וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון ניחם את אמבפה, דשאן: "ייקח זמן לעכל את מה שקרה פה"

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 22:02

כוכב צרפת תועד בתמונה מרגשת, המאמן: "לא היינו בשיא כוחנו, לא רוצה להיכנס להסברים ולא רוצה לדבר על עתידי". וראן: "גאים"

אוהדי נבחרת ארגנטינה חוגגים את הזכייה בבואנוס איירס/מתוך יוטיוב

נבחרת צרפת התייצבה הערב (ראשון) לגמר מונדיאל 2022 בתקווה לעשות היסטוריה, ולהפוך לנבחרת הראשונה מאז ברזיל ב-1962 שזוכה בשני גביעי עולם ברציפות. החלום הזה התנפץ עם הפסד בצורה הכי כואבת שיש - 4:2 בדו-קרב פנדלים מול ארגנטינה. הטריקולור שלא הופיעו ב-80 הדקות הראשונות חזרו מפיגור 2:0 בזכות צמד של קיליאן אמבפה, שכפה הארכה ולאחר מכן גם השלים שלושער מופלא, אך בתום 120 דקות מטורפות שהסתיימו ב-3:3, אף אחד לא מדבר עליו. קינגסלי קומאן ואורליאן טשואמני החמיצו בדו-קרב, ולבה של אומה שלמה נשבר.

עם תום המשחק ירד נשיא צרפת עמנואל מקרון לכר הדשא וניחם את השחקנים, ובפרט את קיליאן אמבפה. "הוא שחקן מדהים", אמר הנשיא. "אמרתי לו שהוא רק בן 24. כבר זכה במונדיאל, הגיע לגמר, היה מלך השערים. אני הייתי עצוב בדיוק כמוהו, אבל אמרתי לו שהוא גרם לנו להיות גאים. אני מקווה שדשאן ימשיך".

מסי שחקן הטורניר, מרטינס השוער המצטיין: ארגנטינה בדמעות
כמו עם מראדונה: בבואנוס איירס בכו מאושר. צפו בסרטונים
ברשת לא מצליחים להירגע: "משחק הכדורגל הגדול אי פעם"

מקרון ירד לדשא כדי לנחם את אמבפה

קיליאן אמבפה שחקן נבחרת צרפת עם פרס נעל הזהב של מונדיאל 2022, חולף ליד גביע העולם. רויטרס
כמה שזה היה קרוב. אמבפה והגביע/רויטרס

תקציר הניצחון של ארגנטינה על צרפת באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

אוזיל לא שוכח את בנזמה: "אין בנזי, אין מסיבה"

"אין פה אשמים", סיכם דידייה דשאן. "לא היינו בשיא כוחנו, ואני לא רוצה להיכנס כרגע להסברים. חזרנו ממצב קשה מאוד, אבל זה לא הספיק. האכזבה עצומה, אבל אנחנו לא מחפשים תירוצים. היה תענוג לאמן במונדיאל הזה ולחלוק את זה עם השחקנים והצוות שלי. ייקח זמן לעכל מה שקרה פה". על המשך דרכו בנבחרת אמר: "אני מעדיף שלא לענות כרגע. נבחרת צרפת היא מעל הכל, ונראה בסוף השנה. הערב אני לא רוצה לדבר על זה".

"אנחנו מאוכזבים מאוד", הודה רפאל וראן בסיום. "נתנו כל מה שיש לנו, נתקלנו בהמון אתגרים במונדיאל הזה ולרגע לא הרמנו ידיים. בשעה הראשונה לא היינו במשחק, אבל בסוף יכולנו גם לנצח. אני גאה בחבורה הזאת וגאה להיות צרפתי, אנחנו הולכים עם ראש זקוף. לנבחרת הזו יש לב גדול, אנחנו מאוכזבים אך גאים".

מאמן נבחרת צרפת, דידיידה דשאן, בגמר מונדיאל 2022. רויטרס
לא רוצה לדבר כרגע על עתידו. דשאן/רויטרס

הוגו לוריס הוסיף: "זה סיפור כואב שנגמר בצורה כואבת. במחצית הראשונה לא ממש הופענו, והם הובילו בצדק. בחצי השני שיחקנו עם גאווה והכישרון של קיליאן החזיר אותנו ל-2:2. זה היה כמו קרב אגרוף, מכה אחר מכה. הווירוס? לא נחפש תירוצים. לחמנו עד הסוף".

יו"ר ההתאחדות הצרפתית נואל לה גרט אמר בסיום: "חזרנו היטב למשחק, הצלחנו להשוות, ובעוד הפסדנו בפנדלים, זה עדיין ניצחון לכדורגל הצרפתי. אנחנו עצובים, אבל בהמשך נבין שעשינו עבודה טובה. אף אחד לא ציפה שנגיע לכאן בתחילת הטורניר. היו לנו משחקים מצוינים והנבחרת הזו מאוד צעירה. דשאן? אני לא יודע מה מצבו, אני מקווה שזה ייפתר מהר".

בעלי פריז סן ז'רמן נאסר אל-חלאיפי הקטארי אמר: "אני גאה בארגון הזה, ראינו שקטאר מסוגלת לארגן את הטורניר הטוב בעולם. זה הגמר הגדול בתולדות הגביע העולמי. עצוב לי עבור צרפת, כנשיא של קבוצה צרפתית, אני עצוב גם עבור קיליאן, שסיפק משחק מושלם. אם זה היה תלוי בי, הייתי נותן לו גביע אחד ולמסי גביע אחד. זה קשה לי כי אני צרפתי, אבל אני שמח בשביל ליאו, זה הדובדבן על הקצפת עבורו. לאמבפה יש עוד שנים לזכות בתואר שוב, והוא יעשה את זה. האם נשמור את מסי ואמבפה? כמובן, הם שני הסקוררים הגדולים במונדיאל. אני לא רוצה להגיד שום דבר בשמו של ליאו, סיכמנו לדבר אחרי המונדיאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully