וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלטקו דאליץ': "האנגלים לא כיבדו אותנו, חוללנו פלאים עם לב ותשוקה"

מאמן נבחרת קרואטיה לא יכול לחכות לגמר המונדיאל: "זה רגע של פעם בחיים, העייפות לא מפחידה אותי. דשאן אלוף עולם? לי יש יותר מוטיבציה. מודריץ' שחקן הטורניר. יצאנו מהצל של 98"

רויטרס

למרות התשישות לאחר שלושה משחקים רצופים שנגררו להארכות, בנבחרת קרואטיה סופרים את הדקות לקראת גמר הגביע העולמי מול צרפת שייערך ביום ראשון (18:00, כאן11) באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה. עבור קרואטיה תהיה זו הופעה היסטורית בגמר והיא מגיעה כאנדרדוג, אבל מאמנה זלטקו דאליץ' שקיים הערב מסיבת עיתונאים, בונה על המוטיבציה הגדולה של שחקניו ועל הנתון לפיו מאז 1958 יש זוכה חדשה בכל 20 שנה. ברזיל של פלה עשתה את זה לפני 60 שנה, ארגנטינה חגגה תואר היסטורי בטורניר הביתי ב-1978, צרפת עשתה את זה בבית ב-1998 ועכשיו תורה של קרואטיה?

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
"לוקה מודריץ' מעצב את נבחרת קרואטיה, אולי גם את המונדיאל כולו"
פול פוגבה: "מנטלית, קרואטיה חזקה מאוד. אנחנו לא פייבוריטים"
שחקני קרואטיה רמסו צלם במהלך חגיגות השער: "לא חשבתי שיעיפו אותי כך"
חגיגות ענק בזאגרב: "האנגלים זלזלו בנו". מריו מנדז'וקיץ': "זה נס, פלא"

זלטקו דאליץ' מאמן נבחרת קרואטיה. רויטרס
הרוויח את הכבוד. זלטקו דאליץ'/רויטרס

דאליץ' התייחס תחילה ל-1:2 ההיסטורי מול אנגליה בחצי הגמר ודרש להעמיד דברים על דיוקם: "הגיע לנו לנצח, היינו עדיפים במחצית השנייה ובהארכה. אנחנו כל הזמן מדברים על הכבוד שאנחנו נותנים לכל היריבות שלנו, אפשר לצפות שיפגינו כלפינו כבוד באותה צורה. אולי התקשורת האנגלית לא כיבדה אותנו, אבל היינו ראויים לזה, במיוחד כשאתה רואה לאילו מועדונים משתייכים השחקנים שלנו".

כאשר נשאל על מועמדותו של לוקה מודריץ' לפרס כדור הזהב, השיב דאליץ': "הוא הוכיח בטורניר הזה שהוא אחד הקשרים האחוריים הטובים שיש. אני לא מפחד אם סוגרים אותו כי יש לנו עוד אופציות, אבל זה שחקן שעשה הכול בכדורגל. אם יזכה גם בגביע העולמי, הוא ראוי לקבל כבוד ברמה עולמית, אבל גם אם לא נזכה - הוא הכי ראוי להיבחר לשחקן הטורניר".

עוד באותו נושא

20 שנה אחרי: חצי הגמר של 1998 הפך לגמר של מונדיאל 2018

לכתבה המלאה
זלטקו דאליץ' מאמן נבחרת קרואטיה עם לוקה מודריץ'. רויטרס
מגיע לו להיות ה-MVP. זלטקו דאליץ' עם לוקה מודריץ'/רויטרס

המאמן מודע לעניין העייפות, אחרי שלושה משחקים של 120 דקות בשלבי ההכרעה, והסביר: "אנחנו הנבחרת היחידה שתשחק במצטבר שמונה משחקים במונדיאל. אני לא מפחד מזה כי השחקנים יודעים להגיב - ככל שיותר קשה, כך הם יותר קרי רוח. ננוח, אין תירוצים. זה הגמר ואנחנו חייבים להיות עוד יותר טובים. זה רגע של פעם בחיים. יהיה לנו קשה, אבל נצבור כוח, מוטיבציה ואנרגיות כדי להיות טובים בגמר. מהבחינה הזו, ברור שצרפת פייבוריטית".

באשר להשוואה לדור של 98, אמר דאליץ': "כשרואים את התנאים בהם אנחנו עובדים, אפשר להבין שחוללנו פלאים. לפני שלושה חודשים לא נתנו לנו סיכוי, אבל יש לנו לב ותשוקה. זה אחד ההישגים הגדולים בתולדות המדינה, הצלחה פנומנלית. אני גאה במיוחד שזה קורה תחת הנהגתי. במשך 20 שנה חיינו בצל של הדור ההוא, אבל עכשיו אנחנו כותבים את ההיסטוריה. זה עידן חדש".

דאליץ' נשאל האם הניסיון של דידייה דשאן, האיש שהניף את הגביע העולמי כקפטן נבחרת צרפת ב-1998, יהווה יתרון בגמר, והשיב: "הוא אלוף עולם ואני לא, אבל לי יש יותר מוטיבציה ממנו. נראה מה יהיה. במהלך הקריירה שלי התאמנתי אצל 10 מאמנים ולקחתי משהו מכל אחד. למדתי מכל אחד, גם מצ'ירו בלאז'ביץ', אבל בניתי לעצמי את הסגנון שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully