וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2026: ארה"ב, קנדה ומקסיקו זכו באירוח הטורניר. הגמר בניו ג'רזי

האמריקאיות הקדימו את מרוקו בהצבעה בפיפ"א, בטורניר שיכלול 48 נבחרות. 60 מ-80 המשחקים ייערכו בארה"ב, הגמר בניו ג'רזי. עוד מנשיא פיפ"א: "אנו עובדים על מהפכה אמיתית בחלון ההעברות"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

קונגרס פיפ"א שהתכנס היום (רביעי) במוסקבה החליט כי מונדיאל 2026 ייערך באמריקה, עם אירוח משולש של ארה"ב, קנדה ומקסיקו. האמריקאיות הקדימו בהצבעה את מרוקו, שהתחרתה גם היא על האירוח, אבל הפסידה במכרז בפעם החמישית בתולדותיה. האמריקאיות קיבלו 134 קולות, מול 65 של מרוקו.

עוד בנושא
סקר חדש: באיזו מדינה הכדורגל הוא הכי פופולרי?
חדשות מונדיאל: זלאטן: "מונדיאל בלעדי לא שווה צפייה". בדיקת פתע לליאו מסי באימון
רעידת אדמה בנבחרת ספרד: המאמן ג'ולן לופטגי פוטר לפני המונדיאל
על אחת כמה וכמה: קללת החולצה מספר 1 בנבחרת ארגנטינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכנס פיפ"א. רויטרס
זה הרגע שלו. פוטין/רויטרס

פיפ"א הייתה צריכה לבחור בין היציבות הכלכלית והביטחון הכלכלי של ארה"ב, קנדה ומקסיקו, שבה כל האצטדיונים כבר מוכנים, לבין ההצעה של מרוקו, שעדיין צריכה לבנות או לשפץ 14 אצטדיונים לטורניר שיכלול 48 נבחרות. בסופו של דבר המדינות בחרו במדינה עם התשתיות הכי טובות - הכי הרבה ערים מודרניות לאירוח, אצטדיונים, שדות תעופה, מלונות וכו'.

זו הפעם הראשונה שבה שלוש מדינות יארחו מונדיאל (יפן ודרום קוריאה אירחו ביחד ב-2002). עם זאת, יש לציין שרוב המשחקים ייערכו בארה"ב: מתוך 80 משחקים, 10 יתקיימו בקנדה, 10 במקסיקו, ו-60 בארה"ב. הגמר צפוי להיערך באצטדיון המטהלייף בניו ג'רזי, אצטדיונה הביתי של ניו יורק ג'איינטס והג'טס מליגת הפוטבול. המונדיאל ב-1994 בארה"ב עדיין מחזיק בשיא הצופים לטורניר - 3.6 מיליון ב-52 משחקים בלבד.

מקסיקו כבר אירחה בעבר פעמיים את המונדיאל (1970, 1986), וארצות הברית אירחה פעם אחת (1994). מרוקו, לעומת זאת, הפסידה בארבע ההצעות הקודמות שלה לאירוח הטורניר. בהצעה של המדינות ההערכה הייתה כי האמריקאיות יספקו לפיפ"א רווחים של כ-11 מיליארד דולר, בעוד זו של מרוקו 5.6 מיליארד "בלבד".

נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו התייחס מעט למצב בפיפ"א תחת ניהולו, ואמר: "כבר טענו שפיפ"א זה ארגון מת... שנתיים לאחר מכן, פיפ"א חיה ובמב טוב, מלאת שמחה ותשוקה, עם חזון לעתיד. כמובן שאנחנו יכולים לעשות דברים טוב יותר, ואנחנו מנסים לעשות דברים טוב יותר, אבל הוכחנו שאנחנ7ו ארגון מודרני. בפעם הראשונה בגביע העולמי, VAR יהיה בשימוש כעזר לשופטים".

עוד אמר אינפטינו שפיפ"א מנסה לקדם שינויים בחלון ההעברות: "אנחנו עובדים על מהפכה אמיתית בכל הנוגע למעבר של שחקנים, בגלל שאנחנו צריכים לשים קץ למה שלפעמים נראה כתמונה מכוערת סביב ההעברות. אנחנו צריכים לייצר שקיפות גדולה יותר. עלינו להגן על השחקנים שלנו, ועל המועדונים שמפתחים שחקנים".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מונדיאל 2026: יושב ראש ההתאחדות האמריקאית קורדיירו (משמאל), נשיא ההתאחדות המקסיקנית דסיו דה מריה, נשיא ההתאחדות הקנדית סטיבן ריד אחרי ההכרזה על אירוח המונדיאל. רויטרס
מזל טוב. יושבי הראש המנצחים/רויטרס

אגב, דונלד טראמפ דווקא סיבך את מדינתו, כשניסה להשפיע על הבחירה עם ציוץ בטוויטר לפני מספר שבועות: "ארה"ב הגישה הצעה חזקה למכרז יחד עם מקסיקו וקנדה. זו תהיה בושה אם מדינות שאנחנו תמיד תומכים בהן יצביעו נגד ההצעה שלנו. למה שנתמוך במדינות בזמן שהן לא תומכות בנו?". מעולם פוליטיקאי לא ניסה להתערב בצורה כל כך בולטת בהצבעה בעד מדינתו, דבר שלא מצא חן בעיני ראשי פיפ"א, שמאז ומעולם יצאו נגד התערבות של ממשלות ופוליטיקאים בכדורגל. יש לציין כי לא מזמן ההתאחדות של זימבאבווה הודיעה כי תצביע לארה"ב אחרי התייעצות עם הממשלה. אגב, טראמפ גם הבטיח לפיפ"א שארה"ב תספק הליך ויזה מהיר למדינות שיתארחו במונדיאל, כולל אוהדים, עיתונאים, שופטים וכו'. כך או כך, טראמפ לא יהיה הנשיא בשנת 2026.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully