, אפשר היה לעצור כאן. כי אם הרגע הכי גדול שלך הוא מניצחון על נבחרת בינונית- בשלב הבתים, זה אומר דרשני. וזה היה גול גדול וחשוב, ועל הבאזר, במשחק רע שלו ושל ארגנטינה בבלו הוריזונטה, ברזיל. 11 שחקנים איראנים היו בין מסי לרשת, וסוף סוף הוא הקפיץ איצטדיון באוויר במשחק נבחרת. למחרת, יום השנה לצמד של מראדונה מול אנגליה, בדרום אמריקה דיברו על "רגל האלוהים".

ליאונל מסי איראן 2014. AP
על הבאזר. מסי חוגג מול איראן בברזיל/AP

2. שווייץ, שמינית גמר 2014, 0:1

מסי לא כבש אף פעם במשחק נוקאאוט של מונדיאל, אז בישול זה הדבר הקרוב לכך, וזה היה בישול נהדר. בדקה ה-118, כשנראה היה שסאו פאולו הולכת לקבל פנדלים אחרי שעתיים של 0:0, מסי דהר בסללום נהדר, גלגל לדי מריה, שלא יכול היה להחטיא אסיסט כזה. באותו משחק מסי גם רשם שישה תיקולים - הכי הרבה בשתי הנבחרות. וכשלפעמים מבקרים אותו על אכפתיות או אגרסיביות - הנה המשחק הזה, כרפרנס למה כן יכול להיות ומה כן צריך לקרות. בארגנטינה שרים עד היום על הבישול של מראדונה לקאניג'ה ב-1990? אז זה הרגע המקביל של מסי. וכן, בואו נודה על האמת, רגע הרבה פחות זכור ממקבילו.

ליאונל מסי 2014 שוויץ. AP
הכי הרבה תיקולים על כר הדשא. מסי מול שוויץ/AP

3. ניגריה, שלב הבתים 2014, 2:3

לקראת המשחק היום כל ארגנטינאי מקווה שמישהו חכם הראה לפרעוש את התקציר של המשחק הזה ביוטיוב. מסי, שארבע שנים קודם לכן היה טוב מאוד מול אותה ניגריה אבל סיים את המשחק מתוסכל בגלל אניימה, הפעם דייק. פעמיים, למען האמת. גולים בדקה השלישית ובתוספת הזמן של המחצית הראשונה נתנו יתרון 0:1 ו-1:2, וזה היה הצמד הראשון והיחיד שלו במונדיאלים עד כה.

ליאונל מסי 2014 ניגריה. AP
הצמד היחיד. מסי כובש מול ניגריה/AP

4. סרביה-מונטנגרו, שלב הבתים 2006, 0:6

באצטדיון של שאלקה, ילד בן 18, מספר 19, נכנס להופעת בכורה בגביע העולם והפך לארגנטינאי הכי צעיר שמשחק במונדיאל. זה ההרכב שהיה במשחק הזה, למען הקונטקסט: אבודנסיירי, בורדיסו, אז'אלה, היינצה, סורין, מסצ'ראנו, לוצ'ו, ריקלמה, מקסי, סאביולה, קרספו. ומסי? עלייה לדשא רבע שעה לסיום, במקום מקסי רודריגס, אחרי שלוש דקות בישול יפה לקרספו משמאל, ובדקה ה-88 שער בכורה במשחק הבכורה - ועוד ברגל ימין. נראה לנו שיהיה שחקן טוב, הפרעוש הזה.

ליאונל מסי 2006 סרביה ומונטנגרו. AP
כוכב נולד. מסי כובש בבכורה שלו במונדיאל/AP

5. דרום קוריאה, שלב הבתים 2010, 1:4

אמנם לא היה פה גול או בישול רשמי, אבל מסי סידר בערך את המשחק כולו. הוא פרגן לדרום-קוריאנים בגול עצמי עם הגבהה משמאל, ושני שערי היגואין נדחקו פנימה לאחר איומים שלו. היריבה המתוסלכת לא מצאה פתרון לאחד המשחקים בהם מסי רקד יותר מכל במונדיאלים, והזכיר, במעט, את מסי והחולצה האחרת, של ברצלונה.

ליאונל מסי 2010 דרום קוריאה. AP
רקד על המגרש. מסי מוקף בקוריאנים/AP

6. מקסיקו, שמינית גמר 2006, 1:2

אלו היו ימים שמסי עדיין היה שחקן מחליף, וזה היה משחק הנוקאאוט הראשון שלו. הוא נכנס רק שש דקות לסיום, במקום סאביולה, ובדקה ה-98 שינה כיוון והעביר שמאלה, פס לסורין. משם הגבהה, ומקסי רודריגס דפק את הגול הכי יפה שמסי ראה במונדיאלים. עצירה, הקפצה באוויר, טיל לרשת - הכדור לא נגע באדמה. מסי שותף בקושי לחצי שעה, אבל במונחי המונדיאל שלו, זו היתה חצי שעה קסומה.

במשחק הבא, מול גרמניה, פקרמן יעדיף את חוליו קרוס. וארגנטינה הודחה, וארגנטינה סערה.

ליאונל מסי 2006 מקסיקו. AP
חצי שעה קסומה. מסי נאבק עם טוראדו המקסיקני/AP

7. בוסניה, שלב הבתים 2014, 1:2

נכון, הוא לא הבריק, אבל במשחק הפתיחה של ארגנטינה במונדיאל בברזיל מסי שבר בצורת של שמונה שנים מאז הכיבוש ההוא מול סרביה-מונטנגרו, וכדור שלו פגש רשת. זה היה משחק שהתניע קמפיין אפור אך יעיל של ארגנטינה בברזיל, והכול התחיל בדאבל-פס של ליאו עם היגואין, בריו.

ליאונל מסי 2014 בוסניה. AP
משחק שהתניע קמפיין אפור אך יעיל. מסי עם מיודענו האריס מדוניאנין/AP

8. מקסיקו, שמינית גמר 2010, 1:3

בישול מאופסייד, אתם לא טועים, אבל היי, את מראדונה אנחנו מברכים 32 שנה על גול לא חוקי, אז למה להתקטנן על חשבון מסי? ניסה למסור לטבס, הכדור נחסם, ניסה שוב, הפעם שער - בנבדל. אבל מסי וארגנטינה ברבע הגמר בדרום אפריקה, וזה מה שהיה חשוב.

ליאונל מסי 2010 מקסיקו. AP
אל תתקטננו. ליאונל מסי עולה לרבע הגמר בדרום אפריקה/AP

9. ניגריה, שלב הבתים 2010, 0:1

המשחק הכי מטעה, ואפשר לשים אותו למעלה יותר, ואפשר גם להשליכו מטה. בשורה התחתונה: מסי היה נראה כמו השחקן השני הכי טוב בעולם באותו יום, רק כי וינסנט אניימה נראה כמו הראשון. שחקן מספר 10, אצל המאמן מספר 10, ושוער שהיה שווה ציון 10. ליאו ליהטט, בעט, יצר, איים - אבל אניימה הדף והדף והדף והדף - ארבעה מצבים שמסי מכניס ביום רגיל, וינסנט לקח ביום הזה. אז משחק לא טוב כי החמיץ, אבל כל מי שראה את המשחק לא יכול באמת לקרוא לו משחק לא טוב.

ליאונל מסי ניגריה 2010. AP
הערב בו אניימה אמלל את מסי/AP

10. יוון, שלב הבתים 2010, 0:2

מול דרום קוריאה זה היה היגואין שנהנה מריבאונדים תוצרת מסי, והפעם זה היה פאלרמו. משחק טוב של הפרעוש, לא הכי מדויק, אבל ארגנטינה עשתה את העבודה.

ליאונל מסי 2010 יוון. AP
משחק טוב ושקט. מסי מול היוונים/AP

11. גרמניה, גמר 2014, 1:0

כולם מדברים על ההחמצה של היגואין, אבל מסי קיבל כדור בדקה ה-47, מול נוייר, ואם אתם עוצרים את המהלך שם ועושים סקר - מסי מכניס כדור לרשת בסבירות של 99%. אם הוא במדי ברצלונה, אתם אפילו לא ממשיכים לצפות במהלך, אפשר לקחת את העסק לחצי המגרש ולחדש את המשחק. אבל מסי בעט מימין לנוייר, והכדור מעט מעבר לקורה. בהארכה גרמניה חגגה, ושוב אמללה את ליאו, שלפחות זכה בגביע "השחקן המצטיין של הטורניר". כן, כן.

ליאונל מסי 2014 גרמניה. AP
התואר האינדבדואלי לא ניחם את מסי אחרי ההפסד בגמר/AP

12. הולנד, חצי גמר 2014, 0:0 וניצחון בפנדלים

משחק יבש מאוד של מסי וארגנטינה כולה, ואם אריאן רובן מרוכז יותר (או קלאץ' יותר) ההולנדים היו משחזרים את גמר 74' מול גרמניה. אבל לזכות מסי הפנדל הראשון בדו-קרב, אותו הרשית, וזה אף פעם לא דבר שצריך לקחת כמובן מאליו.

ליאונל מסי 2014 הולנד. AP
מסי נאבק עם דירק קאוט/AP

13. בלגיה, רבע גמר 2014, 0:1

אנחנו ממשיכים במסע משחקי "אנחנו אפילו לא זוכרים מה הוא עשה", והפעם ברזיליה, כשהיגואין ניצח את בלגיה. פרט לכן, משחק אפור ובלתי זכור.

ליאונל מסי 2014 בלגיה. AP
מסי מול אלדרווירלד. משחק לא זכור/AP

14. הולנד, שלב הבתים 2006, 0:0

משחק לפרוטוקול, לא הכי קל לצפייה, אבל כן, מסי, בהופעת בכורה בהרכב ארגנטינה, הפגין כמה ריקודים.

ליאונל מסי 2006 הולנד. AP
בכורה בהרכב. מסי ורפאל ואן דר וארט הצעירים/AP

15. איסלנד, שלב הבתים 2018, 1:1

ארגנטינה איימה הרבה, זה לא היה משחק מגה-נוראי שלה, בטח לא כמו זה שיסגור את הרשימה הזו. ועדיין, בשוויון 1:1 האלביסלסטה קיבלו פנדל (נניח…). מסי הניח את הכדור על הנקודה הלבנה, ובעט באופן נוראי. הערב הוא אולי יתקן, הוא צריך לתקן, אבל אם היה כובש את השער הזה, יכול להיות שהיום מפלס המתח היה מתחלק אחרת במחנה הארגנטינאי. איסלנד נבחרת משתפרת, ועדיין, ליאו מסי לא צריך להיות זה שחתום על תיקו עמה.

ליאונל מסי 2018 איסלנד. AP
יצטער על החמצת הפנדל? מסי מול איסלנד/AP

16. גרמניה, רבע גמר 2010, 4:0

מסי עוד ניסה, מדי פעם, אבל נעלם בלחץ הגרמני. אפשר להאשים את הטקטיקה של מראדונה, אבל כמו שנכתב אחרי קרואטיה, משחקנים גדולים מצפים לעשות יותר דווקא כשקשה. וזה היה יום קשה עבור מסי, מראדונה ונבחרת ארגנטינה.

ליאונל מסי גרמניה 2010. AP
ציפו ממנו ליותר. מראדונה מנחם את מסי/AP

17. קרואטיה, שלב הבתים 2018, 3:0

זה היה משחק נוראי, של ארגטינה ובעיקר של מסי. רק 49 נגיעות, שש יותר מהשוער קבאז'רו; אף שחקן לא מסר לו יותר משני כדורים. וכן, ראוי גם לכתוב על השלישייה שחטפה נבחרתו - ההפסד הראשון שלו בשלב הבתים של המונדיאל. ועדיין, זה היה יותר מהפסד של נבחרת. זו היתה עוד הוכחה למנהיגותו ה(לומר-את-האמת) די דלה של מסי על המגרש. גם אם היד על הפנים בהמנון היתה מחווה פרוידנית וספקולטיבית, זה התחבר. ולכו לווידאו של הגול השלישי - ראו איך הוא מהלך ברחבה בייאוש, כשהקרואטים ממשיכים להתמסר ביניהם ולהתחבט מי יתקע את המסמר. מסי הוא לא נואם גדול והוא לא לידר, הכול בסדר, הוא טוב מדי מכדי שזה יפריע; ועדיין, במשחק הזה מנהיגותו שאפה לתחום השלילי. המשחק הכי גרוע של ארגנטינה בבתים מאז 1958, המשחק הכי גרוע של מסי במונדיאלים. הוא קיבל, תודות לניגריה, הזדמנות נוספת לספק רגע אמיתי של קסם, משהו שבלתי ניתן לערער.

קדימה, ליאו. הבמה שלך.

ליאונל מסי 2018 קרואטיה. AP
מסי מחמיץ מול קרואטיה/AP
ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה, מאוכזב. AP
הבמה שלו. מסי מאוכזב אחרי המשחק הקודם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully