וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשת לא מצליחים להירגע: "משחק הכדורגל הגדול בכל הזמנים"

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 22:08

הדרמה המשוגעת במונדיאל לא הותירה אף אחד אדיש - מזהבי וברקוביץ' ועד לברון ג'יימס. כל הציוצים מגמר שלא יישכח עוד המון זמן

אוהדי נבחרת ארגנטינה חוגגים את הזכייה בבואנוס איירס/מתוך יוטיוב

אי אפשר היה לבקש סיום טוב יותר למונדיאל 2022 ממה שקיבלנו הערב (ראשון) בקטאר. אחרי 3:3 בתום 120 דקות, ניצחה ארגנטינה 2:4 את צרפת בדו-קרב פנדלים, וזכתה בגביע העולם לראשונה מאז 1986. מיותר לציין שהרשת געשה. כך זה נראה.

הגמר הגדול בכל הזמנים: ארגנטינה ניצחה את צרפת וזכתה במונדיאל
אמבפה מירר בבכי על הספסל, מקרון ירד אל הדשא וניחם אותו
כמו עם מראדונה: בבואנוס איירס בכו מאושר. צפו בסרטונים

22:00: רונאלדו הברזילאי בירך את מסי

"הכדורגל שלו זורק את כל היריבות הצידה. אנשים ברזילאים, ואוהדים מכל רחבי העולם היו בעדו בגמר המחשמל הזה. זו פרידה ראויה לגאון שהוא הרבה מעבר לכוכב מונדיאל. מזל טוב, מסי!"

ערן זהבי שמח בשמחתו של מסי

הסטורי של ערן זהבי אחרי גמר המונדיאל. מתוך האינסטגרם של ערן זהבי, צילום מסך
הסטורי של ערן זהבי אחרי גמר המונדיאל/צילום מסך, מתוך האינסטגרם של ערן זהבי
הסטורי של איל ברקוביץ' אחרי גמר המונדיאל. מתוך האינסטגרם של איל ברקוביץ', צילום מסך
איל ברקוביץ' מסכם/צילום מסך, מתוך האינסטגרם של איל ברקוביץ'
הסטורי של חאתם עבד אלחמיד אחרי גמר המונדיאל. מתוך האינסטגרם של חאתם עבד אלחמיד, צילום מסך
אלחמיד: "שייח מסי"/צילום מסך, מתוך האינסטגרם של חאתם עבד אלחמיד

20:24: עורך הדין הבינלאומי לזכויות אדם ארסן אוסטרובסקי מזכיר את הביקור של מסי בכותל

20:14: מספרי צפיה עצומים בדיגיטל

‏כאן מדווחים: "1,604,859 צפיות במשחק הגמר בין ארגנטינה לצרפת בדיגיטל. שיא צופים בו זמנית: 347,50".

20:04: אנדי מארי תוהה: האם ליאונל מסי הספורטאי הגדול בכל הזמנים? שאלה לגיטימית בערב הזה

19:55: דפיקות לב בחדר ההלבשה של ברצלונה בכדורסל

19:44: פבריציו רומאנו: "משחק הכדורגל הגדול אי פעם"

גארי נוויל הסכים

וגם דייויד אלאבה

19:43: ג'ף הרסט מפרגן לאמבפה

19:35: מאור בוזגלו מתמוגג

19:32 מה חשב לעצמו רונאלדו ברגע השער של מסי?

19:17: דגל גדול ביציע - "שחררו את פלסטין"

גמר מונדיאל 2022: שלט ביציע הקורא ל"שחרור פלסטין". רויטרס
גמר מונדיאל 2022: שלט ביציע הקורא ל"שחרור פלסטין"/רויטרס

19:15: במעמקי היציע של ארגנטינה - אוהד יוטה ג'אז. דונובן מיטשל הגיב

19:00: אלונה ברקת לא עומדת בלחץ

18:47: אמבפה הופיע - ובגדול

גם לברון התמוגג

18:15: דשאן דיבר במחצית

דידייה דשאן בריאיון המחצית ל-TF1: "פשוט לא הופענו למחצית הראשונה. ציפינו לאינטנסיביות שלהם, אבל לא הגענו בגישה הנכונה ולא הגבנו נכון. נצטרך הרבה כדי להלחיץ אותם ולחזור למשחק. הם באמת משחקים, זה גמר גביע העולם".

18:06: התמונה ששברה את הרשת

18:01: התחזית של פירס מורגן כבר לא תתממש

17:55: צרפת לא בעטה אפילו פעם אחת לשער במחצית הראשונה

17:47: מסוט אוזיל מתמוגג - "אחד השערים היפים בתולדות הגמרים"

17:43: ברשת מלגלגים על אמבפה

17:40: המשחק האומלל של דמבלה, עד החילוף

17:25: היה פנדל? ברשת כלל לא בטוחים

16:50: גם אילון מאסק באצטדיון

עמנואל מקרון, נשיא צרפת. רויטרס
נשיא צרפת, עמונאל מקרון, כבר מוכן ביציע הכבוד/רויטרס

16:32: זלאטן תפס מקום, לצד מקרון

16:28: כך זה נראה בתוך האצטדיון, כחצי שעה לפני שריקת הפתיחה

16:00: לוריס: "זה המשחק הקשה ביותר בעולם"

קפטן נבחרת צרפת, הוגו לוריס, התראיין בכניסה לאצטדיון לתקשורת הצרפתית: "יש כאן הכל כדי שיהיה משחק נפלא מול יריבה נהדרת. זאת הזדמנות חשובה לקריירות של שחקנים פה. זה המשחק הקשה ביותר בעולם, אנחנו חייבים לשים הכל בצד שלנו".

15:40: הנבחרות כבר הגיעו לאצטדיון בלוסייל

אוהדי נבחרת ארגנטינה. רויטרס
היציעים מתמלאים/רויטרס

15:50: שינוי של הרגע האחרון בהרכב - טגליאפיקו במקום אקוניה הפצוע

האלביסלסטה פרסמו מחדש את ההרכב עם שינוי אחד - ניקולאס טגליאפיקו יעלה בעמדת המגן השמאלי במקומו של מרקוס אקוניה שנפצע ולא יוכל לפתוח בהרכב ארגנטינה.

אמא של ליאו מסי ואשתו אנטונלה לפני גמר מונדיאל קטאר 2022. רויטרס
משפחת מסי שוב בהרכב מלא ביציע/רויטרס
אוהדי נבחרת ארגנטינה, גמר מונדיאל קטאר 2022. רויטרס
הקהל כבר מתרגש באצטדיון/רויטרס

15:20: פורסמו ההרכבים לגמר

די מריה ב-11 של ארגנטינה, ז'ירו ואופמקאנו כשירים בהרכב צרפת. הקשר של יובנטוס קיבל את המקום מסקאלוני ויחד עם מקאליסטר, פרננדס ודה פול, ינסה לסייע למסי להניף גביע עולם ראשון של האלביסלסטה מאז 1986. הטריקולור קיבלו בחזרה את כל הפצועים והחולים, ראביו חזר לקישור במטרה לזכות בפעם השנייה ברציפות. לידיעה המלאה

קיליאן אמבפה עם ליאונל מסי שחקני פריז סן ז'רמן. רויטרס
"לא בתחרות אישית". מסי ואמבפה/רויטרס

15:06: מראדונה מול מסי, המספרים וההזדמנות

מספר נתונים: מסי כבר עבר את דייגו בכמות המשחקים במונדיאל, והיום ישבור את שיא כל הזמנים (26). יש לו יותר שערים ממראדונה (11 מול 8), ולשניהם יש אותו מספר בישולים בטורניר (8). למסי יש בסך הכל 99 ניסיונות כיבוש, למראדונה 69. מסי יצר 72 מצבי הבקעה, מראדונה 67. סך הכל היחס של מסי מבחינת גולים ובישולים ל-90 דקות עומד על 0.78, בעוד של מראדונה 0.74. עם זאת, לדייגו יש גביע אחד שרשום על שמו. מסי רחוק 90 דקות מחלום חייו.

שוטרים מחוץ לאצטדיון לוסייל, גמר מונדיאל קטאר 2022. רויטרס
שוטרים מחוץ לאצטדיון לוסייל, גמר מונדיאל קטאר 2022/רויטרס

13:32: מי יוכתר כמלך שערי המונדיאל?

מי יסיים את המונדיאל בקטאר ככובש המצטיין של הטורניר ויזכה בנעל הזהב? כרגע לליאו מסי ולקיליאן אמבפה יש חמישה שערים כל אחד, אבל גם לחוליאן אלברס ולאוליבייה ז'ירו יש סיכוי לזכות בתואר כשלשני החלוצים של צרפת וארגנטינה יש ארבעה שערים כל אחד.

במקרה של שוויון, מסי מקדים את אמבפה. שובר השוויון הראשון הוא מספר הבישולים: למסי יש שלושה בישולים, בעוד שלאמבפה יש שני בישולים (לז'ירו ואלברס כרגע אין בישולים). שובר השוויון השני הוא חישוב של כמות הדקות הנדרשות לשער. כרגע אמבפה כבש שער כל 95 דקות, ואילו מסי כבש שער אחת ל-114 דקות.

13:17: המאזן לטובת דרום אמריקה

ארגנטינה וצרפת ייפגשו לגמר מונדיאל 11 בין נבחרת מדרום אמריקה לנבחרת אירופאית. ב-10 המפגשים הקודמים: הדרום אמריקאית ניצחה בשבע מהפעמים.

13:09: המצב "העדין" בפריז סן ז'רמן

הגמר מפגיש בין שני הכוכבים הגדולים של פריז סן ז'רמן - מסי ואמבפה - וב"ל'אקיפ" מדווחים שהמועדון "במצב עדין". על פי הדיווח, בקבוצה אומרים ש"זה נהדר שיש לנו שני שחקנים בגמר, והם לא בתחרות אישית", אבל בקבוצה עושים את המקסימום כדי לא להפלות שחקן אחד או לגלות העדפה מיוחדת לאחר. על פי הנשיא אל חלאיפי, "אילו יכולתי הייתי נותן את הגביע לשניהם".

13:00: "קללת דרייק" תפיל את ארגנטינה ומסי?

הגמר הגדול ממגנט גם ידוענים רבים שהבקיאות שלהם בכדורגל מוגבלת למדי. אחד מהם הוא דרייק, שבלייב אינסטגרם בו הופיע התבקש להמר על הזוכה. "אני הולך על ג'מייקה, הם עדיין בטורניר, כן?", נראה דרייק אומר ומביך את עצמו (כשהוא לובש בכלל חולצה של נאפולי). לאחר מכן הוא התעשת, והימר על ניצחון של ארגנטינה. הסכום בו הימר? לא פחות ממיליון דולר - שיכולים לתפוח ל-2.7 מיליון אם ההימור יהיה נכון.

כעת חוששים בארגנטינה ממה שמכונה "קללת דרייק" - תופעה שמתרחשת בכל פעם שהראפר מזדהה עם קבוצת ספורט או מסוימת. זה התחיל עם שורה של הימורים כושלים שלו על משחקי פרמיירליג, ומאז הפך לתופעה מוכרת - כשדרייק מהמר על קבוצה מסוימת, היא תמיד מפסידה.

סרחיו אגוארו הצטלם איתו - וזמן קצר לאחר מכן החמיץ פנדל קריטי ברבע גמר ליגת האלופות; דניאל סטארידג' העלה תמונה משותפת בעודו שחקן ליברפול - ומיד המרסיסיידרס איבדו גובה במאבקי הצמרת בפרמיירליג. אחר כך ה"תופעה" התרחבה גם לקבוצות כדורסל ולמשחקי טניס ואגרוף בהם דרייק "ניחס" פעם אחר פעם. האם גם מסי וארגנטינה צריכים לחשוש?

12:00: משטרת צרפת בכוננות לערב סוער

בצרפת מתכוננים ליום סוער, בין אם הנבחרת תנצח או תפסיד בגמר. בפריז כבר החליטו שאם הנבחרת המקומית תזכה בתואר, החגיגות ייערכו בשדרות שאנז אליזה. שחקני הנבחרת יהיו על אוטובוס פתוח ביום שני למצעד ניצחון, אם ייערך, אבל לא יגיעו לארמון הנשיא מקרון, מאחר שהוא נמצא בדוחא והגיע לצפות בגמר עם רעייתו. נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס דחה את ההזמנה.

היום 14 אלף שוטרים ייפרסו בצרפת, 2,750 מהם רק בפריז. כפי שהגדיר זאת השר לביטחון פנים הצרפתי, הכוננות היא כמו ל"איום טרור" - אחרי שבחגיגות ההעפלה לגמר נעצרו 250 ונערה נהרגה כשנדרסה, והמשטרה חוששת מהתפרעויות של גורמי ימין קיצוניים. אחת ההחלטות: המשחק לא ישודר בעיר על מסכי ענק.

11:30: כך נראים חדרי ההלבשה באצטדיון של הגמר

11:20: השופט, העבר והחשש של הארגנטינאים

מיהו סימון מרצ'יניאק, השופט שישפוט את משחק הגמר בין צרפת לארגנטינה? הפולני בן ה-41 סיפר בעבר שהפך לשופט רק אחרי שבימיו ככדורגלן התעמת עם שופט. "הייתי כדורגלן מבטיח, כך אמרו לי, אבל פעם הרחיקו אותי דוווקא אחרי שמישהו תיקל אותי מאחור. התחלתי להתווכח עם השופט, דרשתי שהיריב שלי יקבל אדום. אמרתי לשופט 'כמעט שברו לי את הקרסול ואתה מוציא לו צהוב?'. הוא הוציא לי צהוב שני וענה לי 'אתה חושב שזאת עבודה קלה, נסה אותה בעצמך'. אמרתי 'למה לא', והלכתי לעשות קורס".

מרצ'יניאק, ששפט את ליאו מסי כשהובס 4:0 על ידי פריס סן ז'רמן עם ברצלונה, כבר פרש משיפוט בגלל בעיות בלב, החמיץ את היורו, וחזר. כעת הוא מצפה למשחק גדול: "השחקנים יהיו טריים, יעלו עם אש בעיניים. זה גמר, אף אחד לא רוצה לספוג, אבל לשתי הנבחרות יש שמות גדולים, כוכבים גדולים, הכל יכול לקרות. זה משחק שבו אסור להיות רגוע לשנייה. זאת תהיה המשימה שלי".

אגב, אביו של אחד הקוונים במשחק, תומאס ליסטקוויץ', היה קוון בגמר 1990, שבו נבחרת ארגנטינה הפסידה 1:0 למערב גרמניה בגמר.

11:15: אוהדי צרפת בקטאר מתרגשים ונלהבים

10:40: הכדור של הגמר הגיע לאצטדיון

ארגנטינאים? הסרטון שירגש אתכם

שחקני מכבי חיפה מהמרים

שער "ל'אקיפ" לקראת גמר המונדיאל צרפת - ארגנטינה. מתוך טוויטר, צילום מסך
ב"ל'אקיפ" מתרגשים: מי יהפוך לאיש הנצח?/צילום מסך, מתוך טוויטר
שער "מארקה" לקראת גמר המונדיאל צרפת - ארגנטינה. מתוך טוויטר, צילום מסך
גם ב"מארקה" לא יכולים לחכות לדו קרב הגדול בין הכוכבים/צילום מסך, מתוך טוויטר

6:20: ביטחון מופרז? ב"אולה" ערכו סקר אוהדים בהשתתפות של למעלה מ-200 אלף גולשים, שמראה שעבור הארגנטינאים, מסי וחבריו פייבוריטים מובהקים בגמר. לשאלה מי תנצח בגמר, 84 אחוז מהמשתתפים הצביעו לארגנטינה, ו-16 אחוזים בלבד הצביעו לצרפת.

6:15: לצד ההתרגשות מהגמר, בצרפת עסוקים גם בסטטוס של קארים בנזמה. החלוץ שנאלץ לצאת מהסגל בעקבות פציעה כבר חזר לכשירות חלקית וייתכן שיכול היה לשחק בגמר, אבל לפי "ל'אקיפ", שורר נתק מוחלט בינו לבין הצוות המקצועי של הנבחרת בראשות דידייה דשאן. הרקע לנתק: בנזמה ביקש כביכול להישאר בסגל הנבחרת בזמן שהתאושש מהפציעה, בתקווה שאולי יכול לשחק בשלבים המאוחרים של הטורניר, אבל המאמן סירב.

6:10: וונדה נארה נפגשה אמש עם סיליה מסי, אימו של ליאונל, ואיחלה לה בהצלחה. "ארוחת ערב מרגשת בדוחא", כתבה נארה לצד התמונה המשותפת עם מאמא מסי שהעלתה לרשתות החברתיות, "אני מבטיחה שנתתי לה חיבוק חזק מספיק בשביל כולם. אוהבת אותך!.

6:07: משפחת מסי מתרגשת לקראת היום הגדול. אנטונלה רוקוזו, בת זוגו של ליאו, פרסמה את המכתב שבנם המשותף טיאגו כתב לאביו לפני המשחק. "נולדתי בארגנטינה, ארצם של דייגו ושל ליאונל. אני רוצה לזכות בגביע בפעם השלישית, אני רוצה להיות אלוף העולם", ציטט טיאגו את שיר האוהדים שהפך ללהיט. "אבא, שולח לך חיבוק ואהבה!".

6:05: פול פוגבה שלח מסר מצולם לחבריו לקראת המשחק. "חבר'ה, אנחנו בגמר שני רצוף. אני שולח לכם את מלוא התמיכה, את מלוא הכוחות", אמר הקשר הפצוע. "בגמר כמו בגמר, אתם יודעים, החכמה היא לא בהכרח לשחק יותר טוב, אלא לנצח. אני מאחל לכם הצלחה ואומץ".

6:02: אלפי אוהדים ארגנטינאים ערכו אמש צעדה בדוחא, ועשרות אלפים עשו זאת גם ברחבי ארגנטינה. כך זה נראה (הסרטונים למטה).

בארגנטינה הופתעו: גם בישראל מעודדים ומחזיקים אצבעות

6:00: בצרפת מדווחים: לצד פול פוגבה, אנגולו קאנטה ופרסנל קימפמבה, גם הנשיא עמנואל מקרון המריא לקטאר כדי לצפות במשחק ולתמוך בטריקולור מקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully