וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביליץ חושף: את הקסם של מודריץ' גיליתי בישראל

"אנחנו נזכה בגביע העולם", "זו נבחרת שהתבגרה עם השנים", "כמעט כולם היו אצלי בנבחרת, אז תבינו את התהליך". אגדת נבחרת קרואטיה ואחד המאמנים האחרונים שלה, סלאבן ביליץ', בראיון בלעדי לשליח וואלה! ספורט. כולל סיפור אדיר על לוקה מודריץ'

צילום מסך

נבחרת קרואטיה תעלה עוד זמן קצר לרגע הגדול בתולדותיה: גמר המונדיאל מול צרפת. אם יש מישהו שיכול להסביר עד כמה גדול ההישג - וכמה הוא לא צריך להפתיע - הרי שמדובר בסלאבן ביליץ', שחקן הנבחרת ב-1998, ומי שאימן אותה בין 2006 ו-2012, לפני שהחלה להגשים את הפונטציאל הגדול שלה. תפסנו אותו לשיחה קצרה, לפני רגע האמת.

מה דעתך על ההתפתחות של הנבחרת?

"הנבחרת זאת התבגרה, הם התחילו ב-2006, איתי, ויש רק שני שחקנים שפתחו מול אנגליה ולא שיחקו איתי - זה מראה כמה מנוסים אנחנו. במהלך 12 השנים הללו לשחקנים האלה היה את הכל, שיאים, תהומות, היללו אותם, ביקרו אותם, ולבסוף הם התבגרו והם הגיעו. בכל רגע על המגרש הם יודעים מה לעשות. גם כשאנחנו בפיגור אנחנו לא נכנסים לפאניקה, עכשיו זה הזמן שלהם".

אתה לא מופתע?

"אני מופתע, תמיד ידענו על הנייר שיש לנו פוטנציאל, יש לנו שחקנים מצוינים, אבל גם לברזיל, בלגיה, נבחרות רבות. זה לא רק הרמה, צריך גם קצת מזל, אופי, אבל כשיש לך את מודריץ', יש לך הזדמנות לזכות במונדיאל".

עוד בנושא:

אלפים כבר עושים דרכם לאזור האצטדיון, הגביע הגיע ללוז'ניקי
מחוץ למשבצת: מה מסתתר מאחורי האופוריה בקרואטיה המפולגת
רמי וייץ: "היה פה קצת מכל דבר, זה בין המונדיאלים הטובים שראיתי"

סלאבן ביליץ', מאמן נבחרת קרואטיה לשעבר. GettyImages
סופו של תהליך. ביליץ'/GettyImages

ספר לנו משהו על מודריץ'.

"במשחק הראשון שלי, אימנתי את הנבחרת עד גיל 21, ב-2004, מודריץ' היה בן 18-19. המשחק הראשון שלנו היה מול ישראל, משחק ידידות. ציפיות גבוהות, אני אחד הגיבורים של 1998. שמתי את מודריץ' בהרכב, ילד קטן, הפסדנו 2:0. תמיד אזכור את זה. כשראיתי את העיניים שלו בסוף המשחק, הוא היה מבויש, הוא הרגיש כאילו אכזב אותי ולא רצה להסתכל לי בעיניים. קשה למצוא שחקנים כאלה היום. הוא כעס על עצמו, כולם מכירים את האיכויות שלו, את רגל ימין שלו, את המסירות, אבל האופי שלו זה הנכס הגדול ביותר שלו".

מה תהיה התוצאה הערב?

"זה טורניר בו אנחנו מסרבים להיכנע. אני חושב שזה ימשיך ככה ונזכה במונדיאל".

עוד באותו נושא

רמי וייץ: "היה פה קצת מכל דבר, זה בין המונדיאלים הטובים שראיתי"

לכתבה המלאה
נבחרת קרואטיה לוקה מודריץ', סלאבן ביליץ'. AP
תמיד ידע. ביליץ' עם מודריץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully