וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים ברוסיה: "לקחת שאיפה מאמוניה זה כמו למרוח יוד על פצע בברך"

אצל מארחת המונדיאל לא מבינים את המהומה שהתעוררה לאחר פרסום התחקיר לפיו שחקניו של צ'רצ'סוב שאפו את הגז כדי לשפר ביצועים. הרופא של ספרטק מוסקבה: "אחרי שאיפה כזו עולים למגרש כמו לקרב"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:אביב אירגז

התחקיר שפורסם בגרמניה והצביע על כך ששחקני נבחרת רוסיה שאפו גז מסוג אמוניה לפני משחקי המונדיאל על מנת לשפר ביצועים עורר הדים רבים ברחבי העולם. עם זאת, ברוסיה לא מבינים על מה המהומה. אנשי הנבחרת לא הכחישו את הפרסומים והדגישו כי אין כל איסור על שימוש באמוניה על ידי גופי הפיקוח הבינלאומיים.

גם אנשי רפואת ספורט בכירים בארצו של ולדימיר פוטין מיהרו להתייצב לצד הנבחרת הלאומית בפרשה. כך למשל, הרופא לשעבר של ספרטק מוסקבה יורי וסילקוב אמר בהתייחסו לנושא כי: "השימוש באמוניה ברוסיה לצרכי ספורט הוא עניין עתיק ימין, עוד לפני מלחמת העולם השנייה ועוד לפני שהוקמה ספרטק מוסקבה. זה היה נהוג בקבוצות רבות, רגע לפני העלייה למגרש צריך להכניס לריאות את הריח הלא נעים הזה, לקבל מעין זריקת עידוד ולרוץ למגרש כאילו אתה יוצא לקרב".

עוד בנושא
בספרד טוענים: ריאל מדריד הסכימה להצעת יובנטוס על כריסטיאנו רונאלדו
"כשמנצחים אף אחד לא סופר כמה שרו את ההמנון הבלגי"
תיירי הנרי בעין הסערה, עמנואל פטי: "הוא בוגד? די עם הבולשיט"

שחקני נבחרת רוסיה חוגגים. רויטרס
"מסורת רוסית עתיקה". נבחרת רוסיה/רויטרס

וסילקוב המשיך ואמר: "אמוניה היא אחד האמצעים התמימים שיש. מדובר בגז שמנקים איתו זכוכיות, מכוניות ואסלות. לקחת שאיפה ממנו לפני משחקים זו מסורת רוסית. כמו שיש ברוסיה מסורת לשבת לכמה דקות לפני נסיעות ארוכות, אז יש גם מסורת להריח אמוניה. צריך לומר את האמת. עד האולימפיאדה של 1980 הרפואה הספורטיבית הרוסית לא הייתה שווה כלום. היינו בפיגור עצום מול המערב והשתמשנו במשחות מסריחות חסרות תועלת. לאחר מכן החלה התפתח גם אצלנו רפואת ספורט, אבל המנהג להריח אמוניה נשאר".

רופא ספורטיבי נוסף איליה מילחין סיכם את הדברים בכך: "אמוניה תמיד תהיה מותרת לשימוש בספורט. הרכיבים שלה גלויים לכולם ולא מדובר בחומרים אסורים. לקחת שאיפה של אמוניה זה כמו למרוח יוד על פצע בברך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully