וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל - בלגיה: מרסלו חוזר, רוברטו מרטינס והבלגים "הכי מוכנים שאי פעם נהיה"

המגן השמאלי החלים מפציעתו ויחזור ל-11, פרננדיניו במקום קאסמירו המוצהב (שישי, 21:00, כאן11). מאמן בלגיה מודה: "ברזיל כבר זכתה בגביע העולמי, יש לה יתרון פסיכולוגי עלינו"

רבע הגמרהסתיים06/07/2018
ברזיל
  • אגוסטו (76)
2:1
  • (13, גול עצמי) פרננדיניו
  • (31) בראונה
בלגיה
עריכת וידאו: מתן חדד

ברזיל

אחרי שגברה 0:2 על מקסיקו בשמינית הגמר, ברזיל רוצה להמשיך במסע שלה אל עבר התואר והיא תפגוש מחר (שישי, 21:00, כאן 11) את בלגיה למפגש מסקרן ברבע גמר המונדיאל. אחרי שספגה רק שער אחד מתחילת הטורניר, הגנת הסלסאו תנסה לעשות אותו דבר גם בקאזאן בעת שהבלם מירנדה יענוד את סרט הקפטן.

הברזילאים ייאלצו להסתדר בלי קאסמירו המוצהב, שיוחלף על ידי פרננדיניו. מרסלו החלים מהפציעה ויפתח כמגן שמאלי במקום פיליפה לואיס. בעקבות ההופעה הטובה של רוברטו פירמינו נגד מקסיקו, גבריאל ז'סוס עלול לאבד את מקומו ב-11 לחלוצה של ליברפול. גם פאגנר צפוי לשמור על מקומו בהרכב.

טיטה דיבר במסיבת העיתונאים ואישר שמרסלו יחזור לשחק כמגן שמאלי מול בלגיה. "דיברתי עם מרסלו ועם פיליפ לואיס. פיליפה שיחק מצוין בשני המשחקים האחרונים, אבל עכשיו אנחנו חוזרים למרסלו". טיטה המשיך ודיבר על הנבחרת שלו: "אנחנו חזקים מאוד מבחינה אינדיבידואלית בשלישי האחרון של המגרש וגם כישרוניים מאוד. זה מה שאני אומר לשחקנים כל הזמן: המאמן עובד כדי לסדר אותם כשהכדור לא אצלם ובבניית המשחק. אבל כשאנחנו מגיעים לשליש האחרון זה הזמן שלהם להשתמש ביצירתיות שלהם". על המשחק מול בלגיה אמר המאמן: "יהיה משחק נהדר. שתי הנבחרות משחקות כדורגל יפה. לבלגיה יש שחקנים נהדרים ומאמן מצוין. אני תמיד אמרתי שהיא אחת הפייבוריטיות לזכייה". המאמן גם אישר שמירנדה יהיה הקפטן של ברזיל במשחק מול בלגיה ושפרננדיניו יפתח במקום קאסמירו המוצהב.

עוד בנושא:

ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
רונאלדו: "הביקורת על ניימאר מגוחכת". ריבאלדו: "אם צריך ליפול, תיפול"
אנגליה מסוחררת, שירר טוען: "הוכחנו למה אנחנו יכולים לזכות במונדיאל"

מרואן פלאיני שחקן נבחרת בלגיה חוגג שער. רויטרס
יביא שינוי פעם נוספת? מרואן פלאיני/רויטרס

בלגיה

בלגיה, שמחזיקה ברצף ללא הפסדים הפעיל הטוב במונדיאל (23 משחקים ללא הפסד), ניצחה את ברזיל פעם אחת בלבד בעבר: במפגש הראשון בין הנבחרות, במשחק ידידות באפריל 1963. לאחר מכן היו עוד שלושה מפגשים בהם ניצחה ברזיל. הניצחון האחרון היה בשמינית גמר מונדיאל 2002, בו ברזיל ניצחה 0:2 בדרך לזכייה האחרונה שלה בתואר. ריבאלדו (67) ורונאלדו (87) כבשו במשחק זה, שזכור לבלגים בעיקר בשל השער הפסול של מארק וילמוטס, לטענתם שלא בצדק, וכעת הם מקבלים הזדמנות להשיג נקמה ספורטיבית.

בעקבות השינוי שהביאו במהפך נגד יפן, נאסר צ'אדלי ומרואן פלאיני צפויים לפתוח בהרכב על חשבון יאניק קראסקו ודריס מרטנס. וינסנט קומפני ימשיך לפתוח כבלם בשלישייה האחורית. הבלגים הגיעו לשלב רבע הגמר גם ב-2014, אבל לא הצליחו לעבור אותו מאז 1986, אז הגיעו לשלב חצי גמר, הישג השיא שלהם.

חלוץ נבחרת בלגיה רומלו לוקאקו אמר: "לשחק נגד הנבחרת הטובה ביותר בטורניר זה מבחן גדול בשבילנו. אנחנו משחקים עם אותה שיטה כבר כל כך הרבה זמן כך שאנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות. תמיד יש עלינו לחץ וזה לא קשור לשאלה אם יש עלינו לחץ או שאנחנו אנדרדוג".

מאמן בלגיה רוברטו מרטינס הוסיף: "שתי הנבחרות דומות מבחינת איכות השחקנים, ההבדל הוא שלברזיל יש את הידע מה צריך לעשות כדי לזכות בגביע העולם. יש לה יתרון פסיכולוגי עלינו. זה מעמד גדול ואי אפשר להתחבא ממנו, עבדנו כל כך קשה כדי להגיע לכאן ואנחנו מוכנים, יותר מוכנים מכפי שאנחנו כרגע לעולם לא נהיה". מרטינס התייחס לקפטן שלו אדן הזאר ואמר: "הוא קפטן נהדר בשבילנו. הוא המנהיג של החבורה הזו. אדן הוא תמיד אותו דבר, קריטי בחלק הקדמי ותמיד זמין לקבל את הכדור".

עוד באותו נושא

רונאלדו: "הביקורת על ניימאר מגוחכת". ריבאלדו: "אם צריך ליפול, תיפול"

לכתבה המלאה
רוברטו פירמינו שחקן נבחרת ברזיל חוגג. רויטרס
השער נגד מקסיקו עשה לו טוב. רוברטו פירמינו/רויטרס

טריוויה

* שתי הנבחרות נפגשו ארבע פעמים בעבר, כשהמאזן עומד על 1:3 לזכות ברזיל.

* הניצחון היחיד של בלגיה היה 1:5 באפריל 1963, והמפגש הרשמי היחיד היה בשמינית הגמר של מונדיאל 2002, אז ברזיל ניצחה 0:2 משערים של ריבאלדו ורונאלדו.

* ברזיל מופיעה ברבע הגמר בפעם השביעית ברציפות ומקווה להגיע לחצי הגמר בפעם התשיעית.

* ברזיל הפכה בשמינית הגמר לשיאנית השערים ההיסטורית של הגביע העולמי כשהגיעה ל-228 שערים והשאירה מאחור את גרמניה (226).

* המאזן של ברזיל ב-25 משחקים בעידן טיטה: 20 ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו והפסד אחד, עם הפרש שערים 6:54.

* סך הכול, ברזיל שמרה 19 פעמים על רשת נקייה מאז טיטה מונה למאמן, כולל בכל שלושת המשחקים האחרונים במונדיאל (מאז ה-1:1 מול שוויץ במחזור הפתיחה).

* עבור בלגיה זהו רבע גמר שלישי בהיסטוריה, כשלחצי הגמר המשיכה רק פעם אחת: במקסיקו 1986.

* בלגיה לא הפסידה ב-23 המשחקים האחרונים שלה - הרצף הפעיל הטוב ביותר מבין נבחרות המונדיאל, אחרי שספרד הודחה בידי רוסיה.

הרכבי הקבוצות

שופט: מילורד מאז'יץ' (סרביה)
אצטדיון: קאזאן ארנה (קאזאן)
קהל: 42873

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully