וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקאלוני: "צריך למגר את הטענות האלה שאנחנו לא יודעים לנצח"

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 14:52

מאמן ארגנטינה ענה בנחרצות למבקרים: "להוריד את זה מהפרק. שיחקנו כפי שהיה צריך, מכבדים את כל היריבות". שלושה שחקנים נאבקים על מקום אחד, מסי בעקבות שלושה שיאים. ולאשיץ' עשוי לפתוח בקרואטיה, דאליץ': "הלחץ עליהם". ומי תשמח יותר להגיע לפנדלים?

חצי הגמרהסתיים13/12/2022
ארגנטינה
  • מסי (34, פנדל)
  • אלברס (39)
  • אלברס (69)
0
    קרואטיה
    אוהדי נבחרת ארגנטינה חוגגים בקטאר עלייה לחצי גמר המונדיאל/רויטרס

    ארגנטינה

    המותחן המטורף ששרדה ברבע הגמר נגד הולנד אמור רק לחזק את הביטחון של האלביסלסטה, שמעולם לא נוצחה בשלב ארבע האחרונות של המונדיאל בחמש הפעמים שהעפילה אליו, ושוב תיהנה מתמיכה של 40,000 איש ואישה לכל הפחות ביציעי אצטדיון לוסייל. ליאונל מסי ישתווה ללותר מתיאוס כשיאן ההופעות בתולדות גביע העולם, עם 25 בסך הכל. אם יכבוש בפעם ה-11 במדים הלאומיים, מספר 10 יהיה למלך שערי נבחרת ארגנטינה בכל הזמנים, ואם יבשל, הוא ישתווה לפלה ולדייגו מראדונה כמלך הבישולים בהיסטוריה של המונדיאל.

    שינוי אחד כבר נכפה על המאמן ליאונל סקאלוני בנוגע להרכב: מרקוס אקוניה המוצהב ייעדר, ולכן ניקולאס טגליאפיקו יפתח במקומו, כשגם גונסאלו מונטיאל לא יוכל לשחק בעקבות השעיה. רודריגו דה פול ואנחל די מריה כשירים למשחק לפי סקאלוני, כך ששלושה שחקנים נאבקים על מקום ב-11: אם ליסנדרו מרטינס יפתח, המערך יישאר 5-3-2 כמו ברבע הגמר. אם די מריה ישוב להרכב ארגנטינה תשחק 4-3-3, ואם לאנדרו פארדס יזכה לעלות מהפתיחה, אלופת דרום אמריקה תפתח במערך של 4-4-2.

    סקאלוני ניצל את מסיבת העיתונאים כדי להעמיק במקום את כל מי שתקף את נבחרתו בטענה להתנהגות לא ספורטיבית שלה במשחק נגד הולנד, וגם בסיומו: "המשחק שוחק בדרך שהיה צריך לשחק אותו. יש שופט שצריך להשליט צדק. צריך להוריד מאיתנו את התווית הזו. אנחנו יודעים לנצח ויודעים להפסיד. הפסדנו לערב הסעודית במחזור הראשון וחזרנו בשקט למלון להתכונן למשחקים הבאים. זכינו בקופה אמריקה בברזיל ונוצרה שם התמונה הכי ספורטיבית שיכולה להיות, עם ניימאר, מסי, פארדס ועוד שחקנים על המדרגות במראקנה. לא קונה את הטענות האלה שאנחנו לא יודעים לנצח. צריך למגר אותן, כי יש לנו גאווה. הנושא הזה צריך לרדת מהפרק. יש לנו המון כבוד להולנד, לקרואטיה ולכל היריבות - זו החותמת שלנו".

    קרואטיה ברצף נדיר של תוצאות תיקו במשחקי הכרעה במונדיאל ולא מן הנמנע שזה יקרה גם בחצי הגמר, כשב-Winner נותנים לכך יחס של 2.90. ארגנטינה היא הפייבוריטית לניצחון עם 1.85, בעוד ניצחון קרואטי כבר ב-90 דקות שווה פי 5.00.

    35 אחוז מלקוחות הווינר מאמינים שהמשחק יסתיים בתיקו. 40 אחוז מאמינים שארגנטינה תנצח ב-90 דקות, ו-25 אחוז חושבים שדווקא קרואטיה תנצח.

    ליאונל מסי ארגנטינה. רויטרס
    יכול לשבור שלושה שיאים. ליאונל מסי/רויטרס

    קרואטיה

    הנבחרת בעלת החולצות המשובצות זוכרת היטב את ה-0:3 המוחץ שלה על ארגנטינה בשלב הבתים של מונדיאל 2018, ויודעת שאם היא הדיחה ברבע הגמר את הפייבוריטית הגדולה לזכייה - ברזיל - הכל אפשרי מבחינתה. הקפטן לוקה מודריץ' יהפוך לשחקן הרביעי בלבד בכל הזמנים שפותח בשישה משחקים במונדיאל אחד כשהוא בן 37 לפחות. קרואטיה תוכל להצטרף לרשימה הכוללת ערב המשחק שלוש נבחרות אירופיות, אשר העפילו לגמר גביע העולם בשני טורנירים רצופים: איטליה, הולנד וגרמניה עשו זאת בעבר.

    לפי התקשורת הקרואטית, המאמן זלטקו דאליץ' עשוי לבצע שינוי אחד בהרכב: ייתכן שניקולה ולאשיץ', הזריז והטכני יותר ממריו פשאליץ', יפתח באגף ימין כדי לנצל את חסרונו של אקוניה בעמדת המגן השמאלי של היריבה. 10 השחקנים האחרים שפתחו נגד ברזיל צפויים להמשיך, כשאיבן פרישיץ' יזכה להזדמנות נוספות לעקוף את דאבור שוקר ולהפוך למלך שערי נבחרתו במסגרת המונדיאל.

    למרות "התכנית המסריחה של ארגנטינה", במסיבת העיתונאים הבהיר דאליץ' שהוא לא מצפה לעימתים ולקטטות במשחק: "זו הצלחה גדולה להיות חלק מארבע הנבחרות הכי טובות בעולם, זה הישג כביר להיות בשלב הזה שני מונדיאלים ברצף, אבל אנחנו רוצים יותר מזה. אני אופטימי כי השחקנים שלי הראו עד כמה הם איכותיים וראויים להיות בחצי הגמר ואנחנו ניתן את הכל כדי להעפיל לגמר".

    דאליץ' גם נשאל על הניצחון 0:3 על ארגנטינה בשלב הבתים ב-2018 ועל ההשפעה של ליאו מסי: "זה לא היה משחק מכריע, הסיפור הפעם יהיה שונה לחלוטין. אני מצפה למשחק הוגן משני הצדדים. מסי בכושר טוב, אבל הוא וארגנטינה גם בלחץ גדול יותר - יש כאן המון אוהדים שלהם והציפיות מהם גבוהות. אנחנו נגיע כדי ליהנות ממפגש מול אחת הנבחרות הכי טובות בעולם. הניצחון על אנגליה בחצי הגמר ב-2018 היה הגדול ביותר עבור קרואטיה ואחר כך הניצחון על ברזיל - אם ננצח מחר זה כנראה יהיה המשחק הגדול בהיסטוריה של קרואטיה".

    sheen-shitof

    עוד בוואלה!

    פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

    בשיתוף פיטרו
    שחקני נבחרת קרואטיה. רויטרס
    דבר אחד בטוח: מהכרעה בפנדלים, קרואטיה לא מפחדת/רויטרס

    טריוויה

    * שתי הנבחרות נפגשו פעמיים במסגרת גביע העולם, שתיהן בשלב הבתים: לפני ארבע שנים וחצי, כאמור, זה הסתיים ב-0:3 קרואטי. ב-1998 ניצחה ארגנטינה 0:1.

    * זהו מפגש בין שתי הנבחרות הכי טובות בהכרעות בפנדלים בהיסטוריית המונדיאל: ארגנטינה ניצחה חמישה משחקים בדרך הזו, יותר מכל נבחרת אחרת, אבל קרואטיה מעולם לא הפסידה דו-קרב בארבעת המקרים שזה קרה לה - שניים מהם בשלבי הנוקאאוט הקודמים בטורניר הזה, ושניים ב-2018.

    * ארגנטינה כבשה ראשונה בכל משחקיה בטורניר הנוכחי, אך נגד הולנד שמטה יתרון כפול לראשונה בתולדותיה במונדיאל.

    * קרואטיה, לעומת זאת, לא כבשה ראשונה בשום משחק בקטאר, ועומדת על רצף של תשעה משחקים כאלה בגביע העולם. אף נבחרת לא הגיעה כל כך רחוק מבלי להשיג את היתרון הראשון בשום משחק במהלך הטורניר.

    הרכבי הקבוצות

    שופט: דניאלה אורסאטו (איטליה)
    אצטדיון: האייקוני (לוסייל)
    קהל: 88966

      המנצחת בין ארגנטינה לקרואטיה תפגוש את העולה מחצי הגמר בין צרפת למרוקו.

      מונדיאל 2022 בוואלה! ספורט: חדשות, פרשנויות ועוד
      ללוח השידורים של מונדיאל 2022

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        3
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully