וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיפ"א הלבישה את מסי כמו אלאדין ברגע הגדול בקריירה שלו. בושה"

ברשת רותחים על הבישט שמסי נאלץ ללבוש ברגע הנפת גביע העולם: "תמונה שנהרסה לנצח", "לא היו לו ביצים להוריד אותה". והיה גם מי שהתלהב: "זו אצבע משולשת של קטאר למתנגדים"

אוהדי נבחרת ארגנטינה חוגגים בבואנוס איירס/מתוך יוטיוב

מי שחשב שליאונל מסי יניף את גביע העולם הראשון בקריירה שלו כשהוא עטוף בדגל ארגנטינה, טעה טעות מרה. רגע לפני שגדול הכדורגלנים בעולם הצטרף לחבריו כשבידיו הגביע, נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו ואמיר קטאר, תמים בן חאמד, דאגו שהוא ילבש גלימה מסורתית. וכך תמונת ההנפה של ארגנטינה תיראה לנצח.

מדובר בבישט, מעין גלימה שאותה לובשים בדרך כלל בכירי ממשלה או מנהיגים דתיים. בעיני הקטארים אולי זה עניין מכובד, אבל בעיני אוהדי כדורגל רבים בעולם זה עוד ביזיון ברשימה הארוכה של פיפ"א והארגון של מונדיאל 2022. אגב, מדובר בעבירה על התקנון של פיפ"א, שמורה לשחקנים להישאר במדי המשחק שלהם - אבל כמובן שמסי לא יספוג עונש.

הכתב הבכיר של ESPN, מארק אוגדן, כתב: "ליאונל מסי חיכה כל הקריירה להניף את הגביע העולמי. ואז כשהוא סוף סוף מצליח, כל התמונות נהרסות כי מישהו החליט שהוא ילבש שכמיה כאילו הוא הולך להסתפר".

העיתונאי מאט סלייטר מ"האתלטיק": "כשיהיו לי כמה רגעים, אחזור לראות תמונות הנפה ממונדיאלים קודמים כדי לבדוק אם בלאטר או הבלאנז' הרסו אותן בצורה כה נוראית. או אם אישזהו קפטן של זוכה במונדיאל אולץ ללבוש את השמלה הלאומית של המדינה המארחת. זה היה מוזר, החולצה של נבחרת ארגנטינה הייתה מספיקה".

שחקן העבר האגדי גארי ליניקר, שמשמש היום כפרשן, אמר בשידור: "זה רגע קסום וכל כך חבל שהם כיסו את מסי ואת חולצת הנבחרת שלו". אלן שירר הוסיף: "לא חשבתי שאינפנטינו ייתן לדבר כזה לקרות".

שחקן נבחרת ארגנטינה לשעבר, פאבלו סבאלטה, אמר: "למה לעשות את זה? אין לזה שום סיבה".

ליאונל מסי עם נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו ואמיר קטאר, תמים אל חאמד ת'אני. רויטרס
אמיר קטאר מלביש את מסי/רויטרס

גם ברשתות לא אהבו את זה. היו מי שלגלגו ואחרים כעסו והשתמשו במילים כמו "בושה" ו"ביזיון". "פיפ"א אומרת שהיא לא עוסקת בפוליטיקה, אבל היא הלבישה את מסי כמו אלאדין ברגע הכי גדול בקריירה שלו", צייץ אחד הגולשים.

"רק במונדיאל שמתקיים בקטאר מסי יכול לסיים כשהוא לבוש כמו ג'דיי", כתב אחד ואחרת תהתה: "למה הלבישו את מסי כמו הארי פוטר ברגע הגדול שלו?".

גולש זעם צייץ: "למה היו חייבים להלביש את מסי כמו סבתא בת 90. זה הרס את תמונת ההנפה של ארגנטינה לנצח". אחד נוסף כתב: "השמלה הזו הרסה את הרגע וכמובן שלמסי לא היו ביצים להוריד אותה".

והיו גם מי שהתלהבו. אוהדי כדורגל מהעולם הערבי, כולל כאלה שטענו ש"קטאר הלבישה את מסי בלבוש מסורתי שלה ברגע הגדול שלו וכך הראתה אצבע משולשת למתנגדיה ומבקריה".

גם בתקשורת הערבית התלהבו וסיפרו על הבישט הקטארי: מדובר בלבוש מכובד שכאמור משמש בכירים בקהילה ואנשי ממשל. הוא נתפר בעבודת יד יסודית ובדרך כלל נהוג ללבוש אותו בחגים, חתונות ומועדים. העלות שלו לפי האייטמים שפורסמו הערב, נעה מ-80 דולר לבישט פשוט ועד כ-1,900 דולר לביש מהודר ונחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully