וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה החדשה סביב דייויד בקהאם: האיש ש"בגד" גם באנגליה וגם בקטאר

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 10:15

התנהג כמו נסיך, סירב לדבר עם התקשורת, איכזב את הקטארים, איכזב את האנגלים, "בגד" בקהילה, והרוויח 150 מיליון דולר. החודש שריסק את התדמית של בקהאם גם הפך אותו למולטי מיליונר

דיוויד בקהאם בקמפיין תחתונים של H&M/H&M

דייויד בקהאם היה ונותר אחד מאנשי הכדורגל הכי מפורסמים ופופולריים בעולם, והאנגלי עושה הכל על מנת לשמר את המעמד הבינלאומי שלו ולהוציא ממנו את המיטב. עם זאת, על פי כתבה שפורסמה עליו בסוף השבוע ב"ניו יורק טיימס", שיתוף הפעולה שלו עם קטאר אולי הכניס לו סכומי עתק, אבל פגע בו תדמיתית אחרי שכולם יצאו בתחושה ש"נבגדו" על ידיו. על פי הכתבה, בקהאם סירב לשתף פעולה עם הקטארים והרגיז אותם בהתנהלותו הזהירה במהלך המונדיאל, כשבמקביל הוא סופג ביקורת גם בתקשורת המערבית על כך שהוא משתף פעולה עם המשטר הקטארי ודרכיו האפלות והשונויות במחלוקת.

על פי הכתבה, בימים הראשונים של המונדיאל, כאשר כל עיני העולם היו על קטאר, מארחת הטורניר הייתה להוטה לנצל את אור הזרקורים עליה. כידוע, בניסיון לשווק את עצמה לעולם ולמכור תדמית חיובית, קטאר הוציאה מיליוני דולרים במטרה לקבל תמיכה פומבית מסלבריטאים, כולל הסכמים עם לא מעט שחקני כדורגל מהעבר שיכולים לפנות לאוהדים בצורה ישירה ובגובה העיניים. ההחתמה הגדולה ביותר הייתה דייוויד בקהאם.

בתחילת הטורניר תוכננו תוכניות עבור בקהאם וכמה שחקנים לשעבר אחרים להופיע באזור אוהדים שהוקם בדוחא. המטרה הייתה להופיע על הבמה, להגיד כמה מילים לקהל הרחב ולהתראיין על הבמה על ידי נציג של הוועדה המארגנת. הצוות של בקהאם הסכים לבקשה שהוא ישתתף - אך קבע שני תנאים: שנוכחותו לא תוכרז מבעוד מועד, ושהכתבים והתקשורת לא יקבלו הודעה מוקדמת על הגעתו. זה גרם לסצינה הזויה: אזור המעריצים בפארק אל בידה היה כל כך נטוש בזמן שנקבע, שהאירוע בוטל - וזאת למרות שבקהאם והאחרים כבר היו מאחורי הקלעים.

סופרים את השניות ל-17:00: כל העדכונים לקראת הגמר
לא רוצה לגנוב את אור הזרקורים: זידאן סירב להגיע לגמר
"האוהדת הסקסית במונדיאל" נפרדת מקטאר ועונה לביקורות

דייויד בקהאם ביציעי מונדיאל קטאר 2022. רויטרס
הרגיז את כולם. בקהאם/רויטרס

התקרית המוזרה סימלה את היחסים יוצאי הדופן בין קטאר לבקהאם. זו הייתה שותפות גדולה, שבמסגרתה הוא אמור היה לקדם את המדינה, אבל למעשה הוא לא תרם מאום. "נוצרה מציאות מוזרה שבה אחד הסלבריטאים המוכרים ביותר בעולם נמצא בבת אחת בכל מקום אבל גם בשום מקום", נכתב ב"טיימס".

פניו של בקהאם הופיעו על שלטי חוצות בכל רחבי דוחא. הוא מופיע בפרסומות בטלוויזיה בהפסקות המחצית ובעדכונים של רשת חברתית המקדמים אירועי תרבות בקטאר. הוא גם נצפה באזורי ה-V.I.P. יושב ביציעי האצטדיונים המונדיאל, וצולם כשהוא מבקר באימון נבחרת אנגליה לפני הדחתה.

בקהאם מעולם לא דיבר בצורה פומבית על ההחלטה שלו לשתף פעולה עם הקטארים, כאשר לפני שנתיים חתם עמם על חוזה שמעניק לו כ-150 מיליון דולר. הוא סירב לדבר על תפקידו, על הציפיות ממנו, ובוודאי שלא ענה על אף שאלה בנוגע למחלוקות הרבות סביב אירוח אירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם בקטאר. כידוע, קטאר הותקפה בשל הפרת זכויות האדם, חוקיה המפלים הומוסקסואליות והיחס למהגרי עבודה שגויסו לבניית האצטדיונים מונדיאל. בקהאם הצליח להימנע מהשאלות המביכות.

אבל גם הקטארים נותרו מתוסכלים. על פי הכתבה, גם כאשר הסכים לשתף פעולה ולהגיע לאירוע של המארגנים, סוכניו הבהירו: בקהאם יגיע, כל עוד התקשורת לא תהיה נוכחת. למעשה, כל מפגש שלו עם התקשורת הגיע עם תנאים, והבהרה: הוא לא יענה על שום שאלה על קטאר והשת"פ עמה. גם ברשתות החברתתיות הוא נמנע בקפידה מלדבר על הנושאים החמים שעוררו מחלוקות לפני הטורניר ובמהלכו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דייויד בקהאם במהלך המונדיאל בקטאר. Jean Catuffe, GettyImages
חי כמו "נסיך". בקהאם/GettyImages, Jean Catuffe

בכתבה ל"ניו יורק טיימס" נציג מטעמו התייחס לראשונה להחלטות שלו:

"דייוויד היה מעורב במספר מונדיאלים ובטורנירים בינלאומיים גדולים אחרים כשחקן וגם כשגריר והוא תמיד האמין שלספורט יש את הכוח להיות גורם שמביא לטוב בעולם", נכתב.

"אנו מבינים שיש דעות שונות לגבי עניינים שבמזרח התיכון, אך אנחנו רואים את הוויכוח על נושאי המפתח כדבר חיובי, שהתעוררו בעקבות המונדיאל הראשון שנערך באזור ... אנו מקווים שהשיחות הללו יובילו להבנה ואמפתיה רבה יותר כלפי כל האנשים ושהתקדמות תושג".

עם זאת, עבור חלק מבכירי קטאר, חוסר הרצון של בקהאם לעסוק במדינה ולדבר בשמם, למרות החוזה שלו לקדם את קטאר המדינה ולא רק את המונדיאל שלה, היה סיבה לדאגה ואכזבה במשך חודשים. לדעתם, בקהאם, בכך שלא דיבר בפה מלא ובכך שהוא נמנע משאלות התקשורת, הפעיל את השפעתו "בצורה לא מועילה". למרות כל מיליוני הדולרים שהוא הרוויח, חשו המארגנים הקטארים "נבגדים", מאחר שהתדמית של ארצם רק הולכת ומחמירה.

הכעס הזה רק גדל מוקדם יותר השנה. בקהאם התארח בסרט שעשה גארי נוויל. המארגנים חשבו שההזדמנות הזו מהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר עבור בקהאם לדון במחלוקות ובתפקידו, עם מראיין אוהד שהיה גם חבר קרוב שלו. אבל בקהאם וצוותו נרתעו מהרעיון, וכאשר שודר הראיון של נוויל, שוב צוין חוסר הנכונות של בקהאם לדבר על קטאר.

דייויד בקהאם במהלך המונדיאל בקטאר עם לואיס פיגו, רובי קיין. Jean Catuffe, GettyImages
לא עזר לקטארים, לא לקהילה. בקהאם/GettyImages, Jean Catuffe

אגב, השכר המדהים שקיבל בקהאם יצר מתיחות ומרמור עם כדורגלני עבר אחרים, שסגרו עסקאות עם שכר נמוך בהרבה, ונדרשו לדבר בחיוב על קטאר בצורה משמעותית יותר. באחד הטקסים לפני הטורניר הגיעו חאבייר מסצ'ראנו, לותר מתאוס ושחקן העבר האיראני מהדי מהדאוויקיה. לדברי מקורבים להם, "ההגעה של בקהאם הייתה שונה, ונראתה כמו ביקור מלכותי, של נסיך עם פמליה... כולם פונו מהחדר והתבקשו להמתין במסדרון.... 'חשבתי שאמיר קטאר מגיע', סיפר נוכח במקום". במהלך המונדיאל ניכר מעמדו המיוחד. בקהאם הוא לן במלונות מפוארים יותר משחקנים אחרים, בסוויטות הכי מפוארות בדוחא, וכאמור, לא נדרש לערוך מפגשים עם עיתונאים.

כאמור, העסקה גם עשתה לו נזק באנגליה. היא פגעה במוניטין שלו בבריטניה, במיוחד בקהילה הגאה, שעד להסכם ראתה את השחקן כנציג קהילת הלהט"ב. בחודש שעבר, ג'ו לייסט, קומיקאי בריטי, עלה לכותרות כשהציע לגייס כסף לבקהאם אם יבטל את ההסכם שלו עם קטאר. יממה לאחר מכן חשף לייסט שהכסף נתרם לקהילה. במקביל, לייסט שוחח עם אדם בשם נאסר מוחמד, רופא שטוען שהוא הקטארי ההומו הראשון והיחיד בגלוי. מוחמד אמר שהוא תייג את חשבון האינסטגרם של בקהאם בפוסט שבו דיבר על הסכנות הניצבות בפני הומוסקסואלים בקטאר, ולאחר מכן נחסם מיד על ידי החשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully