וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנגלים מודאגים: ג'ונייט צ'אקיר הטורקי ישפוט נגד קרואטיה

השופט בן ה-41, ששלף בעברו שלושה כרטיסים אדומים לשחקנים אנגליים ושמונה לשחקני קבוצות אנגליות, נבחר לשפוט את משחק חצי הגמר. שפט גם את חצי הגמר בין ארגנטינה להולנד ב-2014

עריכת וידאו: מתן חדד

פיפ"א הודיעה הערב (שני) ששופט משחק חצי הגמר המונדיאל בין אנגליה לקרואטיה ביום רביעי (21:00, כאן 11) באצטדיון לוז'ניקי יהיה ג'ונייט צ'אקיר. ההודעה התקבלה בדאגה באנגליה, שכן השופט הטורקי שלף בעבר שלושה כרטיסים אדומים לשחקנים אנגליים: ג'ון טרי, סטיבן ג'רארד וגארי קייהיל.

השופט בן ה-41 שלח בסך הכל שמונה כרטיסים אדומים לשחקנים של קבוצות אנגליות במהלך הקריירה שלו, כשלכל השחקנים האנגליים הוא עשה זאת בשנת 2012. ג'ון טרי הורחק בחצי גמר ליגת האלופות נגד ברצלונה ולא יכול היה לשחק בגמר, בו צ'לסי זכתה. סטיבן ג'רארד הורחק במשחק מוקדמות מונדיאל נגד אוקראינה, במה שהיה הכרטיס האדום הראשון והיחיד שספג במדי הנבחרת. הטורקי הרחיק גם את גארי קייהיל בהפסד של צ'לסי לקורינתיאנס בגמר אליפות העולם לקבוצות.

עוד בנושא:

ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
תחקיר בגרמניה: שחקני נבחרת רוסיה שאפו אמוניה כדי לשפר ביצועים במונדיאל
אין כמו הפעם האחרונה: בחזרה למונדיאל החגיגי-טרגי של אנגליה ב-1990

שופט טורקי ג'ונייט צ'אקיר, מונדיאל 2018, ארגנטינה - ניגריה. רויטרס
למרות הדאגה, נבחרת אנגליה עדיין לא הפסידה איתו. ג'ונייט צ'אקיר/רויטרס

למרות כל המקרים האחרים, בממלכה זוכרים את השופט דווקא בשל הרחקתו של נאני בשלב שמינית גמר ליגת האלופות במפגש בין מנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד ב-2013. יונייטד הובילה 0:1 לפני ההרחקה, אבל הפסידה 2:1 במשחק הפרידה של אלכס פרגוסון מהמפעל היוקרתי והודחה. פרגוסון יצא מכליו אחרי המשחק ותקף את השופט, כמו גם שאר שחקני יונייטד שהתקשו לקבל את החלטתו.

זאת תהיה הפעם השנייה שהטורקי שופט בחצי גמר מונדיאל אחרי שעשה זאת בניצחונה של ארגנטינה על הולנד ב-2014. זהו המשחק השלישי שינהל במונדיאל הנוכחי אחרי ששפט את המפגשים בין איראן למרוקו ובין ארגנטינה לניגריה.

את הנבחרת הבוגרת של אנגליה צ'אקיר שפט חמש פעמים, והיא עדיין לא הפסידה איתו (שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו). הפעם האחרונה: ניצחון 0:3 על סקוטלנד בנובמבר 2016, במוקדמות הגביע העולמי. במהלך המשחקים האלה הוא שלף אדום אחד שהיה למעשה ההרחקה היחידה של סטיבן ג'רארד במהלך הקריירה כשחקן נבחרת. זה קרה בספטמבר 2012 באצטדיון וומבלי, בדקה ה-88 של משחק מוקדמות היורו מול אוקראינה (1:1). את קרואטיה הוא שפט פעם אחת, במוקדמות היורו ב-2013, בו ניצחו הקרואטים 0:2 את סרביה.

המאזן של הקבוצות האנגליות במשחקים בהם צ'אקיר שפט בכל המסגרות (כולל נבחרת אנגליה הצעירה):

31 משחקים
16 ניצחונות
9 תוצאות תיקו
6 הפסדים
8 אדומים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully