וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרועה צאן לאגדת כדורגל: תיעוד חדש ומדהים של לוקה מודריץ' בן החמש

צלם טבע תיעד את מודריץ' ומשפחתו קשת היום בשנת 1990, ולא ידע שכעבור שנים הילד יהפוך לגיבור לאומי. בסופ"ש הוא פרסם את החומרים הגנוזים לראשונה: "התמונות מספרות את הסיפור של קרואטיה כולה"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:נועה לוי

כשהמנון קרואטיה ינוגן הערב (ראשון, 18:00, כאן11) באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה לפני גמר המונדיאל בין צרפת לקרואטיה, סביר להניח שלוקה מודריץ' יחשוב על כל מה שעבר כדי להגיע לרגע השיא הזה. הסיפור המופלא על עלייתו של הקשר המחונן מילד שדוף ולמוד מלחמות לכוכב על בכדורגל העולמי כבר ידוע היטב, אבל לפעמים, כמאמר הקלישאה, תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים.

בתיעוד חדש שפורסם אתמול בקרואטיה כחלק מסרט תיעודי של צלם הטבע פאבלה באלנוביץ', נראה מודריץ' בגיל חמש כשהוא מסייע לאביו רועה הצאן לטפל במרעה שלו. מודריץ', האח הבכור למשפחה קשת יום באזור לחימה בקרואטיה, התבגר בעל כורחו בגיל צעיר מאוד. האגדה מספרת שכבר בגיל ארבע החל לסייע להוריו במטלות הבית ובעבודות מזדמנות, כדי לסייע למשפחה להתקיים בכבוד.

כל ההכנות לגמר המונדיאל

הערב ב-18:00: צרפת - קרואטיה
כל הנתונים והמספרים לקראת גמר המונדיאל
מיכאל יוכין על דרכו של מודריץ' להפוך לגדול שחקני קרואטיה
"מודריץ' מעצב את נבחרת קרואטיה, ואולי את המונדיאל כולו"

באלנוביץ', חבר המשפחה, קיבל רשות לתעד את לוקה הצעיר בשנת 1990 כחלק מצילומים לסרט תעודה שביים, אולם החומרים נחתכו בעריכה. במהלך סוף השבוע, ימים ספורים לפני גמר המונדיאל, פרסם באלנוביץ' את הסרטון בעיתוי מושלם.

"משפחת מודריץ' הייתה משפחה הגונה ונחמדה. נהגתי לבקר אצלה לעתים קרובות, ולימים אבא של לוקה הסכים שאצלם אותו ואת בנו רועים בכבשים בכל מיני שדות פתוחים קרוב לאזור המגורים שלהם. ואז המלחמה שינתה הכל".

המלחמה אליה באלנוביץ' מכוון - מלחמת יוגוסלביה העקובה מדם - גבתה את חייו של סבו של מודריץ' וגרמה לו ולבני משפחתו שהתגוררו בעיירה זוהין לברוח מהאזור. בני משפחת מודריץ' הוכרזו כפליטי מלחמה, ואב המשפחה גויס לשורות הצבא. שנים ספורות לאחר מכן, כשאביו עדיין היה בשירות צבאי מלא והמצב הכלכלי בבית היה בכי רע, מודריץ' החל לשחק כדורגל באקדמיית בזאדאר, ובדיעבד מצא את כרטיס היציאה מהסביבה הקשה לתוכה נולד.

"מאז שפרצה המלחמה ומשפחת מודריץ' ברחה מזוהין, לא ראיתי אותם יותר. לוקה מעולם לא ראה את הסרטונים האלה, אני בטוח שהם גם לא יודע על קיומם. אבל חשבתי שנכון לפרסם את זה עכשיו כי התמונות מספרות במידה רבה את הסיפור לא רק של מודריץ', אלא גם של קרואטיה כולה".

לוקה מודריץ' רועה צאן בגיל 5. צילום מסך
מי היה מאמין שהילד יהפוך לכוכב עולמי? מודריץ' רועה צאן/צילום מסך
לוקה מודריץ'. שחקן נבחרת קרואטיה. רויטרס
הסיפור ההוליוודי יסתיים עם האפי-אנד? מודריץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully