וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה חוגגת: ראקיטיץ' נותר בתחתונים, מודריץ': "עוד נשתפר"

שחקני קרואטיה חגגו עם האוהדים ניצחון חשוב בפתיחת המונדיאל, 0:2 על ניגריה, הקפטן הוסיף: "רוצים להמשיך במסע". וגם: מתי בפעם האחרונה נכבשו חמישה פנדלים ביום אחד במונדיאל?

שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים. רויטרס
רגעי שמחה, לחץ שהשתחרר. קרואטיה/רויטרס

נבחרת קרואטיה פתחה הערב (שבת) ברגל ימין את מונדיאל 2018, כשגברה 0:2 על ניגריה במחזור הראשון של משחקי בית ד'. הקרואטים, שמגיעים לטורניר עם הרבה ציפיות, בידיעה שמעבר לכישרון, השחקנים גם בשלים ומנוסים, יודעים שעם כל הכבוד לניצחון על ניגריה, הדבר האמיתי יצפה לה במשחק הבא, כשיפגשו את ארגנטינה, שבוודאי תגיע לחוצה אחרי ה-1:1 מול איסלנד. זה לא מנע מהשחקנים לחגוג ארוכות עם האוהדים המושבעים של הנבחרת, כשכוכביה איבן ראקיטיץ' ואיבן פרישיץ' אף זרקו את החולצות והמכנסיים לעבר היציעים, וירדו לחדר ההלבשה בתחתונים בלבד.

עוד בנושא
מונדיאל 2018: קרואטיה ניצחה 0:2 את ניגריה ועלתה לפסגת בית ד'
מסי החטיא פנדל מכריע, רק 1:1 לארגנטינה מול איסלנד
צפו בתקציר: בעזרת הטכנולוגיה, צרפת גברה 1:2 על אוסטרליה
ראשון ב-21:00 במונדיאל: ברזיל וניימאר רותצים לפתוח בצורה חלקה מול שוויץ
ראשון ב-18:00: גרמניה - מקסיקו, יוגי לב מאמין בנוייר

איבן ראקיטיץ', איבן פרישיץ', נבחרת קרואטיה. GettyImages
שמחה גדולה והקלה, אבל רק צעד ראשון. קרואטיה/GettyImages

הקפטן לוקה מודריץ' אמר בסיום: "התחלה נהדרת, הניצחון הזה הגיע לנו. ניגריה שיחקה טוב מאוד, אבל אנחנו טוב יותר. אני מאמין שהניצחון הזה יעזור לנו לשפר את היכולת שלנו בהמשך. אנחנו רוצים להמשיך את המסע והדרך שתיכננו לפני ההגעה לכאן, וזה בהחלטה צעד לכיוון הנכון. הפנדל לא הלחיץ אותי בכלל, ההפך, הוא רק גרם לי להיות מרוכז יותר. תודה לאל שהצלחתי לכבוש וזה מה שחשוב". כשנשאל האם ראה את ההצגה של חברו לריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו נגד ספרד, התבדח וענה: "כן, גם הוא כבש פנדל בטורניר הזה. הוא עשה את זה בצורה נהדרת".

מאמן נבחרת ניגריה גרנוט רוהר: "אנחנו מאוד מאוכזבים. אין ספק שקרואטיה הייתה הקבוצה הטובה יותר, הניצחון הזה מגיע לה. יכולנו לחזור למשחק במחצית השנייה אחרי שפתחנו אותה טוב מאוד, אבל ברגע שהם שמו את השני בפנדל כבר לא היינו בעניינים. צריך לזכור שאנחנו קבוצה מאוד צעירה, אנחנו עדיין לומדים וזה היה ברור לכולם שאנחנו מגיעים לטורניר הזה כדי ללמוד. אני מקווה שכבר במשחק הבא נגד איסלנד אנחנו ניראה טוב יותר ונעשה תוצאה טובה יותר. אם ננצח, עדיין יהיה לנו סיכוי טוב מאוד לעלות לשלב הבא".

לוקה מודריץ' שחקן נבחרת קרואטיה. רויטרס
לוקה מודריץ' חוגג בסיום/רויטרס

המספרים

* קרואטיה ניצחה במשחק הפתיחה בגביע העולם לראשונה מאז שרשמה את הבכורה שלה במפעל ב-1998 (אז ניצחה 1:3 את ג'מייקה).

* קרואטיה ניצחה בשני המפגשים שלה עם נבחרות אפריקאיות בגביע העולם, המאזן שלה הוא 0:6 בשערים.

* קרואטיה כבשה בכל אחד מחמשת המשחקים האחרונים שלה בטורניר.

* השערים הראשונים של קרואטיה בשני גביעי העולם האחרונים היו עצמיים: ב-2014 זה היה מרסלו מברזיל שכבש לזכותה.

* לוקה מודריץ' הוא שחקן קרואטיה השני שכובש מהנקודה הלבנה בגביע העולם, הקודם שעשה את זה היה דאבור שוקר נגד רומניה ב-1998. המשותף לשניהם? שני הקרואטים עשו זאת כשחקני ריאל מדריד.

* הפנדל שקיבלה קרואטיה היה החמישי שניתן היום (שניים במשחק של צרפת מול אוסטרליה, אחד לארגנטינה מול איסלנד ואחד לפרו נגד דנמרק). רק פעם אחת בעבר קרה שניתנו יותר בעיטות עונשין מ-11 מטר ביום אחד בגביע העולם וזה היה ב-24 ביוני 1998 עם שש בעיטות. זה כמובן לא כולל דו קרב פנדלים.

* הפנדל של מודריץ' בדקה ה-71 היה גם הבעיטה הראשונה שהקרואטים בעטו למסגרת. בסך הכול הם סיימו את המשחק עם שתי בעיטות למסגרת.

* שתי הנבחרות לא בעטו אפילו פעם אחת למסגרת במהלך המחצית הראשונה. הפעם האחרונה בה קרה דבר כזה במונדיאל הייתה ב-2014 וגם אז קרואטיה הייתה מעורבת. אז זה קרה מול מקסיקו.

איבן ראקיטיץ' נבחרת קרואטיה. רויטרס
בתחתונים. ראקיטיץ'/רויטרס

* ניגריה הפסידה בשבעת המשחקים האחרונים במונדיאל אחרי שספגה את השער הראשון בהם.

* ניגריה הפסידה בפעם השלישית ברציפות במונדיאל, הרצף הארוך ביותר שלה מאז רצף של ארבעה הפסדים בין 2002-1998.

* ניגריה הפכה לנבחרת הראשונה בתולדות גביע העולם שסופגת שני שערים עצמיים ברציפות.

* פרנסיס אוזוהו בן ה-19 ו-231 ימים הוא השוער השני הכי צעיר אי פעם ששיחק בגביע העולם. רק לי צ'אן מיונג מדרום קוריאה (19 ו-191 ימים) היה צעיר ממנו.

* שניים משלושת השערים האחרונים שספגו הניגרים בגביע העולם היו משערים עצמיים: ג'וף יובו נגד צרפת ב-30 ביוני 2014 ואוגנקארו אטבו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully