וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי כאן המלך? המאבק הכפול של ליאונל מסי עם קיליאן אמבפה

בפריז סן ז'רמן כבר בוצעו חילופי המשמרות, אבל במונדיאל הסיפור הפוך: אמבפה הוא האלוף ומסי רוצה לנשל אותו. ופרט לגביע העולמי הנכסף, השניים נאבקים גם על תואר מלך השערים. איך יוכרע הקרב בבית של הבוס המשותף?

שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים העפלה לגמר המונדיאל אחרי ניצחון 0:3 על קרואטיה/אינסטגרם

מונדיאל 2022 לא יכול היה לקבל תסריט טוב יותר למשחק הגמר שלו. בצד אחד ניצב ליאונל מסי, שמחפש את התהילה האולטימטיבית במונדיאל החמישי והאחרון שלו בתקווה לעשות את מה שעשה דייגו מראדונה והביא לארגנטינה את גביע העולם אחרי 36 שנה, ומן העבר השני קיליאן אמבפה, ילד הפלא שחגג עם צרפת את הזכייה במונדיאל הקודם ועכשיו, יומיים לפני יום הולדתו ה-24, רוצה להוביל אותה להנפה שנייה ברציפות שתשווה את ההישג של ברזיל מלפני 60 שנה.

וכל זה קורה כמובן בקטאר, השולטת בפריז סן ז'רמן - אלופת צרפת בה משחקים שני הכוכבים. את תיאוריות הקונספירציה נשאיר לאחרים.

כבר שנה וחצי הם משתפים פעולה. מסי הגיע לעיר האורות כשחקן הכי טוב בעולם ולקראת סיום העונה שעברה ראה את אמבפה מקבל את חוזה החלומות ולמעשה מוכרז על ידי פ.ס.ז' כשחקן הכי חשוב שלה - הפנים של המועדון. לכאורה, חילופי משמרות: הכדורגלן הגדול בהיסטוריה מעביר את השרביט לכדורגלן הכי טוב כיום.

אבל מסי לא אמר את המילה האחרונה, ועכשיו זה הוא ואמבפה ראש בראש. קודם כל על הגביע העולמי הנכסף ואז גם על תואר מלך שערי הטורניר (ואולי גם ה-MVP שלו).

חמישה נעדרו מאימון נבחרת צרפת, דמבלה: "לא מפחדים מהווירוס"
הפן ההלכתי של המונדיאל: "להקדים הדלקת נרות חנוכה ל-16:55"
פלה הבריאה: השיאים שמסי יכול לשבור בגמר המונדיאל
"מנטלית אוליבייה ז'ירו יותר חזק מרוב הכדורגלנים בעולם"

קיליאן אמבפה, נבחרת צרפת, עם ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה. GettyImages
במונדיאל 2018, קיליאן אמבפה ניצח בנוקאאוט/GettyImages

ערב הגמר, לשני הכוכבים יש חמישה שערים במונדיאל 2022, אם כי היתרון הוא של מסי שבישל שלוש פעמים לעומת שני בישולים של אמבפה. מסי כבר הפך בטורניר הזה לשיאן השערים של ארגנטינה במשחקי גבי העולם (11) ובגמר ירשום את הופעתו ה-26 ויהיה שיאן ההופעות הבלעדי במונדיאלים, אבל מלך שערים הוא עוד לא היה.

הארגנטינאי האחרון שעשה את זה היה מריו קמפס, שהבקיע צמד בגמר הביתי מול הולנד ב-1978, סיים עם שישה שערים והוביל לזכייה הראשונה של האלביסלסטה. גיז'רמו סטאבילה סיים כמלך השערים במונדיאל הראשון ב-1930, והגול השמיני שלו אז היה בגמר, אבל זה לא הספיק לארגנטינה שהפסידה אז 4:2 לאורוגוואי. הפרעוש מעדיף כמובן את התסריט של קמפס, ואם יכבוש שער אחד בגמר אז גם ישתווה לפלה עם 12 שערים במקום החמישי בטבלת מבקיעי כל הזמנים.

אמבפה כרגע עם תשעה שערים בטבלת כל הזמנים, אבל יהיו לו מספיק הזדמנויות כדי להתקדם במעלה הדירוג וכנראה גם לקרוא תיגר על שיא 16 השערים של מירוסלב קלוזה. אם יסיים כמלך שערי הטורניר, הוא יהיה הצרפתי השני בהיסטוריה שחתום על ההישג הזה. הקודם היה ז'יסט פונטיין שהבקיע 13 שערים בשישה משחקים ב-1958.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני פריז סן ז'רמן ליאונל מסי, קיליאן אמבפה. מאור אלקסלסי
חגגו יחד גם בחיפה. ליאונל מסי עם קיליאן אמבפה/מאור אלקסלסי

אחרי שלא הצליח להבקיע ברבע הגמר ובחצי הגמר, אמבפה ודאי היה שמח לקבל סיוע ממסי, שבישל לו 15 שערים במהלך התקופה המשותפת בפ.ס.ז', כולל ב-1:3 בחיפה בליגת האלופות. לעומת זאת, הצרפתי הכין לחברו 11 שערים, ביניהם את הצמד ב-2:7 על מכבי חיפה בפארק דה פראנס.

ומה קרה בשלושת המפגשים ביניהם עד היום? בכולם אמבפה כבש. הוא עשה את זה ב-1:1 בברצלונה בשמינית גמר ליגת האלופות ב-2020/21 ומסי השווה, ואז כיכב עם שלושער ב-1:4 של פריז סן ז'רמן בגומלין, אחרי פנדל של מסי. וכמובן לפני כן היה הצמד והבישול ב-3:4 של צרפת ב-2018. שישה שערים ובישול לאמבפה, שני שערים למסי. מה יהיה הפעם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully