וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצל שלי ואני: הפריחה של ברונו פרננדש לצד הסערות של רונאלדו

6.12.2022 / 13:00

הוא נאלץ לקחת צעד לאחור לטובת CR7 גם בנבחרת וגם במנצ'סטר יונייטד, אבל אחרי ההיעלמות ביורו והמשבר בליגה ברונו פרננדש הצליח להיכנס לוואקום שהותירו שלל הסקנדלים של הכוכב המוחצן ולהנהיג את פורטוגל. האם זה יספיק גם מול שוויץ (21:00)?

דיווח של שליח וואלה! ספורט לקטאר, אחרי הניצחון של פורטוגל על אורוגוואי/צילום: פז חסדאי, עריכה: ניר חן

ליורו האחרון הגיע ברונו פרננדש אחרי העונה הטובה בחייו. כולם ציפו ממנו להבריק ולהוביל, רק מה, הוא לא באמת הופיע לטורניר. במשחק השני מול גרמניה (4:2), פרננדו סנטוס הוציא אותו בדקה ה-63. זאת הייתה הופעה אנמית במיוחד. כל הדברים שמאפיינים את ברונו - המסירה, התנועה, התשוקה - לא היו שם. הוא פשוט עמד על המגרש ונגע בסך הכל 33 פעמים בכדור עד שהוחלף. בשני המשחקים הבאים, מול צרפת בבתים (2:2) ובלגיה בשמינית הגמר (1:0), הוא עלה מהספסל ולא השפיע. סנטוס ראה מה שכולם בבית ראו.

ז'וזה מוריניו השתגע: "פורטוגל ברמה הכי גבוהה ויכולה לנצח כל אחת, אבל אנחנו צריכים 11 שחקנים. בשני המשחקים האחרונים, פרננדש היה על המגרש, אבל לא שיחק. יש לו פוטנציאל מדהים. הוא יכול למסור, הוא יכול להבקיע, הוא סוחט פנדלים, הוא מבקיע פנדלים, הוא יכול להבקיע בעיטות חופשיות. יש לו הרבה מה לתת, אבל המציאות היא שהוא פשוט לא היה שם. לפורטוגל יש שלושה שחקני התקפה פנטסטיים: ברנרדו סילבה, כריסטיאנו וז'וטה. אנחנו צריכים את השחקן המחבר וברונו פשוט לא משחק".

שנה וחצי עברה. ברונו אחרי עונה עם מספרים בינוניים, סוחב קוף ענק בדמות כריסטיאנו רונאלדו על הגב, ממצב את עצמו בתור המנהיג הבא של נבחרת פורטוגל. הוא חזר למקורות. לדברים הקטנים שהפכו אותו למי שהוא - אחד הקשרים הטובים בפרמיירליג. כשחקן, הוא מבין שהנוכחות של כריסטיאנו אמורה לפנות לו שטחים ולשחרר אותו לעשות את הדברים שהוא יודע לעשות. במונדיאל הזה, ברונו לקח את הנוסחה ויישם אותה גם ברמה האישית. כולם מתעסקים בכריסטיאנו, כריסטיאנו מתעסק בכריסטיאנו, אז ברונו נכנס לחלל והשתלט על הנבחרת.

ללוח שידורי המונדיאל המלא

ברונו פרננדש, שחקן נבחרת פורטוגל עם כריסטיאנו רונאלדו. Justin Setterfield, GettyImages
נכנס לחלל שהשאיר. פרננדש עם רונאלדו/GettyImages, Justin Setterfield

נחזור טיפה אחורה. ברונו היה קרוב למעבר לטוטנהאם באוגוסט 2019, אבל ספורטינג ליסבון הפילה את העסקה. הקשר כעס. סוכנו הרגיע: "אני אביא לך הצעה ממועדון החלומות שלך". בשבוע הראשון של 2020, אולה גונאר סולשיאר ועוזרו מייק פילן טסו לראות אותו בפעולה. הנורבגי ראה את ברונו מתעסק עם השופט ורב עם שחקני היריבה ואת ספורטינג מפסידה לפורטו 2:1. זה הספיק לו כדי להבין שהוא הוא בדיוק הטיפוס שמנצ'סטר יונייטד צריכה.

"אני מתלונן נגד מי שמשחק נגדי", הסביר ברונו בראיון ל"אתלטיק" בחודש ספטמבר. "אולה ראה את זה כתשוקה. ביום הראשון שלי ביונייטד הוא אמר לי להיות אני: 'אני יודע מה אתה מסוגל לעשות עם הכדור ואני רוצה שתהיה המנהיג שהיית בספורטינג'". זה מה שהוא עשה. "מה שרואים על המגרש זה ברונו מלא התשוקה למשחק, שלא נותן כלום בקלות. אני יכול לריב עם מישהו שהוא חבר שלי מחוץ למגרש. בוולבס יש הרבה שחקנים פורטוגלים, אבל אם צריך לבעוט בהם ולריב איתם, אני אעשה את זה. אני צריך את זה. כשאני שקט, אני לא מרגיש כמו עצמי. אני צריך להרגיש חי".

כשברונו חי, הוא הפך לשחקן המשמעותי ביונייטד בפרויקט של סולשיאר, שלפרקים נראה כמו האיש שיחזיר את השדים האדומים לשיא. הוא עדיין רב עם שחקנים ושופטים, סופג צהובים על עימותים ולפעמים נטען נגדו שהוא "יוצא משליטה", אבל זה מה שמניע אותו. סולשיאר כינה את ברונו "שחקן שמשפיע על תוצאות. הוא מייצר, מבקיע ולוקח סיכונים. הוא אמיץ ורואה את המסירה. לפעמים אני קורע את השערות מהראש וצועק: 'יש מסירה פשוטה יותר', אבל אי אפשר לקחת מברונו את מה שהוא. אתה רוצה שהוא יהיה האקס פקטור וששחקנים לפני ירוצו ויפתחו לו הזדמנויות מסירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברונו פרננדש, מנצ'סטר יונייטד. Justin Setterfield, GettyImages
"אי אפשר לקחת ממנו את מה שהוא". ברונו פרננדש ביונייטד/GettyImages, Justin Setterfield

ברונו סיים את עונת 2020/21 עם 28 שערים ו-17 בישולים, אכזב ביורו ואז קיבל חבר חדש לקבוצה: כריסטיאנו. הוא נאלץ לזוז הצדה, לקחת צעד אחורה מהפרונט. לא משהו שהוא לא רגיל אליו אחרי שנים עם CR7 בנבחרת, אבל בהחלט משהו שפגע בו. עובדתית, מאז שרונאלדו הגיע ליונייטד, המספרים של ברונו ירדו. הוא נאלץ להתמודד עם נרטיב חדש שליווה אותו: התחושה באנגליה שרונאלדו פוגע באפקטיביות שלו. "זו לא אמירה הוגנת", התגונן ברונו. "רוב הבישולים שלי היו לרונאלדו. הייתה לי עונה רעה במונחים של מספרים. אני לא חושב שזה קשור ברונאלדו".

ואז הגיע המונדיאל. רונאלדו הגיע אליו אחרי סערת הריאיון עם פירס מורגן והשחרור שכל כך רצה לקבל ממנצ'סטר יונייטד. הוא הגיע לקטאר עם חזה נפוח כשכל העיניים עליו ומטרת על - לנצח את ליאו מסי בגמר המטאפורי של רוקדים עם כוכבים - הריקוד האחרון. ברונו, הסייד קיק האולטימטיבי, זה שנאמן למועדון חלומותיו, קיבל את פניו בקרירות. ברגע הזה, נפל דבר. בעוד מורגן מקפיד לתפקיד כסנגורו של רונאלדו (ומבקרו של מסי), הפרשנים הבכירים באנגליה תפסו את הצד של ברונו. גארי נוויל ושאר החברים לא הצליחו להסתיר את ההנאה שלהם מהמהלך.

על הדשא, כריסטיאנו וברונו מסתדרים מצוין. "אני לא מרגיש אי נוחות ולא צריך לבחור צד", אמר ברונו באחת ממסיבות העיתונאים. "זו פריבילגיה לשחק בנבחרת לצד רונאלדו והגשמת חלום לשחק לצדו בקבוצה. כריסטיאנו הוא השראה, אבל ידענו ששום דבר לא נמשך לנצח. הוא לקח את ההחלטה שלו ואנחנו צריכים לכבד את זה". ברונו גם לא התייחס לסאגה הדי מביכה של מי הבקיע את השער נגד אורוגוואי. אין לו שום צורך בפיצוץ כי הוא יודע היטב: הצל של רונאלדו מאחוריו. לתמיד.

מונדיאל 2022 בוואלה! ספורט

כריסטיאנו רונאלדו והשער שבמחלוקת. מתוך יו טיוב, אתר רשמי
גם הסאגה הזו מאחוריהם. השער השנוי במחלוקת/אתר רשמי, מתוך יו טיוב

חואן מאטה הגדיר בעבר את ברונו כ"חולה כדורגל". הפורטוגלי עצמו העיד שבבית הטלוויזיה תמיד דלוקה על כדורגל ושהוא מוכן "לראות כל משחק בכל זמן". בתור ילד, שיחק עם אביו וחבריו. הוא התעלל בהם עם טריקים והם בעטו בו מתסכול. "גם אבא שלי בעט בי והוא חזק מאוד! בכדורגל, תמיד תפגוש מישהו מבוגר יותר או מנוסה יותר. הכל עניין של להיות חכם ולעבור על הנשקים שלך כדי לנצח. כמספר 10, אני מנסה למצוא אזורים מתים בהם אף אחד לא רואה אותך או שומר עלייך, ואם מישהו שומר עלייך, הוא מפנה שטח למישהו אחר".

רונאלדו היה שיצר לברונו את השטחים המתים שהוא כל כך אוהב על המגרש. הוא גם האיש שסלל את דרכו להיות המנהיג של הנבחרת בטורניר הנוכחי. הוא שוב משך את כל תשומת הלב, הפך את עצמו למרכז, אולי אפילו קצת המאיס את עצמו, ולוואקום שנוצר נכנס ברונו והפך לאיש הכי חשוב של פורטוגל. רונאלדו רוצה יותר מדי, רונאלדו כועס כשהוא מוחלף, רונאלדו מעצבן את המאמן, וברונו, ערמומי שכמוהו, חי משטחים מתים שכמוהו, נמצא שם כדי להראות מי הבוס החדש. לא משנה לאן תגיע פורטוגל, כשברונו יחזור לאולד טראפורד ויתייצב לטורניר הגדול הבא, רונאלדו כבר לא יהיה שם.

אז רונאלדו צריך לפתוח בשמינית הגמר?

כן
לא
22875 משתתפים

הטורניר הזה העלה את המניות של ברונו. הוא יחזור ממנו חזק יותר ובכיר יותר. פרוספקט למעבר עתידי, אולי על סף כניסה למועדון ה-100 מיליון. בשיחות על חידוש החוזה עם יונייטד מוקדם יותר השנה, פרננדש דרש מיונייטד תחרותיות. הוא רוצה להיאבק על תארים ולהיות חלק מקבוצה שמסוגלת להתמודד מול הטובות ביותר. הבטיחו לו שם שזה יקרה תוך חלון או שניים.

"הוא כמעט תמיד נוכח מאז שהגיע למועדון, יציב מאוד. הוא אחד משחקני הכי טובים בליגה יחד עם קווין דה בריינה בכל מה שקשור בשערים, בישולים ויצירת מצבים", טען גארי נוויל לפני המונדיאל. "מנצ'סטר יונייטד מקרטעת ולפעמים זה קצת משכיח כמה הוא טוב. מבחינתי, הוא ברשימה אחת עם השחקנים הכי גדולים של המועדון: קאנטונה, ואן ניסטלרוי ורוני. כולם שיחקו בקבוצות מופלאות והוא בקבוצה שמתקשה. הקריירה שלו מבריקה. הוא שחקן חשוב ואחת ההחתמות החשובות של המועדון. הוא יכול להיות חלק מיונייטד מצליחה". כמה סבלנות תהיה לו לחכות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully