וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליניקר: "מסי נראה תשוש ומוגבל, הוא לא בשיאו בברזיל"

הפרשן גארי ליניקר התייחס לליאו מסי לפני הגמר: "מאוכזב ממה שאני רואה". מראדונה מייחל להצלחת הפרעוש: "אם הוא יתגבר על הנפת הגביע שלי, תפרשו לו שטיח אדום". בקנבאואר: "מראדונה היה שחקן יותר מיוחד ממסי"

דייגו מראדונה (שמאל) עם ליאונל מסי (ימין). Ricardo Mazalan, AP
"אני מאחל למסי שביום ראשון יזכה בגביע". מסי עם מראדונה/AP, Ricardo Mazalan

אי אפשר להתעלם מהסמליות: 28 שנה אחרי שדייגו מראדונה הוליך את ארגנטינה לזכייה בגביע העולם במונדיאל 1986 אחרי ניצחון על גרמניה בגמר, ליאונל מסי סוחב את האלביסלסטה על גבו עד לגמר 2014 מול, כמובן, גרמניה. מראדונה, שב-1986 סיפק הופעה פנתיאונית ולקח את הגביע במו רגליו, ועם עזרה קטנה מיד שמאל, התייחס לגמר שייערך ביום ראשון (22:00, ערוץ 1 ו-HD) ולדעתו, עם כל הכבוד לגרמניה וליתר שחקני ארגנטינה, את תוצאת הגמר ייקבע רק אדם אחד: מספר 10 של נבחרת ארגנטינה. "אני חושב שמסי הוא השחקן שיגדיר את המשחק, הוא יקבע איך תיראה המסיבה, יש לנו את השחקן הכי טוב בעולם וזה מה שיכול לנצח לנו במשחק", אמר מראדונה.

נבחרת גרמניה: "יש לנו תכנית סודית לעצירת ליאונל מסי"

הזוי: מגיד העתידות שחזה את כל מה שיקרה במונדיאל

אלחנדרו סאבלה יעזוב את נבחרת ארגנטינה אחרי הגמר

קפטן ללא סרט: החשיבות של חאבייר מסצ'ראנו לנבחרת ארגנטינה

חאבייר מסצ'ראנו שחקן נבחרת ארגנטינה. AP
שחקן מפתח. מסצ'ראנו/AP

מראדונה מודע לכך שאם מסי יניף את גביע העולם, הוא כנראה כבר לא יהיה הגדול מכולם מבחינת הארגנטינאים וחלק מחובבי הכדורגל בעולם, ולצד פלה ודייגיטו יעמוד מסי וישלים טריו של אגדות. "יש כאלה שרוצים לקלקל את היחסים בינינו אבל אני מאחל למסי שביום ראשון יזכה בגביע. אם הוא יתגבר על הנפת הגביע שלי, אז תפרשו לו שטיח אדום".

מראדונה נשאל איך ארגנטינה יכולה לעצור את גרמניה מבחינה טקטית והשיב: "השליטה במרכז השדה קריטית, אסור לאפשר לגרמנים להניע את הכדור מרגל לרגל, ארגנטינה תצטרך ללחוץ אותם ולהרחיק אותם מהרחבה. ברזיל לא עשתה את זה. מסצ'ראנו חשוב מאוד בעניין הזה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גארי ליניקר שחקן נבחרת אנגליה. AP, AP
לא ישכח את הטורניר מ-1986. ליניקר/AP, AP

גם פרשן BBC גארי ליניקר התייחס לכוכב האלביסלסטה וטוען ש"מסי נראה תשוש. משהו לא לגמרי בסדר עם מסי במונדיאל הזה". כזכור, ליניקר שיחק במדי נבחרת אנגליה במשחק הכי מפורסם של מראדונה, ב-2:1 ב-1986 שבו מראדונה הבקיע שער ביד ושער בסלאלום היסטורי, ואמר ש"אני ממעריציו הכי גדולים של קפטן ארגנטינה, והוא השחקן הכי מוכשר בכדורגל מאז דייגו מראדונה, אבל כאן בברזיל אני מאוכזב ממה שאני רואה".

ליניקר הוסיף ש"מסי נוהג לכבוש שערים על ידי תנועה יעילה ברחבה, אבל הפעם היחידה במשחק מול הולנד שהוא נגע בכדור ברחבה היה בפנדלים...

"היו לו כמה רגעם קסומים במונדיאל, והוא הוציא את ארגנטינה מהבור במספר משחקים בשלב הבתים, אבל הוא נראה מוגבל. כשראיתי אותו העונה בברצלונה הרגשתי שהוא שומר את עצמו למונדיאל, אבל אין ספק שהוא לא בכושר שיא מבחינה פיזית בברזיל. הוא שחקן מיוחד, הוא עדיין יכול לכבוש, אבל אני לא בטוח שהוא יוכל לשחק בגמר ברמה שבה ראינו אותו בעבר".

ליניקר מתעקש ש"מראדונה היה היריב הכי גדול שהתמודדתי מולו פי מיליון מהשאר", והוסיף את ההימור שלו לגמר מחר: "כבר אמרתי בעבר שכדורגל הוא משחק פשוט: 22 שחקנים רודפים אחרי כדור 90 דקות, ובסוף הגרמנים מנצחים".

נבחרת ברזיל סופגת מנבחרת גרמניה. רויטרס
"השליטה במרכז השדה קריטית, אסור לאפשר לגרמנים להניע את הכדור מרגל לרגל". ברזיל מתפרקת מול המנשאפט/רויטרס

מי שעוד נדרש להשוואה בין מסי למראדונה ולהכנות לגמר הוא פרנץ בקנבאואר. הקייזר, שזכה בגביע העולם כשחקן (1974) ומאמן (1990), קבע שלדעתו "מראדונה היה שחקן יותר מיוחד, מלהיב ובלתי צפוי ממסי", ושסוד כוחה של ארגנטינה הנוכחית הוא דווקא במשחק ההגנה. "לארגנטינה יש הגנה חזקה, הם נחושים, הם לא יתפרקו בהגנה כמו ברזיל. היגואין ומסי יוצרים התקפה מסוכנת, מסי הוא השחקן המחונן במאה הזאת".

"גרמניה נגד ארגנטינה זאת קלאסיקה", הוסיף בקנבאואר, "לגרמניה יש יתרון, היא גם נחה יום אחד יותר ולא נקלעה להארכה. מצד שני, זה יהיה כמו משחק בית של ארגנטינה כי האוהדים שלה ימלאו את המראקנה".

עדכון ראשון: 10:24

פרנץ בקנבאואר שחקן עבר. Christof Koepsel, GettyImages
"ארגנטינה לא תתפרק כמו ברזיל". בקנבאואר/GettyImages, Christof Koepsel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully