וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'ירו סובל מפגיעה בברכו, תוראם תורגל על חשבונו לפני הגמר

דאגה גדולה בצרפת, עדיין לא ברור האם החלוץ הוותיק יהיה כשיר (ראשון, 17:00). כל החולים החלימו בשורות אלופת העולם, אך וראן נמצא בספק. סקאלוני מכין תכנית "אנטי-אמבפה" - היא תכלול את ליסנדרו או די מריה? השוער מרטינס: "אנחנו אוהבים שסימנו אותם כפייבוריטים"

הגמרהסתיים18/12/2022
ארגנטינה
  • מסי (23, פנדל)
  • מריה (36)
  • מסי (108)
5:7
  • (80, פנדל) אמבפה
  • (81) אמבפה
  • (118, פנדל) אמבפה
צרפת
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים העפלה לגמר המונדיאל אחרי ניצחון 0:3 על קרואטיה/אינסטגרם

ארגנטינה

הסיפור מוכר לכולם: במשחקו האחרון במונדיאל, קצת יותר משמונה שנים אחרי שהפסיד 1:0 לגרמניה בגמר גביע העולם הראשון שלו בקריירה, ליאונל מסי ינסה להגשים את החלום הגדול שלו ושל אומה שלמה, ולהניף את הגביע כמו שעשתה האלביסלסטה ב-1978 וב-1986. על הדרך, מספר 10 וקיליאן אמבפה ייאבקו ישירות על מלכות השערים בטורניר, כאשר כל אחד הגיע לגמר עם חמישה כיבושים, ומאחוריהם שחקן אחד בכל נבחרת יכול לזכות בנעל הזהב גם כן: חוליאן אלברס ואוליבייה ז'ירו הרשיתו ארבע פעמים כל אחד עד כה.

בתקשורת הארגנטינית נטען שהמאמן ליאונל סקאלוני מכין "תכנית אנטי-אמבפה" כדי לעצור את מי שכבר בגיל 19 הבקיע צמד אדיר נגד התכולים-לבנים בשמינית גמר מונדיאל 2018. השאלה היא איזה מערך יציב סקאלוני לשם השגת המטרה. ייתכן שארגנטינה תעלה עם שלושה בלמים כפי שהיה ברבע הגמר נגד הולנד, ואז ליסנדרו מרטינס ייכלל ב-11. אם לא, שחקן נוסף שיערוך מחר את הופעתו האחרונה במדים הלאומיים עשוי להיות זה שיפתח - אנחל די מריה, שיכול לשחק הן בשיטת 4-3-3 והן במערך 4-4-2. אם ההגנה תורכב מארבעה שחקנים ולא חמישה, גונסאלו מונטיאל עשוי לפתוח על חשבון נהואל מולינה לאור האוריינטציה ההגנתית יותר של מגן סביליה ביחס לשחקן אתלטיקו מדריד.

סקאלוני אמר במסיבת העיתונאים: "לעצור את אמבפה זו יותר משימה קבוצתית מאשר אישית, יש לצרפת עוד שחקנים שמזינים אותו ועושים אותו עוד יותר טוב. זה לא משחק בינו לבין מסי, אלא מעבר לכך. אני משוכנע שכאשר נהנים מרגעים מיוחדים שכאלה, לדברים יש טעם יותר טוב והם נתפסים בצורה אחרת. אם זה המשחק האחרון של ליאו, אנחנו מקווים שנוכל להעניק לו את הגביע". על הביקורות שהיו כשהוא מונה לפני ארבע שנים: "הן נראו לי הגיונית בזמנו, וגם היום. זה לא מפריע לי".

השוער אמיליאנו מרטינס הזכיר: "גם לפני גמר הקופה אמריקה בשנה שעברה, אמרו שברזיל פייבוריטית ועכשיו אומרים את זה על צרפת. אנחנו אוהבים את זה, לנו יש את השחקן הטוב בעולם. עקבנו אחרי צרפת כי היינו יכולים לפגוש אותה בשמינית הגמר, אנחנו יודעים כמה הם טובים בהתקפה. ננסה לשחק בסגנון שלנו".

פול גז: על חשיבותו של רודריגו דה פול, המנוע של נבחרת ארגנטינה
פלה הבריאה: השיאים שמסי יכול לשבור בגמר המונדיאל
באנגליה חוששים מ"קונפליקט מדינה מול מועדון" אם ארגנטינה תזכה

אז מי תזכה במונדיאל 2022? ארגנטינה פייבוריטית קלה על פי ה-Winner ומקבלת יחס של 2.65 לניצחון, בעוד אלופת העולם צרפת מקבלת 2.70. הגמר האחרון של ארגנטינה ב-2014 נכנס להארכה ומי שמאמין בתיקו ב-90 דקות יקבל פי 2.90 עבור ההימור הזה, שנראה הגיוני לאור יחסי הכוחות.

אנחל די מריה נבחרת ארגנטינה. רויטרס
די מריה עשוי לפתוח בהופעתו האחרונה בנבחרת ארגנטינה/רויטרס

צרפת

חמשת השחקנים שנעדרו מהאימון אתמול עקב הווירוס המסתורי שבו לאימון היום, ועל כן נדמה היה שכל שחקני ההרכב הראשון יעמדו לרשותו של המאמן דידייה דשאן בגמר השני ברציפות שאלופת העולם המכהנת מעפילה אליו. אלא שלפי התקשורת הצרפתית, אוליבייה ז'ירו נמצא בספק מסוים בשל פגיעה בברכו. בתחילת האימון המסכם, הועדף מרכוס תוראם על פניו, כשבמקרה הזה קיליאן אמבפה זז לחוד. בחלקו השני של האימון, שב ז'ירו ל-11 ואמבפה חזר לאגף השמאלי. עדיין לא ברור מי מהשניים יפתח מחר בהרכב, אליו יחזרו דאיו אופמקאנו ואדריאן ראביו. רפאל וראן שהחלים מהוירוס שתקף את הנבחרת, עדיין נמצא בספק למפגש ועשוי לא להיכלל בהרכב של דשאן.

הכחולים החליטו כי במקרה של זכייה לא יגיעו לביקור אצל הנשיא עמנואל מקרון ביום שני, כפי שעשו לאחר הזכייה במונדיאל לפני יותר מארבע שנים, וזאת בשל התלונות שהיו בזמנו על תהלוכה קצרה מדי של אוטובוס הנבחרת בשדרות השאנז אליזה, רק בשביל להספיק בזמן לפגישה עם הנשיא, שגם הפעם יהיה נוכח במשחק הגמר.

במסיבת העיתונאים, דשאן נשאל שוב על קארים בנזמה ועל זינדין זידאן שדחה את הזמנת ההתאחדות לגמר, ונראה שהמאמן מאס בכך: "אם לא אענה, אתם תגידו שאני עצבני. יש לי 24 שחקנים לנהל, השאלות האלה מביכות בלשון המעטה, אם לא יותר מזה. לא אכפת לי מהזמנות של שחקנים, שחקני עבר או שחקנים פצועים. אין לי מושג מי יהיה שם". על הלחץ שמשחק הגמר מביא עמו, ענה: "אין דאגות או לחץ. הכי חשוב לפני גמר מונדיאל זה לשמור על רוגע. יש פה סיטואציה מיוחדת, אני יודע שהארגנטינאים, האוהדים של מסי ואולי גם חלק מהצרפתים, ישמחו מזכייה של מסי".

דשאן התייחס גם לריבוי החולים בנבחרת: "אני מבין שזה נושא מעניין. אנחנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות כדי להתמודד עם זה, מן הסתם שזה מצב מורכב והיה עדיף שלא יקרה, אבל נעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים. העתיד שלי? נבחרת צרפת היא הדבר הכי יפה שחוויתי ואני מאושר כאן, אבל כרגע זה לא מה שחשוב".

שחקני נבחרת צרפת, אוליבייה ז'ירו, מרכוס תוראם. ANDREJ ISAKOVIC / AFP, GettyImages
מי מהם יפתח? ז'ירו ותוראם/GettyImages, ANDREJ ISAKOVIC / AFP

טריוויה

* 12 מפגשים היו בין שתי הנבחרות עד היום, כאשר צרפת מובילה 3:6 בניצחונות ועוד שלושה משחקים לא הוכרעו.

* במסגרת גביע העולם היו שלושה עימותים, ובשני האחרונים המנצחת גם המשיכה לזכייה. ב-2018 הייתה זו צרפת שביצעה מהפך וחגגה 3:4 גדול בשמינית הגמר עם צמד של קיליאן אמבפה, 40 שנה אחרי שארגנטינה ניצחה 1:2 בשלב הבתים של מונדיאל 1978, אותו אירחה ובסיומו הניפה את הגביע לראשונה בהיסטוריה. גם במפגש הראשון ביניהן במונדיאל, אי שם ב-1930, ארגנטינה ניצחה 0:1.

* עבור ארגנטינה זהו גמר מונדיאל שישי בהיסטוריה. בשני האחרונים היא הפסידה (1990 ו-2014) וסך הכול יש לה שלושה הפסדים במעמד הזה - אלופת העולם היחידה עם יותר הפסדים מניצחונות בגמר (זכתה ב-1978 ו-1986).

* לצרפת זהו גמר רביעי אי פעם - כולם בשבעת הטורנירים האחרונים. היא זכתה לעיני הקהל הביתי ב-1998 והניפה גם ב-2018, לעומת הפסד אחד בפנדלים בגמר 2006 מול איטליה.

* צרפת היא אלופת העולם הראשונה שמגיעה לגמר מאז יריבתה ב-1998, ברזיל. היא רוצה להיות השלישית אי פעם ששומרת על התואר, אחרי איטליה (זכיות ב-1934 ו-1938) וברזיל (1958 ו-1962).

* מסי יהפוך בגמר לשיאן ההופעות הבלעדי במונדיאל עם משחקו ה-26 (בחמישה טורנירים שונים) וייפרד מהשיאן הקודם לותר מתיאוס (25). אם ימצא את הרשת בגמר, ישתווה לפלה האגדי עם 12 שערים בגביע העולם ויתייצב במקום החמישי בטבלת המבקיעים.

* הוגו לוריס יוכל להיות הקפטן הראשון אי פעם שמניף את הגביע העולמי פעמיים ברציפות. דידייה דשאן, שהניף כקפטן ב-1998 וזכה גם לפני ארבע שנים, יוכל להיות המאמן השני שזוכה פעמיים ברציפות בגביע, אחרי האיטלקי ויטוריו פוצו (1934 ו-1938).

הרכבי הקבוצות

שופט: שימון מרצ'יניאק (פולין)
אצטדיון: האייקוני (לוסייל)
קהל: 88966

אלופות העולם עד היום

1930: אורוגוואי
1934: איטליה
1938: איטליה
1950: אורוגוואי
1954: מערב גרמניה
1958: ברזיל
1962: ברזיל
1966: אנגליה
1970: ברזיל
1974: מערב גרמניה
1978: ארגנטינה
1982: איטליה
1986: ארגנטינה
1990: מערב גרמניה
1994: ברזיל
1998: צרפת
2002: ברזיל
2006: איטליה
2010: ספרד
2014: גרמניה
2018: צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully