וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר בגרמניה: שחקני נבחרת רוסיה שאפו אמוניה כדי לשפר ביצועים במונדיאל

בפרסום של "סודויטשה צייטונג" נטען כי השחקנים שאפו את הגז דרך קבע במהלך הטורניר בו הגיעו במפתיע עד רבע הגמר. הדבר אינו אסור לפי החוק. בנבחרת הרוסית הגיבו: "רבים עושים שימוש באמוניה בספורט"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

תחקיר שפורסם בעיתון הגרמני "סודויטשה צייטונג" קובע כי שחקני נבחרת רוסיה שאפו גז מסוג אמוניה כדי לשפר את הביצועים שלהם במהלך המונדיאל. הנבחרת הרוסית הייתה רחוקה מלהרשים במשחקי ההכנה אך בטורניר עצמו הגיעה עד לשלב רבע הגמר בו נכנעה בדו קרב מהנקודה הלבנה לנבחרת קרואטיה שהמשיכה לחצי הגמר.

יש לציין כי אמוניה אינה נכללת ברשימת החומרים האסורים ואם אכן שחקני רוסיה שאפו את הגז, הדבר אינו אסור. על פי הערכות שונות שאיפה של הגז משפרת את זרימת הדם בגוף ומשדרגת את היכולות הפיזיות של השחקנים.

על פי נתונים שפורסמו בימים האחרונים חמישה שחקנים של נבחרת רוסיה רצו את המרחק הרב ביותר במהלך המשחקים מבין כל השחקנים שהשתתפו בטורניר. מוביל את הרשימה דווקא הקשר רומן זובנין שרץ במהלך משחקי הטורניר מרחק כולל של 39.2 ק"מ. אחריו המתאזרח הברזילאי מריו פרננדס שכיסה מרחק של 34.2 ק"מ. אלכסנדר גולובין רץ מרחק כולל של 34.1 ק"מ, איליה קוטפוב 33 ק"מ ושחקן ההגנה בן ה-39 סרגיי איגנשביץ' שהודיע על פרישה מכדורגל לאחר הטורניר רץ אף הוא מרחק כולל של 33 ק"מ. נתונים אלו מתייחסים לשלב הבתים בלבד.

עוד בנושא
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
אמבפה נעדר מהאימון, קאנטה ופבאר התאמנו בנפרד. לוריס: "הנרי חצוי"
אין כמו הפעם האחרונה: בחזרה למונדיאל החגיגי-טרגי של אנגליה ב-1990
הספין שמאחורי הסערה: על הדרמה של אבו טריקה ופרשת הסלפי במצרים

איליה קוטפוב, שחקן נבחרת רוסיה. צילום מסך
התמונה שחשפה את האמת? איליה קוטפוב/צילום מסך

על פי נתוני פיפ"א שכוללים גם את שני המשחקים בשלב הנוקאאוט זובנין מוביל את רשימת השחקנים שרצו את המרחק הרב ביותר עם מרחק כולל של 62 ק"מ. כהוכחה לממצאי התחקיר הציגו בעיתון הגרמני תמונה של איליה קוטפוב בה הוא נראה, כביכול שואף דבר מה לפני עלייה למגרש.

בנבחרת רוסיה לא הכחישו את ממצאי הפרסום. רופא הנבחרת אדוארד בזוגלוב התייחס לממצאי התחקיר ואמר: "בספורט העולמי נהוג להשתמש בגז מסוג אמוניה באופן נרחב. הרבה מדינות עושות שימוש בו ומי שמנסה לחפש פה משהו לא חוקי, הרי שהוא פנטזיונר גדול".

שחקני נבחרת רוסיה חוגגים. רויטרס
מצאו דרך לשפר ביצועים באופן חוקי. שחקני רוסיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully