וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסי ורונאלדו ינושלו מכתרם": מי יזכה בתואר כדורגלן השנה ב-2018?

אמבפה הלוהט "נוטל את הכתר", גריזמן יודע ש"זה לא תלוי בי", מודריץ' "צריך לזכות כדי לשמש דוגמה": אחרי עשר שנות שלטון של מסי ורונאלדו, המירוץ לכדור הזהב פתוח. מי צריך לזכות?

עריכת וידאו: מתן חדד

אחרי עשר שנים רצופות שבהן ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו זכו בכדור הזהב, נראה כי ב-2018 יהיה זוכה חדש בתואר כדורגלן השנה בעולם. כרגע יש שלושה מועמדים בכירים לתואר: קיליאן אמבפה, אנטואן גריזמן ולוקה מודריץ'. שני הצרפתים סחפו את נבחרתם לזכייה בגביע העולמי, ואילו הקרואטי זכה עם ריאל מדריד בליגת האלופות וזכה בתואר השחקן המצטיין של המונדיאל אחרי שהעפיל עם נבחרתו לגמר הגביע העולמי.

צרפת זכתה במונדיאל: סיקור מיוחד

צפו בתקציר: צרפת גברה 2:4 על קרואטיה בגמר נפלא ושוב הוכתרה כאלופת העולם
צפו בחגיגות ברחבי צרפת, דידייה דשאן בעננים: "נבחרת של ילדים על גג העולם"
מודריץ' נבחר לשחקן המצטיין, הארי קיין הוא מלך השערים: מספרי המונדיאל
הכי הרבה שערים בגמר מאז 1966, אמבפה בעקבות פלה: מספרי הגמר
עיתוני צרפת צהלו: "כבשנו את העולם". בגרמניה פירגנו: "יורשת ראויה"
פאדיחה בשידור חי: האנשים שחסמו את המסך ברגע הנפת הגביע
רוקדים בגשם ובוכים מאושר: אלבום החגיגה הצרפתית בלוז'ניקי
בקרואטיה גאים, דאליץ' מחה: "לא שורקים פנדל כזה בגמר"

שחקן נבחרת קרואטיה לוקה מודריץ' חוגג. רויטרס
מאז קנבארו לא זכה פועל אפור בתואר. מודריץ'/רויטרס

אומנם אי אפשר לדעת כיצד תתפתח העונה, מסי ורונאלדו עוד עשויים לספק תצוגות באמת יוצאות דופן ב-4.5 החודשים האחרונים של 2018, ולמעשה, על פי מקרי העבר, הצלחה במונדיאל לא מבטיחה מאום: ב-2010 מסי גרף את התואר האישי היוקרתי למרות שספרד זכתה במונדיאל, וב-2014 מסי זכה בתואר על אף שגרמניה זכתה במונדיאל. עם זאת, לפחות על פי הדעה הרווחת, נראה כי השלטון של מסי ורונאלדו קרב לקצו בעקבות הטורניר הדי מאכזב שהיה לשניים ברוסיה.

אלוף העולם גריזמן פרח ברגעי האמת. הקשר הצרפתי, שדחה הקיץ את ברצלונה ובחר להישאר באתלטיקו מדריד, עלה במהלך המונדיאל למקום הרביעי בטבלת כובשי צרפת בטורנירים גדולים, כשהשתווה לזינדין זידאן עם 10 שערים. גריזמן בשלב הנוקאאוט של מונדיאל 2018 עומד על שלושה שערים, שני בישולים, מעורבות בשער העצמי של מנדז'וקיץ' וסחיטת פנדל. הוא השתווה להארי קיין כאלה שהיו מעורבים בהכי הרבה שערים במונדיאל 2018 - שישה (גריזמן ארבעה כיבושים ושני בישולים, קיין שישה כיבושים).

עוד באותו נושא

המוסקטרים החדשים: על ארבעת הגיבורים שהביאו לנבחרת צרפת גביע

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת צרפת אנטואן גריזמן עם גביע העולם. רויטרס
הליגה האיררופית, אליפות העולם, מככב במאני טיים. גריזמן/רויטרס

גריזמן, שגם זכה עם אתלטיקו בליגה האירופית השנה, התייחס לסוגיה ואמר: "כדור הזהב? ובכן, אנשים מצביעים לזה, אז נראה מה יקרה. עדיין יש לנו את הסופר קאפ האירופי כדי לזכות בעוד תואר, ואני מקווה שנזכה בזה ושיהיה לנו משחק טוב... כרגע אני רק רוצה ליהנות וליהנות מהחופשה, כי כמו שאמרתי, כדור הזהב זה לא משהו שתלוי בי".

מנגד, אמבפה הפך אתמול לשחקן הצעיר ביותר שכובש בגמר מונדיאל מאז פלה ב-1958 והשני הכי צעיר אי פעם, והם השניים היחידים שמצאו את הרשת במשחק השיא לפני גיל 20. שחקן העבר האנגלי והפרשן ריו פרדיננד החמיא לצרפתי בן ה-19, ואמר: "הוא השחקן שיתמודד על כדור הזהב בשנים הקרובות, ללא ספק. הוא נוטל את הכתר ממסי ורונאלדו". יורגן קלינסמן הוסיף ש"מצפה לנו עוד כל כך הרבה מהילד הזה... הוא מנער לגמרי את שוק השחקנים. אחרי שרונאלדו עבר וניימאר מועמד לקבוצות אחרות, לאיפה יגיע הילד?". גם דידייה דרוגבה סבור ש"אם הוא ימשיך ככה, אז למה לא? למה שלא יזכה בכדור הזהב? אני יכול להגיד לכם שהוא בן 19, אבל הוא לא ילד. הוא בוגר מאוד ומרוכז".

אגב, אמבפה נשאל על הבלון ד'אור וענה: "לא מעניין אותי, אותי מעניין רק הגביע העולמי, אני רוצה לישון איתו". כשנשאל על עתידו ועל הדיווחים שיעבור לריאל מדריד, אמר במיקס זון: "אני שמח בפריס. יש לי חוזה לעוד כמה שנים. זה היום הכי שמח בחיים שלי ואני נשאר בפריס ב-100 אחוז".

קיליאן אמבפה. רויטרס
הדבר הבא. אמבפה/רויטרס

בכל הנוגע למודריץ', הרי שאין ספק בנוגע ליכולותיו של הכדורגלן הצנום, שסחף את נבחרתו לגמר. "הוא פשוט פנטסטי", אמר עליו לותר מתיאוס, "יש לו יכולות למצוא תמיד את השחקן הפנוי, הוא מנהיג אמיתי ובכושר מצוין. או הוא או אמבפה יזכו בכדור הזהב". במאמר עליו ב"גרדיאן" נכתב ש"להעניק למודריץ' את התואר יהיה שבירה של מסורת לפיה רק סקוררים זוכים בתואר, זו תהיה בחירה לא נוצצת". מודריץ' עצמו נשאל על הזכייה בתואר השחקן המצטיין של המונדיאל, ואמר: "הפרס הזה יפה אבל אי אפשר להשוות את זה לגביע העולמי. אולי בעתיד כשאסתכל לאחור זה ייראה מאוד מחמיא, אבל כרגע זה מר-מתוק כי כולנו עצובים. כולנו גאים בהישג שלנו, כי לא ויתרנו לרגע, המשכנו להילחם גם בפיגור 4:1. הפרס נחמד, אבל הייתי מוותר עליו בשביל לזכות בגביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully