וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחם בשביל שניים: תאו הרננדז רוצה לזכות במונדיאל גם בשביל אחיו

15.12.2022 / 9:45

לוקאס הרננדז נפצע בתחילת המשחק הראשון ופינה את מקומו בהרכב כמגן שמאלי לאחיו הצעיר שעושה עבודה נהדרת, במיוחד מבחינה התקפית. בחצי הגמר הוא כבש את השער המהיר לרשת מרוקו, סייע לצרפת להעפיל לגמר וחולם ללכת בעקבות לוקאס כדי לזכות בזהב

פריז: אוהדי נבחרת צרפת חוגגים את העלייה לגמר מונדיאל 2022/רויטרס

אין במונדיאל הזה שחקן שעבר טלטלה נפשית חזקה כמו תאו הרננדז. לא טריוויאלי לדמיין את מצבו המנטלי בתחילת המשחק הראשון מול אוסטרליה, כאשר אחיו לוקאס קרע רצועות בברכו, והוא הוזעק מהספסל כדי להחליפו. צרפת בדיוק הייתה בפיגור מפתיע, כי לוקאס נפצע במהלך שהוביל לשער של הסוקרוז, כך שגם המשימה המקצועית הייתה מאתגרת. תוך דקות ספורות כבר בישל תאו בסגנונו הייחודי את שער השוויון לאדריאן ראביו והצטיין באופן כללי בדרך לניצחון 1:4, אבל מחשבותיו היו בעיקר עם האח. הוא חלם לשחק בגביע העולם, כמובן, אבל לא ככה. לא בנסיבות האלה.

לקראת הטורניר, ההתרגשות במשפחת הרננדז הייתה עצומה. "זה אדיר להיות בסגל הנבחרת למונדיאל ביחד עם אחי. אני עדיין קצת מתקשה להאמין שזה באמת קורה. נהיה שם ביחד, ואנחנו הולכים ליהנות מאוד", הכריז לוקאס לפני שהשניים עלו על הטיסה לקטאר. מבחינתו, היה זה שינוי מרגש ומרענן. לבד הוא כבר חווה את הרפתקת גביע העולם, כאשר זומן באופן מפתיע לסגל ב-2018 בתום עונת הפריצה באתלטיקו מדריד, קיבל את המקום בהרכב בעמדת המגן השמאלי וזכה במדליית הזהב כשחקן הכי פחות מתוקשר בנבחרת. עכשיו תאו הצטרף אליו, והסיפור של תאו היה מורכב פי כמה.

צרפת בעננים אחרי החזרה לגמר: "אפשר לעשות היסטוריה"
"עוד בובו": ארגנטינה מסתערת על "האויב הספרדי" של מסי
הנפה שלישית מובטחת: ארגנטינה וצרפת ישברו שוויון בגמר

לוקאס הרננדז, שחקן נבחרת צרפת. רויטרס
לוקאס היה המגן הבכיר, אך סיים את דרכו אחרי 10 דקות במשחק הפתיחה/רויטרס

כי אם אצל לוקאס מעולם לא היו ספקות לגבי הנבחרת, תאו בחר בשלב מסוים ללכת בכל הכוח על האופציה הספרדית. הייתה להם אופציה לקבל אזרחות ספרדית - הם בנים של כדורגלן צרפתי ממוצא ספרדי שעבר לשחק בספרד כאשר הילדים היו קטנים מאוד. הם התחנכו במדריד, הרגישו יותר ספרדים מצרפתים, למדו ביחד באקדמיה של אתלטיקו ואפילו שם המשפחה שלהם גרס כי הם במקום הנכון. אפשר להבין מדוע העדיף תאו לנסות את מזלו שם, אבל ההצלחה המסחררת של לוקאס גרמה לו להתלבט ולחשב מסלול מחדש. ב-2019 הוא הכריז: "זו הייתה טעות של בחור צעיר, ומה שהיה שייך להיסטוריה. אם דידייה דשאן יקרא לי, אבוא בשמחה". העניין הוא שדשאן דווקא לא מיהר לקרוא לו.

למה? כי מדובר במאמן שמרן למדי שמעדיף שחקנים יציבים שעושים את העבודה בשקט תעשייתי. מבחינת הסגנון, האחים שונים זה מזה בערך ב-180 מעלות. לוקאס הוא בכלל בלם בהכשרתו העיקרית, והשימוש בו כמגן שמאלי הוא סוג של אילוץ - גם אם מבורך מבחינתו כי הוא אוהב את שני התפקידים. הוא יעיל מאוד בכל הקשור לחילוץ כדורים וממושמע מאוד טקטית, אבל תרומתו להתקפה נמוכה יחסית. עובדה היא כי בכל הקריירה הוא כבש שלושה שערים בלבד, ועל הבישולים עדיף לא לדבר. לבאיירן מינכן, ששילמה תמורתו לאתלטיקו כ-80 מיליון יורו, זה לא ממש מפריע, אבל האוהדים בגרמניה לא לגמרי מבינים מדוע הוא שווה כל כך הרבה.

לעומת זאת, תאו הוא מכונה משומנת דווקא בכל הקשור לבישולים וכדורי רוחב. כוח הפריצה שלו אדיר, הוא מנצל את המהירות ואת העוצמה הפיזית כדי לנער את שחקני היריב תוך כדי תנועה ויש לו גם חוש מפותח מאוד לכיבוש שערים - כולל בעיתוי חשוב. מאז הצטרף למילאן בקיץ 2019, יש לו 22 כיבושים בכל המסגרות, ופאולו מאלדיני מאושר עד הגג. מגן העבר האגדי הוא זה שהתקשר אישית לתאו על תקן המנהל הספורטיבי של האדומים-שחורים, וכאשר כוכב כה ענק מעוניין בך קשה מאוד לסרב - במיוחד אם אתם חולקים את התפקיד. מאלדיני לקח את תאו תחת חסותו במילאנו, היחסים ביניהם קרובים והטיפים של הבוס עוזרים לצרפתי לשדרג את יכולתו. "לא הייתי מספיק טוב בהגנה כאשר הגעתי לכאן", הוא הודה, אבל עכשיו המצב טוב יותר וקשה להגזים בתרומתו לזכייה המכוננת באליפות בעונה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני נבחרת צרפת, תאו הרננדז, קיליאן אמבפה. רויטרס
מכונה משומנת בכל הקשור לבישולים. הרננדז חוגג עם אמבפה/רויטרס

תחילת העונה שעברה הייתה גם נקודת הזמן בה החליט דשאן שהוא צריך להפסיק להתעלם מהכישרון. תאו קיבל סוף כל סוף את הזימון וקרן מאושר כאשר התייצב למשחקים הראשונים לצד אחיו. בחצי גמר ליגת האומות לפני שנה הוא שיחק ביחד עם לוקאס שתופקד כבלם, וקנה במהרה את לבבות האוהדים כאשר כבש שער ניצחון מרהיב לרשת בלגיה בדקה ה-90 כדי לקבוע 2:3. בגמר, כאשר לוקאס ישב על הספסל, כיכב תאו ב-1:2, ובכך סגר מעגל באופן מלא - הוא כבר לא חלם כמו בעבר על החולצה האדומה והעדיף ללבוש את הכחולה. עם זאת, למאמן עדיין היו ספקות ותאו מיעט לשחק בנבחרת בשנה שחלפה מאז.

כי אין מה לעשות - דשאן לא ממש מתחבר לסיכונים שמביא איתו האח הצעיר. בגלל האהבה הגדולה להתקפה, הוא עלול לעתים להפקיר את העורף, גם אם המהירות המסחררת מאפשרת לו בדרך כלל לסגור את כל האגף. הוא גם עלול להיות קצת פזיז לעתים, ואת הדוגמה הטובה ביותר לכך קיבלנו ברבע הגמר בשבת, כאשר הרננדז הפיל ללא צורך מיוחד את מייסון מאונט ברחבה וגרם לפנדל השני של אנגליה - אותו החמיץ למזלו הרב הארי קיין. גם אתמול, בחצי הגמר מול מרוקו, הייתה פורטונה לצידו כאשר השופט החליט שהתנגשות עם סופיאן בופאל ברחבה צריכה לזכות דווקא את החלוץ בכרטיס צהוב, כאשר בפועל יש שופטים שהיו שורקים לפנדל.

אז כן, זה לא תמיד חלק, אבל האיכויות המיוחדות של תאו מביאות המון תועלת ובשורה התחתונה היתרונות עולים על החסרונות. אם נתעלם מההיבט הטרגי של החילוף, הכללתו של תאו על חשבון לוקאס בהרכב הצרפתי הפכה את אלופת העולם לנבחרת מסוכנת יותר התקפית ומגוונת יותר, ולא במקרה החל האח הצעיר את הקאמבק מול אוסטרליה. הוא בישל גם את השער של קיליאן אמבפה בניצחון על דנמרק במשחק השני, ועשה עבודה נהדרת לאורך האגף בשמינית הגמר מול פולין. איך שלא תסתכלו על זה, תאו מספק את הסחורה במונדיאל הראשון שלו, ואתמול הגיע הרגע החשוב מכולם.

תאו הרננדז נבחרת צרפת כובש מול מרוקו. רויטרס
תיאו רהננדז מספק את הסחורה במונדיאל הראשון שלו/רויטרס

עוד לפני ההתנגשות עם בופאל, היה הרננדז השחקן הראשון בטורניר הזה שהצליח להכניע את נבחרת מרוקו. הוא גם עשה את זה בשלב מוקדם מאוד והרגיע מאוד את העצבים של הצרפתים כאשר סיים בבעיטה אקרובטית נאה את ההתקפה המסוגננת. לוקאס בחיים לא היה מגיע לעמדה כה קדמית ברחבה במסגרת התקפה מסודרת, אבל עבור תאו זה בדיוק הדבר הטבעי לעשות וגם הסיומת שלו תמיד הייתה מצוינת. לבונו, אחד השוערים הטובים במונדיאל, לא היה סיכוי לעצור את זה, והחגיגה הייתה גדולה. איש לא יודע כיצד היה מתפתח המשחק מול העורף המאורגן של המרוקאים לו השער הזה לא היה נכבש, אבל תאו עשה את זה - וסלל את הדרך למפגש הפסגה עם ארגנטינה ביום ראשון. עכשיו, כמו ללוקאס, יהיה לו גמר משלו.

רק חבל שלוקאס לא שם. האחים מדברים כל יום, תאו מספר לאחיו הגדול את כל החוויות וגם מקבל ממנו המון עצות. "אהיה גאה לשחק במונדיאל הזה, אבל גאה אפילו יותר אם אחי ישחק בו", אמר לוקאס לפני הטורניר. הוא לא העלה בדעתו כיצד משאלתו עשויה להתגשם, וזו לא הייתה המטרה, אבל זה מה יש - והרננדז אחד שוב מגיע למעמד הגדול כדי לנסות ולהניף את הגביע. בובי וג'ק צ'רלטון זכו בצוותא בגביע העולם ב-1966, אבל עוד לא היו אחים שליקטו את התואר בנפרד בטורנירים שונים. כעת, גם בזכות השער היפה של תאו אתמול, הם יכולים לעשות היסטוריה - ולוקאס אפילו יקבל מדליית זהב שניה במקרה כזה. אחרי הכל, היו לו 10 דקות על הדשא בקטאר.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully