וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ההתאחדות הארגנטינאית סיכמה עם חורחה סמפאולי על עזיבה

בארגנטינה טוענים שהמאמן יקבל פיצוי כספי וככל הנראה יסיים רשמית את תפקידו ביום שלישי, בין היתר בשל חלקו בפארסת המשחק בישראל. מראדונה: "בלי מסי, אפשר להכריז על הנבחרת כמתה"

ראובן קסטרו

בארגנטינה מדווחים הערב (ראשון) שחורחה סמפאולי סיים את דרכו בנבחרת, לאחר שהגיע עם ההתאחדות לסיכום על התרת חוזהו. המאמן שחתם במאי 2017 עד קיץ 2022 יקבל פיצוי כספי - עדיין לא ברור באיזה גובה - ויעזוב את התפקיד רשמית ככל הנראה ביום שלישי, אחרי הכישלון הגדול וההדחה בשמינית גמר המונדיאל בידי צרפת. בחוזהו המקורי אמור היה להרוויח 20 מיליון דולר, ובארגנטינה טוענים כעת שההתאחדות מנסה ללחוץ עליו להתפטר על מנת לשלם פיצווים נמוכים יותר, אך סמפאולי לא יהיה מוכן לכך.

באחד האתרים נכתב כי "האכזבה הגדולה היא לא רק בגלל מה שקרה ברוסיה", וצוין גם ההפסד הכספי הגדול שנגרם להתאחדות בשל ביטול המשחק בישראל. כחודש לפני שאמור היה להגיע לירושלים, העלה סמפאולי את האפשרות לבטל את המשחק, אותו לא רצה לקיים, ועל פי דיווחים, גם "לרגע לא שקל להעבירו מירושלים לחיפה". לכל זה הצטרפה כמובן היכולת במונדיאל, כמו גם מערכת היחסים הרעועה עם צמד המנהיגים הגדולים ליאונל מסי וחאבייר מסצ'ראנו.

חרף הלחץ, סמפאולי לא מתכוון להתפטר. "אני לא חושב שנכשלתי, ולא חושב לעזוב את התפקיד מיוזמתי", אמר אמש המאמן המושמץ.אם יעזוב, המועמד העיקרי להחליפו הוא מרסלו גז'ארדו.

עוד בנושא

ארגנטינה הפסידה 4:3 לצרפת והודחה בשמינית גמר המונדיאל
מסצ'ראנו הודיע על פרישה. בארגטינה תוהים: גם מסי יעזוב?
13 שנים, 0 תארים: רצף האכזבות של מסי בנבחרת ארגנטינה
רונאלדו ומסי הודחו: כל הממים על כוכבי פורטוגל וארגנטינה

מאמן נבחרת ארגנטינה חורחה סמפאולי. GettyImages
הסוף קרב. סמפאולי/GettyImages

ארגנטינה קמה הבוקר (ראשון) ליום שחור. ביום שאחרי הההפסד 4:3 לצרפת בשמינית גמר המונדיאל, גל הפרישות כבר החל ובמדינה הכריזו על סוף עידן. חאבייר מסצ'ראנו הודיע על פרישה מהנבחרת מיד עם סיום המשחק, לאחר מכן הצטרף אליו לוקאס ביגליה, ונראה שזאת רק ההתחלה. גם עתידם של אנחל די מריה, גונסאלו היגואין ואבר באנגה תלוי באוויר, בעוד שקון אגוארו הודיע אתמול ש"כל עוד מאמן הנבחרת יצטרך אותי, אהיה שם". אבל שאלת השאלת נוגעת כמובן לליאונל מסי.

בגיל 31, אחרי 13 שנים בנבחרת וללא תואר אחד לרפואה, כל הסימנים מצביעים על כך שאכן היה זה משחקו האחרון של מסי במדים הלאומיים. במונדיאל הבא הוא יהיה בן 35, ככל הנראה אחרי שיאו, עם שחקנים צעירים, וספק גדול אם יוכל לשנות את גורלו האכזר בנבחרת. מסצ'ראנו הצהיר בסיום ש"אני מקווה מאוד שזה לא סוף הדרך של מסי בנבחרת. יש לו עוד הרבה מה לתרום, ואני אעודד אותו להישאר". גם פול פוגבה ניסה לנחם את מסי בסיום ואמר ש"הוא גורם לי ולעוד מיליוני אנשים ברחבי העולם להתאהב בכדורגל בכל יום מחדש. לטובת הכדורגל, לא כדאי שיפרוש כל כך מוקדם".

ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה מאוכזב. GettyImages
לבד, עם כל המחשבות. מסי בסיום/GettyImages

"סוף עידן מסי בנבחרת", קראה הכותרת בעיתון הפופולרי "קלארין", שכבר החליט עבור הכוכב הגדול. "מעטים מסוגלים לחשוב על האפשרות שיפרוש, זה יהיה שבר גדול לכולם, אבל תמונת הסיום שלו אמש, כשהוא עומד דקות ארוכות במרכז המגרש מבלי לתקשר עם איש, ממחישה שזה תרחיש אפשרי לחלוטין. מסי מסיים את הפרק הקשה בקריירה שלו כשהוא עצוב ובודד. ככה נזכור אותו מהמונדיאל הזה".

בעיתון סיפרו שבמשך דקות ארוכות, גם אחרי שירד לחדר ההלבשה, מסי לא הוציא הגה ונראה שבור לחלוטין. "אפילו עם אשתו ועם הילדים שירדו מהיציע הוא לא החליף מילה, וזה מסמל את כל המונדיאל שלו. לאורך כל הטורניר הוא נראה מודאג, בקושי חייך. יש משהו סמלי בכך שנפרד מרוסיה בתור חלוץ מדומה. מרגע שהיא לכאן, הוא היה מסי מדומה".

ב"לה נאסיון" התעודדו מכך ש"לפחות הדור המופלא הזה סיפק פרידה ראויה", וטענו כי הכישלון היה שם לאורך כל הדרך. "בארבע שנים, התחלפו שלושה ראשי התאחדות. בארבע שנים התחלפו שלושה מאמנים. חוסר התפקוד של הדרג הניהולי קבר את מסי וחבריו, והם הצליחו לקום ולייצר תמונת סיום יפה".

על פי דיווח ב"לה נאסיון", הנבחרת תיבנה החל מעכשיו בצורה אחרת לחלוטין. מאורו איקרדי עשוי לחזור לנבחרת, ופאולו דיבאלה וכריסטיאן פאבון יובילו את ההתקפה. ליאו מסי, למקרה שתהיתם, לא ממש נלקח בחשבון.

הפרשנים בארגנטינה היו חלוקים בדעתם. חלקם תלו את האשמה במסי, ואחרים בחורחה סמפאולי. אוסי ארדילס פנה אישית למסי וכתב: "מסי, היה לך תפקיד עצוב מאוד במונדיאל הזה. כשדברים לא עבדו כמו שצריך ציפינו ממך להרבה יותר. רצינו להראות ממך מנהיגות, ציפינו שלא תוריד את הראש, שלא תייאש את האחרים".

ארדילס הוסיף ש"הטעות הראשונה הייתה מינויו של סמפאולי למאמן. חוסר היציבות וחוסר הסמכותיות שלו פגעו קשות בנבחרת. השיטה שלו הייתה: 'בוא ניתן למסי את הכדור ונחכה לנס'". ארדילס ייעץ לארגנטינה "להתחיל הכל מחדש, עם פרצופים חדשים, מאמן חדש. אם נלמד מהטעויות, אולי יהיה לנו מה למכור במונדיאל הבא".

עוד באותו נושא

פוגבה: "מסי הטוב בעולם, וגיבור עבורי". קבאני: "רונאלדו הטוב בעולם, וגיבור עבורי"

לכתבה המלאה

הקטילות על סמפאולי נמשכות, אגב. דייגו מראדונה אמר ש"הכל אשמת המאמן, שפתח עם הרכב חלש והגנתי" וציין ש"בלי מסי ארגנטינה היא סתם עוד נבחרת, בלעדיו אפשר להכריז על מותה". מראדונה הוסיף לגבי מסי: "אם הוא צריך ללכת כל כך אחורה כדי לקבל את הכדור, משהו דפוק בשיטה. זאת לא אשמתו שמשחקים סביבו שחקנים שלא מסוגלים לכבוש ולא מהווים איום על השער". גם קאנטונה עקץ את סמפאולי וטען בהומור ש"הוא הסלקטור היחיד שלא בוחר מי יוצא ומי נכנס" (בקריצה לסרטון בו המאמן נראה מתייעץ עם מסי מתי להכניס את סרחיו אגוארו מול ניגריה).

הציוץ העוקצני מאיי פוקלנד חרך את הרשת

אשתו של פאביניו מנבחרת ברזיל נפרדת ממסי עם תמונה אכזרית

חורחה ולדאנו ביקר את תרבות הכדורגל בארגנטינה, שלטענתו מקדשת "ביצים" יותר מאשר כישרון טבעי. חגיגת השער של אנחל די מריה, שבמהלכה רץ לכיוון אוהדי ארגנטינה ואחז במבושיו, היו תשובה לשיר אוהדים שדורש משחקני הנבחרת "לשחק עם ביצים". לטענת ולדאנו, זה שורש כל הרע בנבחרת ארגנטינה. "לא ברור מתי זה קרה, אבל בשלב מסוים ה'וובוס' (ביצים) הפכו לחשובות יותר מכישרון.

"ראינו את זה מול קרואטיה, כשהאוהדים צעקו לאוהדים לשחק עם יותר ביצים. ראינו אפילו את דייגו מראדונה, האיש שסימל את הכישרון הטבעי של ארגנטינה, כשביקש מהשחקנים להראות ביצים. ברוסיה כל זה פתאום התפוצץ לנו בפרצוף. המחסור בכישרון. המחסור במנהיגות. הוולגריות של האוהדים. כדי להצליח במונדיאל, צריך לעשות מהפכה אמיתית שמתחילה בחינוך. הילדים שלנו צריכים לחזור לאהוב כדורגל, לא מלחמות".

(עדכון ראשון: 6:37)

ליאונל מסי, חאבייר מסצ'ראנו, נבחרת ארגנטינה מאוכזבים. GettyImages
מסצ'ראנו: "מסי צריך להישאר בנבחרת"/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully