וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת - קרואטיה: פרישיץ' בספק להרכב, לוריס: "אנחנו בבועה"

העומס משלבי הנוקאאוט משפיע. פרישיץ' פספס חלק מהאימון המסכם וייתכן שלא יוכל לפתוח במשחק על התואר (א', 18:00, כאן11). דשאן: "מה שקרה בגמר יורו 2016 צריך לשרת אותנו הפעם". דאליץ': "גרמנו לאנשים לשכוח מהצרות"

הגמרהסתיים15/07/2018
צרפת
  • מנדזוקיץ' (18, גול עצמי)
  • גריזמן (38, פנדל)
  • פוגבה (59)
  • אמבפה (65)
2:4
  • (28) פרישיץ'
  • (69) מנדזוקיץ'
קרואטיה
צילום:רויטרס עריכת וידאו:אורן אלבלק

צרפת

20 שנה אחרי הזכייה הראשונה והיחידה שלהם בגביע העולם, ועם כוכב על שאפילו לא נולד אז (קיליאן אמבפה) הצרפתים חולמים על שחזור ההישג על אדמת רוסיה. אמנם מאז אותה הנפה היסטורית הטריקולור הפסידו בגמר 2006 (ובגמר היורו האחרון), אבל הפעם הם מגיעים לקרב על התואר כשהם פייבוריטים ברורים לניצחון, ואחרי שהצליחו לעמוד בציפיות לאורך כל הטורניר ולצלוח שלב אחר שלב, הם בוודאי לא מתכוונים לעצור דווקא כל כך קרוב לבאר.

דידייה דשאן, שעשוי להפוך למאמן השלישי אי פעם שזוכה בגביע העולם הן כשחקן והן כמאמן, ימשיך כמובן עם ההרכב החזק שלו שהביא אותו עד הלום. בלס מטוידי שכח מזמן את המכה בראש נגד בלגיה והוא כשיר, כאשר בחלק הקדמי שוב נראה את גריזמן, ז'ירו ואמבפה.

הוגו לוריס אמר במסיבת העיתונאים: "הנבחרת שקטה למדי, הרבה קרדיט מגיע לדידייה דשאן. התוכניות שלו עבדו יפה עד עכשיו. אני לא יודע אם אנחנו מודעים בכלל למסלול שעברנו, ויש בזה משהו טוב. אנחנו חייבים להישאר בבועה שלנו. קרואטיה הוכיחה שיש לה ערכים מדהימים, יש משהו מיוחד בנבחרת הזאת. אני לא חושב שתחזור האופוריה שהייתה אחרי חצי גמר היורו מול גרמניה, לא מאמין שזה יקרה".

המאמן דידייה דשאן: "זה תענוג גדול וזכות להיות פה. אין דבר יפה יותר וחזק יותר מגמר הגביע העולמי. מה שקרה לנו לפני שנתיים חייב לשרת אותנו לקראת מה שיהיה מחר. יש תשעה שחקנים שהיו שם ביורו ומודעים לזה. האופוריה לא קיימת, יש סיפוק ממה שעשינו".

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
השופט נסטור פיטאנה: "לשמוע שאני אשפוט את הגמר - כמו לגלות שאהיה אבא"
איבן ראקיטיץ' הבטיח: "אם ננצח את צרפת, אעשה קעקוע על המצח"
צפו בשחקני צרפת רואים "פאודה", גריזמן עונה לקורטואה על הביקורות
20 שנה אחרי: חצי הגמר של 1998 הפך לגמר של מונדיאל 2018

הוגו לוריס קפטן נבחרת צרפת במסיבת עיתונאים לקראת גמר מונדיאל 2018. רויטרס
גמר 2016 יושב בראש. הוגו לוריס/רויטרס

קרואטיה

הקרואטים מתכוננים לרגע הגדול ביותר בתולדות המדינה הצעירה, שחולמת על נקמה בצרפתים על ההפסד בחצי הגמר ב-1998. החבורה של זלטקו דאליץ' לא השיגה כדורגל מרשים במיוחד לאורך הטורניר (מלבד ב-0:3 על ארגנטינה), אך היא מסתמכת על לוקה מודריץ' הנפלא וגם על איבן ראקיטיץ' ומריו מנדז'וקיץ', בתקווה שהניסיון שלהם יסדר הפתעה גדולה. גם אם היכולת לא תמיד תאמה את הציפיות, הקרואטים הוכיחו כמויות אדירות של אופי בשלבי הנוקאאוט.

לעומת צרפת שם כולם בריאים, בקרואטיה מרגישים את העומס. איבן סטריניץ' בספק כבר כמה ימים ויוסיפ פיבאריץ' עשוי לפתוח במקומו. אלא שהחדשה המדאיגה הגיעה מהאימון המסכם: איבן פרישיץ' לא השתתף בתחילתו וייתכן שהוא לא יוכל לפתוח במשחק על התואר. מרקו פיאצה כבר בכוננות להחליף אותו אם הוא אכן לא יעלה ב-11.

המאמן זלטקו דאליץ' אמר במסיבת העיתונאים: "אנו נהנים וגאים לגרום לקרואטים אושר, הם שכחו בשבועות האחרונים את כל הצרות שלהם. לא משנה אם ננצח או נפסיד, יהיה בלגן אדיר וחגיגות. השחקנים מבינים את גודל המעמד ואני שמח שהם מסוגלים גם לבוא להגיד אם הם לא מסוגלים. הם יודעים מה מונח על הפרק, אז אם הם לא כשירים לגמרי הם אומרים לי, וזה צריך לקרות גם במהלך המשחק".

לוקה מודריץ' הוסיף: "תמיד האמנתי שאוכל להגיע לאיפה שאני נמצא עכשיו. יש לי מוטיבציה להוכיח שאתה לא חייב להיות גדול פיזית כדי לשחק כדורגל היטב. אני לא מוטרד מהמירוץ לכדור הזהב, נחמד להיות מוזכר בהקשר הזה אבל הכי חשוב זה שאזכה בגביע העולם. יש לדאליץ' הרבה השפעה עלינו. אנחנו אוהבים את הכנות שלו והגישה לשחקנים. הוא הוכיח שהכי חשוב להיות בנאדם, לפני שאתה מאמן".

עוד באותו נושא

עדות אמת: כך הפך לוקה מודריץ' לשחקן הגדול בתולדות קרואטיה

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת קרואטיה לוקה מודריץ', המאמן זלטקו דאליץ'. רויטרס
לא חוששים. לוקה מודריץ' עם זלטקו דאליץ'/רויטרס

המספרים

* צרפת תוכל לזכות בגביע העולמי בפעם השנייה בתולדותיה, אחרי שעשתה את זה רק בטורניר הביתי ב-1998.

* זהו הגמר השלישי של צרפת, אחרי 1998 וההפסד לאיטליה ב-2006. היא השתוותה להולנד, כשרק לגרמניה (8), ברזיל (6), איטליה (6) וארגנטינה (5) יש יותר גמרים.

* כמו ב-1998, גם הפעם שלושה שחקני הגנה הבקיעו עבור צרפת. אז היו אלה ביצ'נטה ליזארזו, לורן בלאן וליליאן תוראם, ו-20 שנה אחרי עשו זאת בנז'מן פבאר, רפאל וראן וסמואל אומטיטי.

* דידייה דשאן יוכל להצטרף למריו זגאלו הברזילאי ופרנץ בקנבאואר הגרמני כאדם השלישי בהיסטוריה שזוכה במונדיאל גם כשחקן וגם כמאמן.

* דשאן הוא גם מאמן הנבחרת הראשון בהיסטוריה שמגיע לשני גמרים שונים בטורנירים גדולים (יורו 2016 וכעת).

* קרואטיה קבעה את הישג השיא שלה עם גמר היסטורי, 20 שנה אחרי שהשתתפה במונדיאל לראשונה וסיימה במקום השלישי.

* קרואטיה היא המדינה ה-13 שמגיעה לגמר הגביע העולמי. היא משתווה כעת לאנגליה, ספרד ושבדיה שכל אחת מהן שיחקה בגמר מונדיאל אחד.

* קרואטיה היא הנבחרת הראשונה בהיסטוריה שמגיע לגמר אחרי שלוש הארכות רצופות.

* שתי הנבחרות הקודמות שעשו את הבכורה שלהן בגמר - צרפת ב-1998 וספרד ב-2010 - גם זכו בתואר.

* צרפת וקרואטיה נפגשו חמש פעמים בעבר. המפגש הראשון והזכור מכולם היה ה-1:2 של הצרפתים בחצי גמר המונדיאל ב-1998, אבל גם בארבעת הבאים לא הצליחה קרואטיה לנצח: שני הפסדים (משחקי ידידות ב-1999 ו-2000) ושתי תוצאות תיקו.

* צרפת מעולם לא הפסידה משחק בו פול פוגבה ואנגולו קאנטה פתחו יחד בהרכב. המאזן המשותף עומד על 14 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו.

* בנז'מן פבאר מעולם לא הפסיד כשחקן נבחרת (11 משחקים בבוגרת, 19 בסך הכול).

* חמישה מועדונים הבטיחו לעצמם בכל מקרה אלוף עולם:

אתלטיקו מדריד - אנטואן גריזמן, לוקאס הרננדז ותומא למאר או שימה ורסאלקו

ריאל מדריד - רפאל וראן או לוקה מודריץ' ומתאו קובאצ'יץ'

ברצלונה - סמואל אומטיטי ועוסמאן דמבלה או איבן ראקיטיץ'

יובנטוס - בלס מטוידי או מריו מנדז'וקיץ'

מונאקו - ג'יבריל סידיבה (עוד לא עבר לאתלטיקו) או דניאל סובאשיץ'

דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת. רויטרס
יצטרף לבקנבאואר וזגאלו? דידייה דשאן/רויטרס

הרכבי הקבוצות

שופט: נסטור פיטאנה (ארגנטינה)
אצטדיון: לוז'ניקי (מוסקבה)
קהל: 78011

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully