וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו? "די, הוויכוח נגמר"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 0:34

פרשני הכדורגל יודעים: המונדיאל הזה הכריע סופית את השאלה הנצחית על מיהו הגדול מכולם. בארגנטינה מתרגשים מהמסע שעבר: "הלב מנצח הכל"

חולצה ענקית של ליאו מסי נישאת באוויר על ידי מסוק מעל עיר הולדתו רוסאריו בארגנטינה לפני חצי גמר המונדיאל/טוויטר

במשך כמעט שני עשורים חובבי הכדורגל נשאבו לוויכוח הבלתי נגמר על שאלת הכדורגלן הטוב של דורנו: ליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו. הדיון על מיהו ה-GOAT נגרר לאינסוף מחוזות ונתונים סטטיסטיים, שכללו לא רק מספר שערים ובישולים ומספר תארים, אלא גם שאלות על אופי, ווינריות, כריזמה ויכולת התעלות ברגעי האמת.

כעת, על פי רבים בעולם הכדורגל, המונדיאל הנוכחי מכריע בצורה נחרצת את הסוגיה. בזמן שרונאלדו סובל מעונה אומללה, כרגע בכלל ללא קבוצה, מתעסק בלא מעט פרשות שמחוץ למגרש ואף בשני המשחקים הודח מההרכב של נבחרת פורטוגל בגלל יכולת חלשה - ליאו מסי עדיין בשיאו בגיל 35, והלילה (שלישי) סחף את נבחרת ארגנטינה לגמר המונדיאל אחר 0:3 מרשים על קרואטיה.

במונדיאל הנוכחי למסי יש חמישה שערים, שלושה בישולים וארבעה פרסי השחקן המצטיין, והוא ללא ספק השחקן הבולט בטורניר, ומוכיח שהוא בלתי נגמר. לואיס סוארס, חברו הטוב מהימים המשותפים בברצלונה ושבקטאר הודח עם אורוגוואי בשלב הבתים, פירגן באינסטגרם: "אתה לעולם לא מתעייף להראות לכולם שאתה השחקן הכי טוב בעולם. כל העולם צריך לקום על רגליו ולהריע לכל מה שהילד הזה נתן לכדורגל. חבר שלי, אתה מדהים".

האייקוני: מסי כיכב ויחד עם אלברס הוביל את ארגנטינה לגמר המונדיאל
סקאלוני פרץ בבכי, מסי: "יוצא דופן מה שעשינו. תאמינו בנו"
לפי המספרים הוא הגדול מכולם: השיאים ששבר ליאונל מסי
דמעות בקרואטיה, דאליץ': "היינו קונים תסריט כזה לפני המונדיאל"

בארגנטינה תמיד מסי נחשב לשני לדייגו מראדונה, האיש שבו רגליו הוביל את ארגנטינה לזכייה במונדיאל במקסיקו 1986 - אבל גם שם יודעים: אם מסי יככב גם בגמר מול צרפת או מרוקו, הוא לא סתם יעבור את כריסטיאנו, אלא יעלה לרמת מראדונה, האליל הנצחי.

"מסי הלב, במונדיאל הטוב בחייו", נכתב ב"אולה" הארגנטינאי, "לפעמים הלב מנצח את ההיגיון, לפעמים האדרנלין גובר על הכאב, לפעמים האהבה חזקה מהכל... אחרי שניסה כל כך הרבה, אחרי שהפסיד בגמרים, אחרי שכמעט נשבר ונכנע, הוא חזר, עם כל הנשמה. והוא שוב בגמר המונדיאל, שוב משחק את הכדורגל הטוב בחייו, ושוב הוכיח שהוא הגדול מכולם".

מרקו ואן באסטן, זוכה כדור הזהב שלוש פעמים וחלוץ נבחרת הולנד לשעבר הילל את הפרעוש: "כולנו צריכים להיות מאוד שמחים שאנחנו בכלל בעידן בו אנו חוזים בחוויה הזאת שנקראת מסי. בדיוק כמו שפדרר הוא משהו חד פעמי, האיש הזה הוא משהו מיוחד מאוד".

ליונל סקאלוני, מאמן נבחרת ארגנטינה, אמר בסיום על מסי: "אני חושב שאין ספק שהוא הכדורגלן הטב בהיסטוריה. לפעמים נראה שאנחנו אומרים את זה רק כי אנחנו ארגנטינאים. אבל לא. בכל פעם שהוא משחק, הוא מייצר משהו. זאת זכות גדולה לראות שחקן כזה לובש את המדים התכולים-לבנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully