וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשמנצחים אף אחד לא סופר כמה שרו את ההמנון הבלגי"

"לוקאקו מקונגו ופלאיני ממרוקו נותנים הכל למדינה השנייה שלהם", "גם דה בראונה לא שר את ההמנון, זה בסדר", "המדינה מחולקת, אבל כעת כולם מרגישים אותו דבר". שליחנו יצא לבדוק כיצד המונדיאל המוצלח מושפע ומשפיע על הסדקים החברתיים בבלגיה

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

רגע לפני חצי גמר המונדיאל המסקרן בין בלגיה לצרפת, שליחנו יצא לבדוק מה קורה מתחת לפני השטח בבלגיה, שעומדת על סף עלייה היסטורית לגמר הגביע העולמי. המדינה בת 11 מיליון התושבים, עמוסת המתחים הלאומיים, הפוליטיים והתרבותיים, מתאחדת סביב הנבחרת הסופר מוכשרת שלה, ואנחנו ניסינו לברר עם העיתונאים המובילים שלה איך זה נראה כאשר שבעה שחקנים לא שרים את ההמנון, אבל הנבחרת מגיעה לחצי הגמר.


"כרגע השווינו את ההישג ממונדיאל 1986, כשהגענו לחצי הגמר, אבל לכולם יש הרגשה שאפשר לעשות הרבה יותר", הם אמרו. "הגמר הוא מטרה שאפשר להשיג, למרות שצרפת חזקה אולי כמו ברזיל. לשחקנים יש ביטחון אבל הם גם מודעים לעוצמות של צרפת. האחדות של בלגיה היא לא העדיפות הראשונה. מנסים לחלק את האנשים, אבל כרגע זה לא המצב. אנחנו 11 מיליון אוהדים של השדים האדומים, 11 מיליון אנשים וכולם תומכים בנבחרת. אפילו שני צרפתים תומכים בבלגיה, אחד מהם הוא יושב ראש ההתאחדות, שהוא צרפתי אבל חי בבלגיה, והשני הוא תיירי הנרי".

"כשלא הושגו תוצאות התלוננו על המחסור בפטריוטיות, אבל עכשיו כשמנצחים אף אחד לא סופר את מספר השחקנים שלא שרים את ההמנון. יש שישה או שבעה אבל לא אכפת לנו. מה שראינו, וזה סימן טוב, זה שחקנים שהסכימו לקבל פחות כסף כדי לעזור למצב הכלכלי הלא פשוט של ההתאחדות. אין הרבה כדורגלנים שמסכימים שישלמו להם פחות, וזו ההוכחה שהם לא הגיעו בשביל כסף אלא עבור המדינה. אחרי ברזיל, אף אחד לא חושב על הנושאים האלה, מה שחשוב זה מה שקורה על הדשא. הכבוד והגאווה חשובים, אבל לא הכסף".

עוד בנושא

חצי הגמר הראשון הערב: צרפת - בלגיה (21:00, כאן 11)
בלגיה בטירוף, כוכבי 1986 משוכנעים: "הפעם נלך עד הסוף"
הנרי לצידו, זידאן בליבו: על הקשר הצרפתי של אדן הזאר
רומלו לוקאקו סוף סוף מגשים את הפוטנציאל העצום שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully