וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס דה לה פואנטה מונה במקום לואיס אנריקה, שלא ימשיך בנבחרת ספרד

חילופי מאמנים צפויים ב"לה רוחה" אחרי הכישלון במונדיאל. מי שהצליח בנבחרות הצעירות יעמוד על הקווים של הבוגרת: "יש צורך בפרויקט חדש"

אנשים חוגגים בכיכר מרקש את הניצחון על ספרד במונדיאל/דרור זמיר

להתאחדות הספרדית לא נדרש יותר מדי זמן לקבל את ההחלטה שהייתה באוויר ביומיים האחרונים, מאז הדחת הנבחרת בשמינית גמר המונדיאל: היום (חמישי) נודע באופן רשמי כי המאמן לואיס אנריקה לא ימשיך בתפקידו, כאשר לואיס דה לה פואנטה, שהדריך את הנבחרת עד גיל 21, קודם לבוגרת במקומו.

לואיס אנריקה הצעיד את "לה רוחה" לשלושה חצאי גמר רצופים - שניים בליגת האומות ואחד ביורו אשתקד, אלא שבגביע העולם בקטאר הוא רשם ניצחון בודד בארבעה משחקים, ונבחרת ספרד נשלחה בחזרה הביתה על ידי מרוקו לאחר ששחזרה למעשה את תצוגת הנפל שבסיומה הודחה גם בשמינית גמר מונדיאל 2018 - יותר מאלף מסירות, ואפס שערים.

"ההנהלה הספורטיבית בהתאחדות מסרה לנשיא לואיס רוביאלס דו"ח הקובע כי יש צורך בפרויקט חדש לנבחרת, שמטרתו תהיה להמשיך בצמיחה שהושגה הודות לעבודה של לואיס אנריקה ועוזריו בשנים האחרונות", החמיאו בהודעה הרשמית למאמן היוצא, שעמד על הקווים מאז 2018 עם הפסקה של מספר חודשים ב-2019 עקב מות בתו מסרטן. "הוא הימר על כישרונות צעירים וזרע תקווה בנוגע לעתיד הנבחרת. אנו רוצים לאחל ללואיס אנריקה את כל ההצלחה בעתיד המקצועי שלו, הוא עוזב עם מלוא האהבה וההערצה מצד עוזריו בנבחרת ובהתאחדות כולה, שתמיד תהיה ביתו".

שחקני נבחרת ספרד הצעירה מניפים את המאמן לואיס דה לה פואנטה. רויטרס
הצליח בנבחרות הצעירות. שחקני ספרד מניפים את דה לה פואנטה אחרי הזכייה ביורו עד 21/רויטרס

דה לה פואנטה, שחקן העבר של אתלטיק בילבאו, החל בה גם את קריירת האימון ב-2006 ואחריה הדריך קבוצה באסקית נוספת - אלאבס. החל מ-2013 הוא עבד בנבחרות ספרד הצעירות, ורשם זכיות ביורו עם הנבחרות עד גיל 19 ו-21, בנוסף להובלת הנבחרת האולימפית לזכייה במדליית כסף בטוקיו אשתקד.

למעשה, מינויו של דה לה פואנטה בן ה-61 היה מהלך טבעי עבור ההתאחדות הספרדית, שכן מעבר להכרותו עם המערכת וההצלחות שרשם בה, המאמן הדריך ומכיר מצוין את השחקנים שמרכיבים את הגרעין הצעיר בנבחרת הבוגרת כיום: פראן טורס, פדרי, גאבי, אנסו פאטי ואריק גרסיה, בין השאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully