וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקאלוני התרגז: "דה פול בסדר, לא מבין את הצורך לייצר דאגה"

מאמן ארגנטינה לא אהב את ההדלפות על מצבו של הקשר, אך גם לא הבהיר אם יהיה כשיר להולנד ברבע גמר המונדיאל (שישי, 21:00). המגנים עשויים להתחלף, די מריה אמור לחזור ל-11. 400 הולנדים הגיעו לקטאר במיוחד, ונתון אחד יכול לעודד אותם

רבע הגמרהסתיים09/12/2022
הולנד
  • וחהורסט (83)
  • וחהורסט (90)
6:5
  • (35) לוסרו
  • (73, פנדל) מסי
ארגנטינה
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים ניצחון על מקסיקו/אינסטגרם

הולנד

אמנם מדובר בפרט טריוויה בלבד, אך הוא עשוי לעודד את נבחרת הולנד: שתי הזוכות האחרונות במונדיאל (צרפת וגרמניה) סיימו כסגניות 12 שנים לפני כן. האורנג' הפסידה בגמר ב-2010, ואם תעשו חשבון פשוט - כבר תבינו מה זה אומר. בכל הנוגע לתמיכה מהיציעים הנבחרת של לואי ואן תהיה בעמדת נחיתות, כשהיריבה תיהנה מעידוד של לפחות 40,000 איש לעומת 1,400 הולנדים בלבד שיהיו באצטדיון לוסייל אחרי ש-400 הגיעו לקטאר במיוחד למשחק, אבל מבחינת מה שקורה על המגרש היא שואבת עידוד מהניצחון המשכנע 1:3 על ארצות הברית בשמינית הגמר, אחרי שהעפילה מבית א' ללא הפסד.

טרם התברר האם ואן חאל יערוך שינויים בהרכב שפתח במשחק הקודם, אבל מה שבטוח הוא שארבעה שחקנים בסכנת צהובים לקראת חצי גמר היפותטי: החשובים שבהם הם נתן אקה ופרנקי דה יונג שאמורים להמשיך ב-11, וגם מתייס דה ליכט וטון קופמיינרס כבר ספגו כרטיסים בטורניר. ממפיס דפאי, שחזר לפתוח מול ארצות הברית וגם מצא את הרשת, צפוי להמשיך בהתקפה לצד דייבי קלאסן וכוכב נבחרת הולנד במונדיאל הנוכחי: קודי גאקפו.

במסיבת העיתונאים סיפק ואן חאל מופע, כולל תגובה לדברים שאמר עליו בעבר אנחל די מריה: לחצו כאן לדברים המלאים שאמר מאמן נבחרת הולנד.

ארגנטינה כבשה צמדים וניצחה בשלושת משחקיה מאז ההפסד הסנסציוני לערב הסעודית, וב-Winner נותנים יחס של 2.15 לניצחון נוסף שלה. המפגש האחרון עם הולנד, בחצי הגמר ב-2014, לא הוכרע ב-90 דקות וסיכוי סביר שכך יהיה גם הפעם, כשהיחס על כך הוא 3.05. מי שמאמין בניצחון הולנדי יזכה ליחס נאה של 3.40.

אוהדי נבחרת הולנד. רויטרס
התמיכה ביציעים תגדל מעט, אבל החיסרון המספרי יישאר. אוהדים הולנדיים/רויטרס

ארגנטינה

אלופת דרום אמריקה יודעת שכל משחק במונדיאל הזה עשוי להיות האחרון של ליאונל מסי במדים הלאומיים, ולאחר שהשכיחה את ההדחה בשמינית הגמר לפני ארבע שנים, היא מקווה לשחזר את הניצחון על האורנג' בחצי גמר מונדיאל 2014. המפתח מבחינת האלביסלסטה עשוי להיות השגת היתרון לפני יריבתה: הולנד עומדת על רצף של 19 משחקים בלי הפסד מאז הדחתה מהיורו אשתקד, כאשר ב-16 מתוכם כבשה ראשונה, ובשלושה שלא עשתה זאת - היא סיימה בתיקו. בנוסף, בטורניר הנוכחי הכתומים עוד לא היו בפיגור, כך שעלייה ליתרון עשויה להעניק למסי וחבריו מקדמה גם בפן המנטלי, ולא רק על לוח התוצאות.

הדאגה הגדולה בארגנטינה לקראת רבע הגמר נוגעת לכשירותו של רודריגו דה פול, לגביו דווח אתמול כי פציעה בשריר הירך של רגל ימין עלולה לגרום לו להחמיץ את המשחק הגורלי. ליאנדרו פארדס עשוי להיות זה שיפתח בקישור אם דה פול לא יהיה כשיר, כאשר בנוסף מסתמן שגונסאלו מונטיאל וניקולאס טגליאפיקו יחליפו את נהואל מולינה ומרקוס אקוניה בהתאמה בעמדות המגנים, ואילו אנחל די מריה יחזור ל-11 אחרי שנעדר משמינית הגמר בגלל פציעה. מונטיאל, אקוניה,

המאמן ליאונל סקאלוני ניצל את מסיבת העיתונאים כדי להרגיע, וגם להדגיש את אי שביעות רצונו מההדלפות: "דה פול בסדר. הוא ודי מריה התאמנו אתמול, תמיד אחרי משחק יש שחקנים שעובדים בנפרד. התאמנו בדלתיים סגורות, אז לא יודע מאיפה לכם שקורה איתו משהו. זה מוזר מאוד, ואתם יודעים למה אני מתכוון. לא ברור לי מאיפה המידע הזה הגיע. אני לא מבין את הצורך לייצר דאגה, היריבות עוקבות אחרי דברים כאלה. אם האימון נערך בדלתיים סגורות, יש לי סיבה להיות מוטרד. אין סיבה שיידעו שום דבר. זה לא בריא שיוצאים דברים מבפנים".

על הסיכוי שהמשחק יוכרע בפנדלים, הדרך בה עלתה ארגנטינה לגמר על חשבון הולנד לפני שמונה שנים, הוא אמר: "השחקנים תמיד נשארים לבעוט פנדלים אחרי אימונים, אבל כשאתה ניגש לבעוט במשחק, השער הוא כמו קופסת גפרורים". הקשר אלכסיס מקאליסטר שצפוי להמשיך בהרכב הוסיף: "באנו עם תקווה ענקית. נבחרת ארגנטינה חזקה במונדיאלים, יש לנו קבוצה גדולה ואנחנו תמיד מכוונים למקסימום".

ליאונל סקאלוני מאמן נבחרת ארגנטינה. JUAN MABROMATA/AFP, GettyImages
בדרך למשחק גורלי נוסף. סקאלוני/GettyImages, JUAN MABROMATA/AFP

טריוויה

* שתי הנבחרות נפגשו תשע פעמים בעבר: הולנד ניצחה ארבע פעמים, ארגנטינה שלוש פעמים ועוד שני מפגשים לא הוכרעו.

* ארגנטינה ניצחה 1:3 את הולנד בגמר מונדיאל 1978 ועברה אותה גם בחצי גמר 2014 עם 2:4 בפנדלים, אבל בפעם היחידה שנפגשו בשלב רבע הגמר, היו אלה הכתומים שחגגו עם 1:2 דרמטי משער בלתי נשכח של דניס ברגקאמפ ב-1998.

* ליאונל מסי כבש את השער הראשון בשישה משחקים במסגרת המונדיאל - הכי הרבה בתולדות התחרות, יחד עם כריסטיאן ויירי, דויד וייה ורונאלדו. האם ייפרד מהם?

* הולנד בלתי מנוצחת (ב-90 דקות) ב-20 המשחקים האחרונים שלה מול יריבות לא אירופיות במונדיאל. יש לה 13 ניצחונות ושש תוצאות תיקו, מאז ההפסד לברזיל ברבע גמר 1994.

* הולנד לא הפסידה משחק מונדיאל בו כבשה ראשונה מאז 1978 (3:2 לסקוטלנד). בטורניר הנוכחי, היא עלתה ליתרון בכל ארבעת משחקיה.

* הולנד הגיעה לחצי הגמר בשלושה מארבעת המונדיאלים האחרונים שלה: מקום רביעי ב-1998, הפסד בגמר ב-2010 ומקום שלישי ב-2014. רק ב-2006 הודחה בשמינית הגמר (ב-2002 ו-2018 כלל לא השתתפה).

הרכבי הקבוצות

שופט: אנטוניו מתאו לאהוס (ספרד)
אצטדיון: האייקוני (לוסייל)
קהל: 88235

    המנצחת ברבע הגמר בין הולנד לארגנטינה, תפגוש בחצי הגמר ביום שלישי את המנצחת בקרב בין קרואטיה לברזיל.

    לוח השידורים המלא של מונדיאל 2022

    מונדיאל 2022 בוואלה! ספורט

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully