וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2018 - סיקור יומי - היום השלישי | 16.6.2018

13:00: צרפת - אוסטרליה, 16:00 ארגנטינה - איסלנד, 19:00 פרו - דנמרק, 22:00 קרואטיה - ניגריה. השידורים, האצטדיונים, הטבלאות וההכנות: כל מה שצריך לדעת לקראת משחקי היום בגביע העולמי

צרפת - אוסטרליה 13:00

קאזאן ארנה (קאזאן), בית ג'

שידור: כאן 11, מכאן 33, 4k, דיגיטל כאן

שנתיים אחרי ההפסד הדרמטי בגמר אליפות אירופה אותה אירחה, מסתערת צרפת מחדש על עולם הכדורגל, בדיוק 20 שנה אחרי זכייתה היחידה במונדיאל ב-1998 (גם אז, דרך אגב, הם שובצו בבית ג', וגם אז הם סגרו את שלב הבתים במשחק מול דנמרק). הסגל של דידייה דשאן, ששמר על משרתו למרות האכזבה הכואבת ביורו הביתי, הוא כנראה המוכשר ביותר במונדיאל הנוכחי, עם כוכבים כמו אנטואן גריזמן, פול פוגבה וסמואל אומטיטי, ויהלומים כמו קיליאן אמבפה ועוסמאן דמבלה, ובכל מקרה בשלב הבתים הם לא צפויים להתקשות.

אוסטרליה מגיעה למונדיאל כשהיא מאיימת הרבה פחות מבעבר, אחרי שעברה בקושי רב את סוריה ואת הונדורס בפלייאוף העלייה, ומיד לאחר מכן איבדה את מאמנה אנטה פוסטקוגלו שהתפטר במפתיע. מחליפו הוא ברט ואן מרוויק, שהפסיד עם נבחרת הולנד בגמר מונדיאל 2010, ומאז לא הפסיק להידרדר, כולל נטישת נבחרת ערב הסעודית דווקא לאחר שהוליך אותה למונדיאל האחרון.

הכל על מונדיאל 2018 בוואלה! ספורט
ללוח המשחקים המלא של המונדיאל
לסגלים המלאים של 32 הנבחרות

ארגנטינה - איסלנד 16:00

אצטדיון ספרטק (מוסקבה), בית ד'
שידור: כאן 11, מכאן 33, 4k, דיגיטל כאן

נבחרת ארגנטינה היתה מרחק נגיעה מזכייה במונדיאל 2014 כשגררה את גרמניה להארכה בגמר, אך לטורניר הנוכחי היא העפילה ברגע האחרון, בזכות התעלות מאוחרת של ליאונל מסי. אחרי שכבר פרש מהנבחרת וחזר, מגיע מסי בן ה-31 ככל הנראה למונדיאל האחרון שלו עם קוף עצום על הגב, בידיעה שכל דבר פרט לשחזור הזכייה של מראדונה והאלביסלסטה בגביע ב-1986 יהווה כישלון אישי שלו. לרשותו של חורחה סמפאולי יש מבחר עצום של חלוצים משובחים שיכולים לשתף פעולה עם מסי, בראשות סרחיו אגוארו וגונסאלו היגואין, ולא מעט כוכבים מנוסים גם בשאר העמדות, אך כמו תמיד, הכל יקום וייפול על הפרעוש מברצלונה, שיקווה שהסקנדל של ביטול ההגעה למשחק בישראל ברגע האחרון והסערה הפוליטית סביב הנושא לא ישפיעו על ההכנות.

איסלנד היא המרעננת הרשמית של המונדיאל, אחרי שרשמה הופעת בכורה מהאגדות ביורו 2016 שם נעצרה רק ברבע הגמר, המדינה הזעירה (330 אלף תושבים, לעומת 3 מיליון המתגוררים רק בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה) העפילה לראשונה גם למונדיאל, וכבר במשחקה הראשון היא תזכה לפגוש את מסי ולהקתו. עם וידאר קיארטנסון ממכבי תל אביב בסגל ובהנהגתו של גילפי סיגורדסון, נבחרת המגובשת והלוחמת של היימיר האלגרימסון תנסה להדהים שוב את עולם הכדורגל.

פרו - דנמרק 19:00

מורדוביה ארנה (סאראנסק) , בית ג'
שידור: ערוץ הספורט, מכאן 33

פרו חוזרת למונדיאל לראשונה מאז 1982, ושיבוצה בבית ג' הנוח מאפשר לה לחלום על העפלה גם לשלב הבא. המאמן הארגנטינאי ריקרדו גארקה, שכבש ב-1985 את השער הדרמטי שהעלה את ארגנטינה למונדיאל על חשבון פרו, בונה בעיקר על ג'פרסון פרפאן, החלוץ בן ה-33 שפרח העונה במדי לוקומוטיב מוסקבה ויהנה להמשיך לשחק ברוסיה גם בקיץ. לשמחת הפרואנים, הם יהנו גם מהקפטן פאולו גררו, שבסיומו של מאבק משפטי ארוך קיבל אישור לשחק בטורניר, אחרי שנכשל בבדיקת סמים באוקטובר והושעה על ידי פיפ"א.

דנמרק, שהעפילה למונדיאל לראשונה ב-1986 וכבר רושמת את הופעתה החמישית בגביע העולם, הגיעה לרוסיה בזכות יכולת אדירה של כריסטיאן אריקסן, כוכב טוטנהאם שכבש 11 שערים ב-12 משחקי מוקדמות. הנבחרת של אוגה הוריידה הלהיבה לפרקים במוקדמות עם 0:4 על פולין החזקה ו-1:5 נפלא על אירלנד בפלייאוף העלייה, וגם היא מאמינה ביכולתה להגיע לפחות לשמינית הגמר.

קרואטיה - ניגריה 22:00

קלינינגרד סטדיום (קלינינגרד), בית ד'
שידור: כאן 11, מכאן 33, 4k, דיגיטל כאן

קרואטיה מגיעה למונדיאל אחרי קמפיין מוקדמות חלש, אבל מינויו של זלטקו דאליץ' יומיים לפני משחק החוץ הגורלי באוקראינה התברר כמוצלח, ולאחר שהמאמן החדש הוביל את הקרואטים לניצחון בקייב, הוא גם סחף אותם לניצחון מוחץ על יוון בפלייאוף. לוקה מודריץ' בן ה-32, כנראה במונדיאל האחרון שלו, יעמוד בראש נבחרת מוכשרת למדי, שחולמת לשחזר את הישג השיא שלה מלפני 20 שנה בדיוק, אז העפילו לחצי גמר המונדיאל.

ניגריה, שכרגיל שובצה לאותו בית עם ארגנטינה (הירוקים נתקלו באלביסלסטה בשלב הבתים בכל המונדיאלים בהם השתתפה פרט לאחד), נראית נהדר מאז מינויו של המאמן הגרמני גרנוט רוהר, בכיכובו של ויקטור מוזס מצ'לסי, ועם הניצוץ של אלכס איוובי בן ה-21 מארסנל, אחיינו של אגדת העבר ג'יי ג'יי אוקוצ'ה. ג'ון אוגו, שחקן הפועל באר שבע, נכלל בסגל של הנשרים לטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully