וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה: "היה רגע שהודחנו? אם הייתי יודע, הייתי מקבל התקף לב"

המאמן הופתע לגלות על שלוש הדקות שבהן ספרד הייתה בחוץ. טענות ברשת ל"הפסד מכוון", בוסקטס הגיב: "רצינו לסיים ראשונים, לא בחרנו יריבה"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 1.12/ספורט1

במשך שלוש דקות בודדות, נבחרת ספרד הייתה מחוץ למונדיאל. הנבחרת הכי מרשימה של מחזור הפתיחה, זו שמחצה 0:7 את קוסטה ריקה ונראתה כמו הדבר הכי מלהיב בקטאר, נכנעה למהפך של יפן ועלתה לשמינית הגמר למרות ההפסד 2:1, אבל לא תשכח כל כך מהר את הדקות הספורות בהן קוסטה ריקה הובילה על גרמניה ואז השאירה אותה בחוץ.

ב"מארקה" פנו להודות לגרמנים, שביצעו מהפך בדקות הסיום וניצחו 2:4 את קוסטה ריקה. "גרסיאס גרמניה! דאנקה האברץ!", קראה הכותרת באתר. גם ב"אס" הלכו על אותו קו: "תודה, סניור האברץ!".

ספרד תפגוש את מרוקו בשמינית הגמר ואולי הגיעה לצד נוח יותר מבחינתה, כשהיא תימנע ממפגשים בהמשך עם ברזיל וארגנטינה. ברשת כבר צצו תיאוריות לפיהן הספרדים העדיפו להפסיד כי הרווח כפול: מפגש עם מרוקו ומעבר כאמור לצד פחות מפחיד. מצד שני, גם הם היו כבר על סף הדחה.

תקציר ניצחונה של יפן 1:2 על ספרד באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פדרי, שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
לא ציפו לערב כזה. פדרי ואלברו מוראטה/רויטרס

התגובות

לואיס אנריקה סיכם: "היו חמש דקות של אובדן שליטה, פאניקה אפילו. באותם רגעים, אם הם היו צריכים לכבוש עוד פעמיים אז הם היו מצליחים. זה גביע העולם ולנבחרת כמו יפן אין מה להפסיד. הם חלפו על פנינו כמו מטוסים".

המאמן המשיך: "אחרי המהפך, הם שלטו במצב. הם נעליו את הרחבה וכל מה שניסינו לא הספיק. הם התעלו עלינו בחמש דקות של שיגעון. בשאר הזמן היינו די טובים. רצינו להשוות או לנצח, אבל זה לא קרה. זה מעצבן אותי כי רציתי לסיים ראשון בבית. ביקורת עצמית? היינו צריכים להיות יותר כוחניים. היום אין לי יותר מדי מה לחגוג, למען האמת".

במסיבת העיתונאים, כאשר סיפרו ללואיס אנריקה שהיו דקות בהן ספרד הייתה בחוץ, הוא הגיב בהפתעה: "היינו מודחים למשך שלוש דקות? אם הייתי יודע, הייתי מקבל התקף לב".

הקפטן סרג'יו בוסקטס: "התקשינו למסור בין הקווים ולייצר סכנה על השער שלהם. ידענו שזה יהיה המצב, אבל שני השערים המהירים נתנו להם ביטחון. רצינו לעלות מהמקום הראשון, לא בחרנו יריבה. זה לא משנה לנו. עכשיו אנחנו הולכים למפגש אחר מהמקום השני, אבל זה לא יהיה קל יותר, אני מבטיח לכם".

פדרי הודה: "יפן הייתה הרבה יותר אינטנסיבית. לא שלטנו בקצב וראינו מה קרה. הסתכלתי על התוצאה וחשבתי שאנחנו מודחים, שאנחנו חייבים לכבוש. לא הצלחנו. היו קשיים בכל המשחק, גם נגד גרמניה. אני לא עייף, לא הייתה חסרה לנו רעננות. הם פשוט שמו הרבה שחקנים ברחבה ושיחקו באינטנסיביות אדירה".

כובש השער אלברו מוראטה: "עברנו שלב, זה הדבר הכי חשוב. עוד מעידה קלה והיינו הולכים הביתה. תשאלו נבחרות שהודחו אם חשוב להן איזה רושם השאירו. אני בטוח שהן היו מעדיפות להיות במצב שלנו. נצטרך להתכונן לשמינית הגמר, לא יהיה פשוט".

לואיס אנריקה, מאמן נבחרת ספרד. רויטרס
"חלפו על פנינו כמו מטוסים". לואיס אנריקה/רויטרס

המספרים

* יפן עלתה לשמינית גמר המונדיאל בפעם הרביעית בתולדותיה, ולראשונה זה קורה בשני טורנירים רצופים. היא מעולם לא עברה את השלב הזה.

* יפן ניצחה את ספרד עם 17.7 אחוזי החזקה בכדור! מדובר באחוז הנמוך ביותר לנבחרת מנצחת בתולדות המונדיאל.

* מאז החל איסוף הנתונים במונדיאל 1966, רק שתי נבחרות הפסידו במשחק בו ניסו לבצע יותר מ-700 מסירות: גרמניה בשבוע שעבר וספרד השבוע - שתיהן מול יפן.

* זו הפעם הראשונה שספרד מפסידה ב-90 דקות לנבחרת מאסיה. עד היום היו לה 13 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו (מול דרום קוריאה ב-1994 ו-2002, אז הודחה בפנדלים).

* פאו טורס (121) ורודרי (119) מסרו במחצית הראשונה יותר מכל שחקני יפן ביחד (116).

* אלברו מוראטה הפך לשחקן השני בתולדות ספרד שכובש בשלושת המשחקים הראשונים במונדיאל. הקודם היה טלמו סארה ב-1950.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully