וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ראויה לקהל שלה: נבחרת ארגנטינה עדיין מחפשת את עצמה

ביציעים ידעו האוהדים הארגנטינאים מה לעשות כדי לנצח את איסלנד, אבל על הדשא נבחרתם נראתה אובדת עצות, בעיקר באשמת סמפאולי. התוצאה לא איומה אך הדרך היא שחשובה, ובינתיים לא רואים אותה. מיכאל יוכין על אווירה מחשמלת ונבחרת בעייתית

עריכת וידאו: שניר דבוש

האווירה באיצטדיון ספרטק אתמול (שבת) היתה מחשמלת, והמראה מרהיב. ים אוהדי ארגנטינה בתכלת לבן, ובתוכו איים כחולים של אוהדי איסלנד - שני קהלים נפלאים, נאמנים וקולניים, כל אחד בדרכו. היתרון המספרי של ארגנטינה היה עצום, ובמסיבת העיתונאים אחרי המשחק אף התלונן מאמן איסלנד היימיר האלגרימסון על כך שתושבי האי לא הצליחו להשיג כרטיסים בכמות הרצויה. אז הם ניצלו אותו עד תום כדי לנצח בקרב שוק על ירך. כאשר פצחו האיסלנדים בשאגות העידוד המוכרות והייחודיות שלהם, הגיב מיד הצד הארגנטיני בשירה אדירה, ותוך שניות כבר אי אפשר היה לשמוע את הסקנדינבים. נראה כי ההכנה עבדה היטב ולפי הספר.

אז ביציעים עשו הדרום אמריקאים את שלהם באופן מעורר התפעלות, אך על הדשא המצב היה שונה, כי ארגנטינה ממש לא ניצלה את היתרונות המבניים שלה. ראשית, הנבחרת של חורחה סמפאולי היתה אמורה להציג פתרונות מגוונים לעומת האיסלנדים. כי הרי אפשר לשבח ללא הפסקה, ובצדק, את החבורה הלוחמנית של האלגרימסון, אבל דבר אחד בטוח - היא צפויה מאוד. כאשר אתה מתמודד מולה, אתה יודע בדיוק מה תקבל. לעומת זאת, לרשותו של סמפאולי עמדו אופציות רחבות, גם אחרי שהבוס הותיר מחוץ לסגל שחקנים שיכלו לתרום רבות במאבק הספציפי, ובראשם מאורו איקארדי. לכן תמוהה ההחלטה של המאמן לפרסם את ההרכב הפותח יום לפני המשחק - הדבר הקל מאוד על האלגרימסון להכין את חניכיו. תמוהה עוד יותר הבחירה עצמה, מפני שהיא לא התאימה כלל ליריבה.

עוד בנושא:

מונדיאל 2018: ארגנטינה החלה את דרכה עם 1:1 מאכזב מול איסלנד
מסי: "מרגיש אחראי על התוצאה", אגוארו גונן: "גם הוא אנושי"
מונדיאל 2018: קרואטיה ניצחה 0:2 את ניגריה ועלתה לפסגת בית ד'
קרואטיה חוגגת: ראקיטיץ' נותר בתחתונים, מודריץ': "עוד נשתפר"

כתובת של ליאונל מסי, רוסיה 2018. מיכאל יוכין, מערכת וואלה!
מה עם תמורה לאוהדים? שלט חוצות של ליאונל מסי ברוסיה/מערכת וואלה!, מיכאל יוכין

מי צריך שני קשרים דפנסיביים מול איסלנד?

לא צריך להיות מומחה דגול כדי להבין שאין הגיון לשחק מול איסלנד עם שני קשרים אחוריים מובהקים. "ההרכב היה אבסורדי. אפשר להבין אם משחקים עם חאבייר מסצ'ראנו ולוקאס ביגליה מול קרואטיה, אבל בשביל מה שניהם היו על המגרש היום? גם אבר באנגה לא הוסיף יותר מדי כאשר נכנס. הנבחרת לא הניעה את הכדור קדימה כמו שצריך ולכן לא ייצרה מספיק הזדמנויות", כעסה אחרי שריקת הסיום אגוסטינה לארוקה, מגישת ESPN בארגנטינה שעישנה סיגריות ברצף. לשאלה אם סמפאולי פחות פופולרי במולדתו אחרי התצוגה המוזרה, היא השיבה נחרצות: "הוא אף פעם לא היה פופולרי".

שיחות עם אוהדים מחוץ לאיצטדיון הוכיחו זאת מעבר לכל ספק סביר. הם זעמו. "יש שחקנים מסוימים שתמיד יהיו בהרכב - מסצ'ראנו, ביגליה, די מריה, אגוארו. אין טענות לקון, והוא גם הבקיע ונתן משחק טוב, אבל למה צריך להתעקש על כל היתר? אנחנו לא גמישים מספיק, ואין לנו תוכנית משחק", קבע חואן. "יש גבול לחוסר היכולת לשים את הכדור ברשת. היינו גרועים במוקדמות, ואנחנו גרועים עכשיו", טען דייגו.

ואפשר להבין את הארגנטינים, במיוחד כאשר מתבוננים בהכנה המדוקדקת של איסלנד. האלגרימסון הסביר בבירור במסיבת העיתונאים: "המטרה היתה לא לתת ליריבה להגיע למצבים של אחד על אחד, כי יש לשחקניה יתרון איכותי. היינו צריכים להעניק גיבוי לכל שחקן, וכך עשינו". ואלביסלסטה? גם בתום ההתמודדות אף אחד לא יודע מה היתה שיטת המשחק. כי הרי אם אתה עולה עם קשרים דפנסיביים וקיצוני כמו אדוארדו סאלביו על תקן מגן ימני, צריך לפחות לאפשר לו לדהור קדימה ללא הגבלה. בפועל, התרומה ההתקפית של סאלביו היתה מוגבלת, והנעת הכדור הארגנטינית היתה חסרת תכלית במשך רוב דקות המשחק. ליאו מסי נאלץ לנדוד אחורה על מנת להתחיל התקפות, ואז גם לסיים אותן, וביום לא מוצלח מבחינתו המשימה היתה קצת גדולה מדי.

עוד באותו נושא

מסי: "מרגיש אחראי על התוצאה", אגוארו גונן: "גם הוא אנושי"

לכתבה המלאה
חורחה סמפאולי מאמן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
שלל טעויות. סמפאולי/רויטרס

האלגרימסון והאלדורסון כתבו את התסריט

לכך בדיוק התכוננו האיסלנדים. הם לא נתנו למובילי הכדור הארגנטינים לנשום, אבל במחצית הראשונה גם יצאו להתקפות מסוכנות, והיו ראויים לרדת להפסקה ביתרון. זה קרה בין היתר בשל ההחלטה המפתיעה של האלגרימסון להציב בחוד את אלפרד פינבוגאסון. לפני המשחק, קבעו העיתונאים מאיסלנד פה אחד כי מקומו של יון דאדי בודבארסון מובטח - הוא הבאנקר האולטימטיבי, במיוחד במשחקים כאלה, בזכות הלחץ היעיל ללא כדור. הם מכירים את המאמן מצוין, ובכל זאת לא חזו בבחירה בפינבוגאסון, סקורר פורה ומסוכן הרבה יותר. אם תרצו, איסלנד בחרה בחלוץ התקפי על פני חלוץ הגנתי. היא העלתה הרכב הרפתקני מהצפוי. לעומתה, הציבה ארגנטינה מערך זהיר מהרצוי. האמיצים באו על שכרם בסופו של דבר.

מובן שזה יכול היה להסתיים אחרת, כי במחצית השניה ירדה התפוקה ההתקפית של איסלנד למינימום, ארגנטינה שהשתפרה מעט כתוצאה מהחילופים לא היתה רחוקה מניצחון, ומסי אף החמיץ מהנקודה הלבנה. אלא שזה אפילו מוסיף חן להישג הפנומנלי של איסלנד במשחקה הראשון אי פעם במונדיאל. דווקא במעמד ההיסטורי הזה, כאשר כל עיני האומה נשואות למוסקבה, הדף האנס הדלורסון פנדל של השחקן הטוב בתבל. והוא התכונן לכך. האיש שתלה את התמונה של גביע העולם בחדר השינה שלו כבר לפני שנתיים, בתחילת טורניר המוקדמות, למד לעומק את ביצועי הפרעוש. הוא נעזר במאמן השוערים על מנת לנתח את כל הפנדלים שביצע הקפטן הארגנטיני העונה. "ידעתי שאנחנו יכולים להיות בסיטואציה הזו, ורציתי להיות מוכן", הוא אמר. כבמאי, ייתכן שהוא אפילו חלם על תסריט כזה. עכשיו הוא נכנס להיסטוריה כשחקן המצטיין במשחק הבכורה של איסלנד במונדיאל. אף אחד לא יקח ממנו את הכבוד הזה. האם מסי למד את האלגרימסון לפני ההתמודדות? האם הוא בכלל הכיר את שמו?

האנס הלדורסון שוער נבחרת איסלנד. רויטרס
התכונן לרגע הזה שנתיים. הדלורסון/רויטרס

מסי מתגעגע לראקיטיץ'

מעשי הגבורה של האיסלנדי רק הדגישו את חוסר השקט של ווילי קבאז'רו בין הקורות של ארגנטינה. יש לו חלק נכבד בשער שספגה נבחרתו, ובאופן כללי ההימור של סמפאולי עליו במקום פרנקו ארמאני התברר כשגוי - כמו רוב ההימורים שלו.

תיקו במשחק הפתיחה אינו תוצאה קטסטרופלית בשום אופן, והכל עדיין ברגליים של ארגנטינה, אבל הדרך היא החשובה, ובינתיים פשוט לא רואים אותה. היריבה הבאה היא קרואטיה, אשר הציבה אתמול מול ניגריה את לוקה מודריץ' ואיבן ראקיטיץ' כקשרים מרכזיים מאחורי רביעיה התקפית מאוד. מרגישים את ההבדל? ראקיטיץ' אולי סופג לא פעם ביקורת בברצלונה על כך שאינו צ'אבי או אינייסטה, אבל מסי מתגעגע אליו מאוד בימים אלה. הקרב ביניהם בניז'ני נובגורוד ביום חמישי יהיה גורלי. הקהל הארגנטיני מוכן לעשות את המקסימום אחרי הניצחון הפרטי אתמול, אבל השחקנים אפילו לא טרחו להודות לו, בניגוד לאיסלנדים שחגגו כהרגלם במשך דקות ארוכות מול היציעים. גם ההבדל הזה בלט מאוד מתא העיתונות, וזה אומר לא מעט.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
מול הקרואטים זה כבר יהיה סיפור אחר לגמרי. מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully