וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג במונפלייה, מהומות בבריסל: אוהדי מרוקו ירו זיקוקים לעבר שוטרים

מתפרעים התעמתו עם אוהדי הטריקולור בצרפת ואחרים הבעירו את בירת בלגיה אחרי ההפסד בחצי הגמר. ילד בן 14 שניסה להוריד דגל של צרפת ממכונית נדרס למוות

אוהדי נבחרת מרוקו מתפרעים בהולנד ובלגיה/יוטיוב

בעוד אי אפשר היה לדעת מראש בוודאות כמה ייגמר חצי גמר המונדיאל בין צרפת למרוקו, דבר אחד היה בטוח - ההתפרעויות בסיום. המרוקאים הרבים שפזורים ברחבי אירופה השתלטו על הרחובות בערים הגדולות ביותר במהלך הטורניר והבעירו את השטח אמש (רביעי) אחרי ההפסד 2:0 לטריקולור, ששם קץ לחלום המהומות החלו דקות בודדות אחרי שריקת הסיום.

במונפלייה היו עימותים אלימים בין אוהדי נבחרת מרוקו לאלו של צרפת שיצאו לחגוג את העלייה לגמר. ילד בן 14, אוהד מרוקו שניסה להוריד דגל של צרפת שהיה תלוי על מכונית, נדרס על ידי הנהג שניסה להתחמק מהתקיפה, נפצע אנוש ומת לאחר מספר שעות בבית החולים.

לא קל לצפייה: ילד בן 14 נדרס למוות במונפלייה

צפו בתקציר ניצחונה של צרפת 0:2 על מרוקו באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

במדינה המנצחת צרפת נרשמו המהומות הגדולות ביותר ורק בפריז דיווחה המשטרה המקומית על 115 עצורים. ההמון הצרפתי בעיר האורות התאסף בשדרות שאנז אליזה עם שריקת הסיום, למורת רוחה של המשטרה שעשתה ככל שביכולתה כדי למנוע הגעה למקום והגבילה את התנועה באיזור - כולל הגבלת תנועת הרכבות: "אין לנו זכות לחגוג את ניצחון המדינה שלנו, זה לא ייאמן", התלוננו תושבים מקומיים שהתראיינו ל"לה פריזיאן". שוטרים שהיו במקום סיפרו כי "תחילה הקהל הורכב בעיקר ממשפחות צעירות, אבל האווירה במהרה התחלפה, נהיה מתח רב והמשפחות מיהרו להעזוב". עוד לפני המשחק הודיע שר הפנים הצרפתי כי מעל 10,000 כוחות שיטור ואבטחה הוצבו בכוננות.

במונפלייה, כאמור, הלך לעולמו ילד בן 14, כאשר סרטונים מהעיר מראים את אוהדי נבחרת מרוקו משתלטים על כיכר מרכזית בעיר, יורים זיקוקים לעבר אוהדים צרפתים וכוחות משטרה ומנסים בכוח להסיר דגלי צרפת מרחובות ומהמכוניות הנוסעות. התנגשויות דומות היו גם במארסיי.

בבריסל, בירת בלגיה, האוהדים שצפו במשחק חזרו לרחוב מיד עם שריקת הסיום והחלו לירות זיקוקים לעבר כוחות המשטרה במקום. סרטון נוסף מראה כיצד האוהדים צועקים לעבר אדם המתגורר בבניין סמוך מהסיבה הפשוטה שדגל צרפת תלוי במרפסת שלו. כעבור שניות ספורות הסיר האדם את הדגל ושב לביתו.

צרפת בעננים אחרי החזרה לגמר: "אפשר לעשות היסטוריה"
הנפה שלישית מובטחת: ארגנטינה וצרפת ישברו שוויון בגמר
"עוד בובו": ארגנטינה מסתערת על "האויב הספרדי" של מסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully